Der er noget jeg ikke helt forstå.... Der er noget jeg ikke helt forstå....
Jeg har været medlem af DKK i de sidste 18 år og har haft kennelmærke siden 2005. I alle disse år har jeg haft indtrykket af at DKK primært var for racerene hunde med DKK stamtavler.
Gennem de seneste år syntes jeg, at DKK har åbnet lidt mere op for blandingshunde og nu har jeg også lige læst i en anden tråd at man kan få bedømt sin hund uden stamtavle på en international DKK udstilling. Vel at mærke uden for bedømmelse.
Som trofast DKK medlem har jeg altid holdt mig til de regler kennelklubben har vedtaget. Og nu kommer spørgsmålet så...:
Jeg har flere gange haft kig på racer som IKKE var FCI godkendt og har på baggrund af dette droppet tanken om at anskaffe mig én da jeg flere gange er blevet fortalt, at man bliver ekskluderet fra DKK hvis man foreksempel anskaffer sig en hund med en "IKKE-FCI" stamtavle... Det kunne fx. være en Old english Bulldog. Er der nogen der ved om man må have kennelmærke i DKK og fx. opdrætte hunde fra en anden kennelklub?
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.029
Du kan ikke have kennelmærke i DKK og opdrætte i anden klub...
Du har i mange år kunne gå til træning m.m med en hund uden stamtavle eller fra anden klub, sålænge du bare er medlem af DKK... Men udstilling og opdræt, der kan du ikke være aktiv i flere klubber...
Du er aldrig blevet ekskluderet fra DKK fordi du har haft en hund der ikke var FCI.. Det er som sagt først vidst du begynder at "spille på 2 heste"
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Ved ikke om det er præcist dette eksempel, men den store udstilling der var i vejen i sommers, der var åbent for "åben udstilling"
Du kunne komme med din blandingshund, og få den bedømt, selvfølgelig ikke officielt, men man kunne selvfølgelig også hvis man havde tavle.
Det er god reklame for DKK, det er også en måde at få familien danmark til at indse at DKK ikke er for "snobberne", men almindelige (ja almindelig, for jer, og til dels os, der går for meget op i udstilling er tosser!! :D) mennesker er også meget velkomne, og det faktisk er super hyggeligt!
feb 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 67
Der er noget jeg ikke helt forstå....