Tilladte farver hos Fransk Bulldog {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige blevet den stolte ejer af den skønneste lille han, Viktor
Han er ikke med tavle og skal ikke bruges til avl. Jeg vil dog gerne vide så meget som muligt om den race jeg har, så derfor har jeg læst, hvad jeg har kunnet finde hos DKK (som jeg er medlem af) og hos Bulldog Klubben.
Det eneste jeg bliver en kende forvirret af, er hvilke farver, der er de "tilladte". Hvad kalder man den farvekombination, som Viktor har? Er det broget, Fawn med hvid eller ???
Vil én af jer Bulldog - kyndige herinde ikke lige kigge på hans billeder og give jeres mening til kende ?
- Som sagt, det er ren og skær nysgerrighed - han er jo lige dejlig, hvad farven så end hedder
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 350
•Brindlet: Brindlet fawn med middelstore eller store, hvide aftegninger.
•Broget: Brindlet fawn med meget store, hvide aftegninger.
Alle nuancer af fawn er tilladt, fra rødlig til lys brun (cafe` au lait). Helt hvide hunde klassificeres som "Brogede".
Hos en broget hund med meget mørk næse, mørke øjne og mørke øjenrande kan en vis pigmentmangel i ansigtet undtagelsesvis tolereres, når den i øvrigt er meget smuk.
Lidt mere læsning:
http://www.bulldogklubben.dk/images/stories/pdf/sjldne%20farver%20hos%20fransk%20bulldog%20web.pdf
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 88
Ja, tak, Maja - det har jeg læst - men hvilken betegnelse falder Viktor så under ?
Måske er det bare mig, der er ufattelig fattesvag - men synes altså ikke, det er indlysende
mar 2010
mar 2010
Ikke fordi jeg skylder nogen forklaring, men her er den så alligevel:
Jeg er førtidspensionist p.gr.a. diskusprolapser, gigt og har meniskskader i begge knæ - derfor kunne jeg ikke længere opfylde de behov, Saga havde for motion og aktivering. Så for hendes skyld, valgte jeg at finde en familie med børn (som hun elsker), som kan tumle og lege alt det, hun ønsker.
Jeg har ikke lyst til at skrive tårevædede indlæg om emnet - jeg gjorde det rigtige for Saga. Punktum.
mar 2010
mar 2010
Skrevet: 22-02-2012 12:40:50
Slet indlæg
Tak,
Jeg kan godt mærke, at han er energisk - og det skal han også nok få mulighed for at leve ud i fremtiden.
Jeg har en stor have, bor på landet tæt på skov og marker og kommer til at gå daglige oplevelsesture med ham.
Derudover starter vi med hvalpemotivation til marts og træner så småt herhjemme allerede.
Min sammenligning går udelukkende på min tidligere hund, som var ekstremt krævende og umulig at køre træt - fysisk og psykisk.
Jeg er nået til den erkendelse, at jeg ikke længere har kræfter til at tumle en stor hund - men stadig kan opfylde de behov, som Viktor har og vil få.
mar 2010
Forøvrigt skrev jeg i Sagas salgsannonce, at hun søgte nyt hjem p.g.a. min sygdom. Det burde ikke kræve en uddybning.
Tilladte farver hos Fransk Bulldog