2.215 visninger
|
Oprettet:
Hundefoder til hund med overbid {{forumTopicSubject}}
Jeg har pt mest lyst til at løbe skringende bort..
Sif er jo født med et stort overbid, og derfor kan hun ikke spise de små piller. Derfor leder jeg efter et juniorfoder hvor pillerne er store
Dyrlægen sælger Hills og Royal men der er pillerne til junior ikke store SUK
desuden er hun mega kræsen
Så kom frisk med jeres erfaringer evt. links til foderet
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Ellers er fish4dogs også lavet i pænt store bidder, dog ikke så store som dental, men det fåes som junior.
aug 2009
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
Men altså, kræsenhed er en MEGET stor uvane ... så finder du et foder der har de rigtige råvarer osv i sig og det ellers passer dig, så giver du bare hunden det og intet andet...før eller siden skal den nok spise.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Min hund kan samle de mindste bidder op trods hans massive overbid ;o)
Er det helt hundrede, der er på grund af overbiddet?
Markus Mühle har nogle gevaldige størrelser på deres foder ;o)
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 27 Svar: 154
Mark J
Nu har jeg så en hund der ikke spiser selv om hun er meget sulten - og da hun i forvejen er småtspisende, så er det nødvendigt at finde et foder hun gider 5-6 dage er længe for en hund ikke at spise
*CH* Tavlemafioso !
ja det er self. afklaret at det udelukkende skyldes hendes overbid problemet med de små piller er at hun sluger dem, får dem galt i halsen og brækker sig
Hun er tjekket i hoved og r*v af dyrlægerne
aug 2006
Som Annette skriver - hæld lidt vand over foderet inden hun får det, så sætter hun hastigheden ned, og det kommer ikke retur. Det behøver ikke at blive blødt, bare der er vand i skålen.
Eller spred foderet ud på gulv og/eller græs.
aug 2009
aug 2006
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
nov 2008
*CH* Tavlemafioso !
det hænger sådan sammen at hun ikke kan spise de små piller alm. så istedet for sluger hun dem, derved får hun for mange ned af gangen, de stopper på vejen ned og ryger derfor op igen. Vi har fået hendes spiserør m.m tjekket igennem, og dyrlægen har selv prøvet at fodre hende
Jeg tager stadig imod god råd vedr. foder
aug 2006
De har ofte de symptomer, som du beskriver, også selvom de ikke har overbid.
Tricket er at sænke farten og/eller gøre det vådt, så det ikke klistrer i halsen.
Prøv den med vandet.. spred foderet eller begge dele - det virker for de hurtigspisende hunde med samme problem.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
aug 2006
Prøv i øvrigt at se i mit fotoalbum - der er lillevapsens beskedne overbid afbilledet *GG*
nov 2008
Ja det er muligt, at hun har vundet den kamp, men dyrlægens ordre er klare og sidst vi forsøgte at "tvinge" hende til at spise, sultede hun sig i 6 dage - og det er altså ikke godt for hunden uanset hvad.
nov 2008
det med at sprede fodret er også afprøvet uden det store held... Desuden har jeg ingen grund til at tvivle på min dyrlæge.
aug 2006
Men er dette ikke velkomment, så trækker jeg mig gerne - trods min egen erfaring med hund med enormt overbid...
nov 2008
dine råd er skam velkomne men som sagt så har vi på trods af at hun kun er 10 mdr prøvet en del og jeg er bare nød til at stole på det, når min dyrlæge siger det skyldes hendes overbid :o)
Jeg har forøvrigt lige set din hunds overbid, hvor stort er det i cm??
aug 2006
Hans overbid er omtrent 1½ cm. Eller... det kommer jo lidt an på, hvor man måler fra.
Afstanden fra hans overmund til hans undermund er ca. deromkring.
aug 2006
Tarveligt - men han synes jo han får god gevinst for arbejdet *GG*
Der findes i øvrigt en skål, der er lavet specielt til det - der er tre relativt store forhøjninger i den der gør, at hunden ikke kan spise hurtigt.
Også en fin løsning til hurtigspisere.
aug 2009
Men hvad er der galt i at den spiser hurtigt, hvad er farligt?
nov 2008
lad os lige opsummere:
1: hun sluger pillerne, som åbenbart sætter sig fast og derfor kaster hun op
2: det er bevist at når hun får de store hundepiller, som bliver tygget, så er der ingen problemer
3:hvorfor overbid og opkast hænger sammen, ja jeg er ikke dyrlæge, men det er det dyrlægerne er kommet frem til.
4: vi har prøvet diverse metoder for at hun skulle spise anderledes ( foder spredt i haven, køkken mm. foderbold, gemt foderet m.m.)
Jeg synes faktisk vi har prøvet en del. det er fint at der er nogle af jer der ikke mener/kan forstå at det skyldes overbid, og det er fair nok. Vi har haft 3 dyrlæger inde over, og deres konklusion er altså at hun skal have store piller Vi har åbenbart en hund der er dummere end flertallet fordi hun ikke kan finde ud af det der med mad, men hun er sød hihi
aug 2006
Jeg forsøger med min logiske sans at regne ud, hvordan overbiddet kan få hunden til at sluge pillerne.
Mit bud er, at det havde hun gjort om hun havde haft overbid eller ej.
Jeg er rasende nysgerrig efter de tre dyrlægers forklaring.
Charlotte - om det er et regulært overbid eller en underudviklet underkæbe gør vel egentlig ikke den store forskel? (Cassius har underudviklet underkæbe OG en gigant lang overmule *GG*)
Hundefoder til hund med overbid