Kræsen hund.. suk {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig tæve på 7 mdr.. men hun er kræsen ..
Jeg startee ud med Belcando hvalpefoder første måned hvilket gik rigtigt fint, gik så over ældre hvalpe/unghunde og har begyndte hun ikke rigtigt at gide spise det, fik dog sækken i hende og næste med men hun fik bestemt ikke det hun skulle, og spiste kun det hele op når det var blandet op med noget, puttede jeg a38 på blev dette slikket af og resten stod
Nu er jeg så igang ed Arion, første lille prøve sæk gik fint ingen problemer der hun spise og jeg var glad er nu ved anden (store) sæk og igen står det bare, indtil hun vel er ved at dø af sult..
Kan der være forskel på smag i de store og små sække eller er det simpelthen bare ikke spændende nok længere ?
Vil jo gerne hve hun spiser hvad hun skal da hun jo vokser så kommentarer om jeg skal tage det væk, lade det stå osv. virker ikke da dette er gjort og jeg vil gerne have hun får hvad hun skal indtil hun er voksen, og gider simpelthen ikke stå og blande hendes foder op med noget hver gang ..
Så hvad giver I jers kræsne hunde ? Forslag modtages, gerne noget der smager af pølser, da disse altid er et hit ;P hehe ..
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 356
John Welbeloved har jeg aldrig hørt om før, det må lige undersøges
Ja tænkte også næste gang skulle wolfsblut prøves
Men det skal nok passe med at nyhedsnteressen for foderet er væk efter første sæk, hmm ) skulle ldrig hve introduceret hende fpr andet end foder, hun fandt jo ud af der var SÅ meget andet der jo smagte tyve gange bedre, så hvorfor hun dog ikke kunne få det hele tiden ;P Ingen tvivl om hun synes det er meget snyd hun skal næjes med hendes foder mens jeg kan spise noget der helt sikkert smager bedre .. hehe
nov 2004
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.102
Så smager det forskelligt og bliver aldrig kedeligt for hundene.... :O)
nov 2004
Og ja aktvitetsbold har vi, bare ikke altid den er spændende nok når hun finder ud af hvad der er i men nogle gange virker den
Men tror simpelthen bare ikke hun spiser når hun ikke føler sult ..
Lige siden hun var lille har hun gemt alt, kunne hun ikke spise op og foderet bare lå, tog hun da lige et par stykker i munden og gemte dem for ikke så længe siden syntes hun så det var hele skålen med foder der skulle gemes haha .. får hun ben eller noget bliver det også gemt, får hun godbidder hun ikke lige han have (dog ikke pølser og andet godt) men gerne de der tørre nogle der er hvide og brune indeni, de bliver da gemt rundt omkring, og efter en halv time en time tager hun lige en inspektionsrunde og tager dem med igen og gemmer dem nye steder ;P får hun et stykke tørt brød eller andet der lige ligger, som hun ikke kan have, bliver det også gemt
Hun er sgu lidt sjov og sød på det punkt Ligger jeg i sofaen og hun har gang i tyggeben eller andet dejligt er jeg da det perfekte gemmested, så skal det da ned bag mig og dækkes til med snuden (dækkes til med snuden er MEGET vigtigt hver gang, selvom der ikke er noget at dække det til med ) men er der et hjørne et hulrum mellem noget bliver det da også lagt derind
nov 2004
jul 2007
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.928
Giv hende små portioner og lad hende have det stående i ½ time, er det ikke spist fjerner du det.
Spiser hun op, giver du hende lidt mere i skålen.
Jeg blander også lidt lækkerier i foderet til min ene tæve, og så har jeg nok 10 slags foder stående, som hun skifter imellem (hun har ikke sart mave, så hun får forskelligt hver dag)
PT. spiser hun rigtig godt, men jeg har også været så barsk, at jeg en periode ikke har givet hende mere end absolut overlevelsesration, og den har hun fået som godbidder under træning/på gåture, ingen mad hjemme.
Det vil jeg ikke gøre med en hvalp, men hopper hun igen på vognen med slet ikke at ville spise kommer hun på sultekur igen.
En periode var hun så ekstrem, at hun ikke engang gad spise oksefilet, kogt kylling eller lignende, hun kunne fravælge mad 4-5 dage i rap.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.928
Det er rigtigt ingen hund sulter sig til døde, men nogle kan holde sig selv i en kondition, hvor de er lige slanke nok
Ghini spiser for at overleve, hun synes ikke mad er specielt fantastisk, jo mus hun selv fanger, men intet andet.
Jeg er glad for at whipperne bærer dækken om vinteren, for en måned siden vejede hun 1,5 kg mindre end i dag og havde absolut en helt synlig række ribben + meget tydelige hofteben, det er ikke et kønt syn.
jul 2007
Jeg vil da gerne have en fornuftig forklaring på , hvorfor det er så forfærdeligt at den får f.eks en spsk. kyllingetern eller lidt tun i dens mad.
Mange bruger da både kyllingetern og pølser som godbidder.... så jeg kan faktisk ikke se der er noget problem i .... at hundene får det i deres tørfoder også.
Det må da være bedre at hunden spiser sin mad.... end at man lader den sulte.... fordi den KUN må få tørfoder.
Iøvrigt..... hvad gav i jeres hunde at spise FØR tørfoderet blev opfundet ??
I må meget gerne linke til sider , hvor det står , man bare skal vente på den bliver sulten nok.... ( for den sulter ikke sig selv ihjel ).....:o)
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 39
og havde endelig fundet et produkt - fra olivers som hun gad spise, men da jeg købte nr 2 sæk gad hun sku ikke ha mere af det Så er begyndt at skifte lidt, efter hver sæk.. tror det er det der virker bedst..
Og ja det der med at hunden nok SKAL spise hvis den bliver sulten - holder altså ikke!! har prøvet og hun blev bare mere og mere tynd.. så har til tider også puttet et stykke pølse eller lidt leverpostej i, sys ikke det gør noget, så længe det bare er lidt og hun derimod spiser
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.582
er simpelthen kommet fram til at hun gerne vil have variation, og jeg forstår det egentlig godt...
Så vi varierer... tørkosten er lige nu Kingsmoor, men derudover er der af og til en rugbrødsmad med leverpostej, eller torskerogn, så er der ris med kogt kylling og grøntsager, andre dage råt med grønt, eller bare råt, eller dage med ben, eller hakket stegt lam med grønt osv... så generelt variation,,,
da jeg gik fra tør ti BARF troede jeg lykken var fundet hun var meget begejstret, men med tiden kedede det hende også... så nu er ensartethed taget af menu kortet
nov 2004
Ja tror bare at jeg skal variere hendes tørkost og så putte lidt forskelligt i .. Og så acceptere man bare har en hund der ikke æder hvad som helst får hun noget fra hånden, stort set ligegyldigt hvad, brød, kød ja whatever, skal et lige snuses til og tjekkes før hun tager det stille og roligt og lister væk med det Hehe ...
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 39
nov 2004
Hun tog ellers sin første mus her til aften men den blev skam heller ikke spist, da den var død vidste hun ikke hvad hun skulle bruge den til så kunne vi godt gå videre
Helt mærkeligt når man er vant til sine tidligere hunde der bare spiste alt, og nåede at sluge mus (og rotter næsten ) med det hele inden man nåede at få dem hevet ud af munden .. så får jeg sådan en her der lige skal oOVERVEJE om hun gider spise det
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Så nu er han på Probiotic LIVE med ris og kylling, og det stortrives han på.
Kræsen hund.. suk