{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

hvorfor forstår de det ikke?! (SBT) {{forumTopicSubject}}

Synes virkelig det er frustrende..

Min kærestes moster har en tæve, som er SBT/FB og i sommers lavede de hvalpe på hende med en FB, som jeg ikke synes var iorden eftersom SBT er på obs-listen.
prøvede og snak med hende om det dengang, men de var ligeglade..
for 3 måneder siden overtager de så en SBT hanhund fra nogle venner, som ikke længere kan have ham.
min kæreste er så op og besøge dem den anden dag og så kommer han hjem og er virkelig frustreret selv. han fortæller så, at de har parret deres tæve med den hanhund, som de har fået. er så gal!!
for det første gør de det i hendes første løbetid efter det sidste kuld, så hun får ikke engang en pause og for det andet så er den race stadig på obs-listen.
nøøj, hvor føler man bare, at de ødelægger det for os andre..
ØV!!! smiley :/

Lige et surt opstød herfra..

LH

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor forstår de det ikke?! (SBT)
  • #1   5. feb 2012 Det er som at råbe under vand ikke?

Håber at HG letter lidt på frustrationen, det er så skide ærgeligt sådan en parring..

• #2   5. feb 2012 Jo, det synes jeg godt nok.
    forstår bare ikke, hvordan de kan være så ligeglade, selvfølgelig er de skønne de hvalpe der kommer, men synes bare den stamtavle skal være der, når der skal komme nye hvalpe til verden, især når det er en race der er på den obs-listen..
    de kan jo ikke bevise noget, hvis det skulle komme dertil..
    åhh ha..!

Ja, godt man lige kan komme ud med det herinde. smiley hehe

• #3   5. feb 2012 Mikael h.
    Hahaha... den var god.. smiley

• #4   5. feb 2012 Det ved jeg så de ikke gør..
    hvem som helst har kunne få fra det sidste kuld..
    har mødt en af hvalpene med sin ejer. han kom gående med den, hvor han holde den i nakken, så den bare hang og dinglede.!
    har skam ikke noget imod ikke-stamførte hunde. har selv en blanding.
    men at avle på en hund der er på obs-listen uden tavle, det er sku ikke gennemtænkt!!

• #5   5. feb 2012 Så de kommer ikke alle i de rigtige hænder og det er jo dem der ødelægger det.
    sagde til ham med hvalpen, at det gad jeg ikke og se på og at han skulle behandle den hvalp ordenligt osv.
    og det eneste han sgde var "vold løser åbenbart alt".. fedt!!
    og min kærestes moster vidste godt hvordan han var, da hun solgte ham hvalpen.
    så det er nok bare pengene og ikke de kære mennesker. desværre..
    det er da øv

• #6   5. feb 2012 synes bare ikke man skal blande en race der er på obs-listen.. smiley

og mennesker der bare gør det for pengenes skyld og ikke går op i hvilke hænder hvalpen kommer i efter den 8 ugers levetid burde slet ikke få lov til og lave hvalpe..

• #9   5. feb 2012 man kan sagtens få en stamtavlehvalp for under 10.000... nogle helt ned til 4-5.000 kr, så den med at man ikke har råd til 10-20.000 kr for en hund, den holder altså ikke som argumentation for at købe en blanding.

Og det er da verdens dårligste grund til at lave blandingsavl.. Fordi folk skal have råd til det... Come on altså.. spænd lige hjelmen.

HELT på linie med at obs liste hunde skal man IKKE lave tilfældig blandingsavl med

• #10   5. feb 2012 Balders mor: kunne ikke være mere enig smiley
    Synes virkelig det er frustrende..

Kommentér på:
hvorfor forstår de det ikke?! (SBT)

Annonce