hvorfor forstår de det ikke?! (SBT) {{forumTopicSubject}}
Synes virkelig det er frustrende..
Min kærestes moster har en tæve, som er SBT/FB og i sommers lavede de hvalpe på hende med en FB, som jeg ikke synes var iorden eftersom SBT er på obs-listen.
prøvede og snak med hende om det dengang, men de var ligeglade..
for 3 måneder siden overtager de så en SBT hanhund fra nogle venner, som ikke længere kan have ham.
min kæreste er så op og besøge dem den anden dag og så kommer han hjem og er virkelig frustreret selv. han fortæller så, at de har parret deres tæve med den hanhund, som de har fået. er så gal!!
for det første gør de det i hendes første løbetid efter det sidste kuld, så hun får ikke engang en pause og for det andet så er den race stadig på obs-listen.
nøøj, hvor føler man bare, at de ødelægger det for os andre..
ØV!!! :/
Lige et surt opstød herfra..
LH
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Håber at HG letter lidt på frustrationen, det er så skide ærgeligt sådan en parring..
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 122 Svar: 741
forstår bare ikke, hvordan de kan være så ligeglade, selvfølgelig er de skønne de hvalpe der kommer, men synes bare den stamtavle skal være der, når der skal komme nye hvalpe til verden, især når det er en race der er på den obs-listen..
de kan jo ikke bevise noget, hvis det skulle komme dertil..
åhh ha..!
Ja, godt man lige kan komme ud med det herinde. hehe
mar 2010
Hahaha... den var god..
mar 2010
hvem som helst har kunne få fra det sidste kuld..
har mødt en af hvalpene med sin ejer. han kom gående med den, hvor han holde den i nakken, så den bare hang og dinglede.!
har skam ikke noget imod ikke-stamførte hunde. har selv en blanding.
men at avle på en hund der er på obs-listen uden tavle, det er sku ikke gennemtænkt!!
mar 2010
sagde til ham med hvalpen, at det gad jeg ikke og se på og at han skulle behandle den hvalp ordenligt osv.
og det eneste han sgde var "vold løser åbenbart alt".. fedt!!
og min kærestes moster vidste godt hvordan han var, da hun solgte ham hvalpen.
så det er nok bare pengene og ikke de kære mennesker. desværre..
det er da øv
mar 2010
og mennesker der bare gør det for pengenes skyld og ikke går op i hvilke hænder hvalpen kommer i efter den 8 ugers levetid burde slet ikke få lov til og lave hvalpe..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Og det er da verdens dårligste grund til at lave blandingsavl.. Fordi folk skal have råd til det... Come on altså.. spænd lige hjelmen.
HELT på linie med at obs liste hunde skal man IKKE lave tilfældig blandingsavl med
mar 2010
Synes virkelig det er frustrende..
hvorfor forstår de det ikke?! (SBT)