{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.001 visninger | Oprettet:

Er min hund fornærmet?? {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Ja som overskriften siger: Er min hund fornærmet, eller er det bare mig der er lidt skør.

Kommer glad hjem fra håndbold, da jeg jo skal hjem til den lille og kæresten.
Da jeg åbner døren og sætter mig, og kalder den til mig, ligger den trygt i sin kurv, kigger kort på mig, og det var så det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min hund fornærmet??
  • #1   9. feb 2012 Staldsjullervuffe: Har nu heller ikke oplevet det før. Men det er ved denne tid, han ligger dybt begravet i sin kurv, så jeg håber, da bare det er derfor smiley

• #2   9. feb 2012 Nej.

• #3   9. feb 2012 Alfisten, ..vil du ikke nok komme til kaffe, ...og møde Elton? smiley

• #4   9. feb 2012 Super, så blev man det klogere smiley

• #5   9. feb 2012 Som andre siger: En hund kan ikke blive fornærmet.. Det er en menneskefølelse hunde ikke besidder smiley

• #6   9. feb 2012 Desværre lever Elmo ikke mere, men han sidder og kigger ned på os, og vil til enhver tid påstå, at jo en hund kan blive fornærmet smiley

• #7   9. feb 2012 Buster bliver altså tit det der ligner fornærmet.. Hvis jeg siger nej til ham fordi han har hele hans store bulldog face liggende på mine ben LIGE efter han har tømt vandskålen med lange slubre lyde.. SÅ er der en der bliver pigefornærmet og så kan man da bare gå hen til far og sidde hvis det skal være på den måde !!

• #8   9. feb 2012 Trine W: Ha Ha, kan lige se det for mig smiley

• #10   10. feb 2012 Jeg er med på bølgen her. Jeg tror hellere ikke på at hunde kan være fornærmet - MEN, jeg falder godt nok selv tit i den samme fælde og beskylder hunden for at være mopset.

Når min hund lægger sig med et tydeligt SUK, med ryggen til, og kun til nøds vil se på mig over hans skulder... Så virker det meget "fornærmet", men i virkeligheden.. Mja.. Han passer nok bare på mig. smiley

• #11   10. feb 2012 Når jeg vaskede min gamle korthårs, så han ikke til min side i minst et døgn. Min mand måtte gå i ringen(udstilling) med ham hvis jeg havde vasket ham dagen før. Der var bare ingen kontakt.Han så mig bare ikke. Kendte mig ikke.
    Så han blev vasket nogle dage før, for så kunne ham godt holde kontakt med mig
    Til div lydighedskonkurrencer, hvor han ikke blev vasket, gik det fint.
    Fornærmet Tja

• #12   10. feb 2012 Jeg ved at man siger hunde ikke kan blive fornærmet, men Lilly er nu god til det alligevel. Har man kommet til at træde på hende, nægter hun at 'tale' med en resten af dagen. Der er intet at gøre.
    Hun kom en dag til at gå ind i min venindes fod, og så var min veninde ude i kulden resten af dagen, selvom hun normalt elsker hende. Det var ryggen til hende, fornærmede blikke og ingen kontakt.

Har man klippet hendes negle eller forsøgt - ja så er det det samme. Hun vil ikke engang tage en godbid fra den person. Men gerne fra andre.

Jeg ved ikke hvad det kaldes, hvis det ikke er fornærmet eller sur.

• #13   10. feb 2012 Frankly

Min cavalier kunne også blive fornærmet og sidde med ryggen til. Så engang imellem fik man et kort blik, der så meget fornærmet ud og så vendte han ryggen til igen *GG*

• #14   10. feb 2012 Om en hund kan blive fornærmet eller ej, ervel lidt svært at vurdere, det afhænger vel af, hvordan man deffinerer ordet fornærmet.

Min miniature bullterrier gør ihvertfald nogle sjove ting, som kan betegnes som fornærmelse.

- En gang passede min kammerat ham og han var med oppe ved en pige med ham. Han hoppede op i sofaen, som han må her hjemme. Her blev han gennet ned 3 gange, og derefter gik han ud i gangen, og fandt hendes sko, bakkede måsen derhen og sked ned i hendes sko. Så gik han tilbage i stuen, kiggede på pigen mens han brummede lidt.

- hvis jeg har irettesat ham, så kan han gå hen og kigge ind i radiatoren i en time, og vil ikke kligge på en, hvis man kalder på ham.

Han bliver ekstrem "fornærmet" hvis han føler sig uretfærdigt behandlet, og så er det lige meget om det er fordi han vil have mere mad, eller bare får et nej til noget

• #15   10. feb 2012 Altså, hunde er jo følsomme dyr, og de reagerer ud fra stimuli ligesom alle andre dyr (herunder mennesker) gør.

For mig er "fornærmelse" lidt i stil med at bære nag, og det tror jeg ikke at hunde gør. Jeg tror godt at de kan føle sig irettesat og agere ud fra det, men at den videre "fornærmelse" er et resultat af VORES reaktion på hundens reaktion - at vi via vores opførsel/kropssprog fastholder hunden i "negativ" mode.

Jeg TROR (jeg er ikke ekspert) at det handler om at hunden forsøger at virke dæmpende på os - at det er mennesket der skal være bedre til at "give slip" når hunden er blevet irettesat, eller endda rose fordi den har afbrudt den uønskede handling.

Jeg ved i hvert fald fra mig selv at jeg driller (måske endda håner) hunden når han gør noget han ikke må, eller når hunden ikke har success med at indlede en leg og lægger sig opgivende for mine fødder . "Nå, nu er der nok nogen der er tøsesur hva?" - agtigt, i stedet for at aflede med noget andet. Jeg tror at jeg vil prøve at ændre min adfærd næste gang min hund virker fornærmet, og se om det gør en forskel. Altså, hvis jeg kan!

• #16   10. feb 2012 Tusind tak for alle jeres svar, og sjove små historie.

Jeg ved hellere ikke om fornærmet er det helt rette ord, dog var det det, der lige faldt mig tættest på den måde hunden var på.

Go week til jer alle

Kommentér på:
Er min hund fornærmet??

Annonce