{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid og udstilling?
  • #1   20. feb 2012 Man kommer med tæven informere om den er i løb og holder god afstand til hannerne så man ikke ødelægger deres chancer i ringen

• #2   20. feb 2012 men vi skal køre sammen med en han derned nemlig smiley

• #3   20. feb 2012 Man må gerne tage løbske tæver med på udstilling.
    Man viser bare det hensyn, først at komme med hunden umiddelbart før den skal i ringen.

Evt. kan man give den klorofyl tabletter, det dæmper løbetidslugten, så hannerne er knap så interesserede.

• #4   20. feb 2012 sagen er den at det er vores første udstilling, og det er i April, og det er deromkring hun skal komme i hendes 3. løb. vi skal kører med en han hund derned så kunne være rart hvis man kunne give dem noget så det udskød det denne ene gang smiley men det kan man ikke eller?

• #5   20. feb 2012 Man kan give p-sprøjte, der udskyder løbetiden.
    Jeg ville ikke gøre det, da bare en enkelt sprøjte er nok til, at der er en forhøjet risiko for at tæven får kræft i mælkekirtler eller æggestokke.

• #6   20. feb 2012 wow..ja så skal det nok lige genovervejes :-(. jeg spørger egentlig fordi det er min første udstilling nogensinde så ved faktisk ikke bedre.. men har klofyl piller ihvertfald..

jeg ringer lige og snakker med dyrlægen imorgen om hvad de mener smiley

• #7   20. feb 2012 Giv aldrig en p-sprøjte for at udsætte løbetiden. Sådan et middel skal kun bruges i absolut nødstilfælde, og det er en udstilling ikke. Giv hunden klofyl tabletter så snart løbetiden indtræder.

Men det er nok ikke så smart at planlægge samkørsel, for hvis tæven er højløbsk, så vil klofyl ikke helt afhjælpe problemet. Er den ikke højløbsk, så er det ikke noget problem.

• #8   20. feb 2012 Gitte - jeg har desværre ikke andre måder at komme helt til fyn på.. smiley

• #9   20. feb 2012 I et bur med trunten, så de er HELT adskilt i bilen.
    Problem solved ;o)

Og så er det netop noget med at du ikke lige går og vifter alle hanner om næsen med hendes mås, så de har bare en nogenlunde chance for at samle deres tanker i ringen.

• #10   20. feb 2012 Maibritt - ja må prøve. Men tænker mere på min venindes hanhund i bilen. Der er labgt fra aalborg til kerteminde smiley

• #11   20. feb 2012 Skru op for musikken, så i ikke kan høre ham ;o)
    Og smid evt et tæppe over hendes bur. Herhjemme hjælper det, hvis han ikke direkte kan se hende. Men hos andre kan det netop berolige dem, at de hele tiden kan ha et øje på deres lamsebamse.

Men det er jo slet ikke sikkert at det blir aktuelt.

• #12   20. feb 2012 jeg har netop væres på kursus i reproduktion og dyrlægen som var underviser, er en af de førende i DK, hun fortalte at man uden risiko for tævens helbred kunne udsætte en løbetid ved at give p-piller i en periode, men ALDRIG en Psprøjte

Kommentér på:
Løbetid og udstilling?

Annonce