1.282 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hundelort og træning Hundelort og træning

Ligesom så mange andre mennesker, er der altså ikke noget jeg hader og foragter mere end at jogge i en hundelort! Jeg ville SÅÅÅ FORBANDET gerne se at folk samlede deres hunds efterladenskaber op og smed poserne i skraldespanden, istedet for at lade lorten ligge og flyde for os andre at jogge rundt i!!

Så sidder jeg og kommer til at tænke på. Mange hundeejere, lægger ikke mærke til hvor det er deres hund lægger en lort, når det er hunden går løs, og efter hvad jeg kan forstå er det oftest deri at der kommer mange bæer på gaden og i naturen. Eftersom jeg selv HADER at jogge i hundelorte, er det en principsag for mig at samle man skal hundens efterladenskaber op! Det er sådan man bare GØR som ansvarlig hundeejer og medborger i samfundet, at man samler op efter hunden! Men er det egentlig ikke muligt, at lære hunden at give signal, når den har lagt en dej?

Jeg tænker på, at lære hunden at når den har lagt en dej, skal den sætte sig ned en lille halv meter ved siden af den, og give et vov eller to, og så skal den lade være med at flytte sig, før ejeren kommer og har samlet dens bæ op. På den måde, kommer der jo IKKE til at ligge lorte og flyde rundt på gader og stræder og i naturen, når hunden går løs, fordi hunden har lært at den skal fortælle hvor den har lagt en lort, og den skal vente på dens ejer kommer og samler lorten op!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 850 kr.
  • Havemand 1.000 kr.
  • Installation of Curtain Rod 950 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundelort og træning
  • #1   4. feb 2012 Karen, ja det ville være dejligt, men desværre også ønsketænkning smiley
    Hvis bare hundeejere ville samle de hunde bæ de ser deres hund gøre var vi nået langt. jeg bor i et nyt område med mange grønne områder ( græs) og åbne haver , og jeg er såååå træt af alle de hunde bæ der ligger overalt også i min have.

• #2   4. feb 2012 Åh tro mig, de ser skam at deres hund skider, de føler sig bare ikke forpligtede som hundejer at tage det ansvar og samle op efter sin egen hund.

Jeg brækker mig over det, sådan er der mange der har det her hvor jeg bor, og jeg forstår det simpelthen ikke! Har du købt en hund, har du altså også købt en dej der skal samles op.. det er noget svineri, og jeg håber at dem som ikke lige samler op efter deres hund læser det her, for det er godt nok klamt..!

Bøvs! smiley

• #3   4. feb 2012 Jeg er en ad dem der altid samler op og jeg har også en hundeklub kørende hvor vi fortæller meget om hvorfor man skal samle op efter sin hund uanset hvor den sætter sig. Bla fordi der er ret så mange sygdomme der spredes på denne måde.. mange træningspladser har slet ikke dette emne med i deres plan som jo er basis i min verden.. men hvis flere pladser havde det med som fast emne så ville mange måske tænke mere over hvor stor gene det er for alle inkl dem selv når sygdomme spredes på denne måde.. hvis alle samlede op så ville vi kunne undgå meget smitsom virus som kører i ring fordi man ikke samler op..

Husk så også lige at der er mange der lader børn lufte hunde.. og jeg har ALDRIG set de børn samle op efter de hunde de lufter.. så igen ligger der et ansvar på dem der har hundeluftere eller forældre der lader deres børn lufte.. har de lært deres børn at samle op.. det tror jeg nemlig ikke.. for så gider de ikke lufte hunden.. ;-(

• #4   4. feb 2012 jeannette S

Min mor har ladet min lillesøster på snart 11 lufte Molly (dværgpuddel) siden hun var 9-10 år, selv kunne jeg aldrig finde på at lade hverken Mille eller min lillesøster i sådan en situation.. Synes simpelthen det er så uansvarligt! Derudover tror jeg heller ikke at hun samler op, selvom jeg har sagt det mange gange til hende da jeg stadig boede hjemme, men jeg tror ikke hun kan se alvoren i det, og synes det er "klamo".. Børn bør ikke lufte hund uden deres forældre..

• #5   4. feb 2012 Kunne man ikke lave nogle skiltie, som man hængte op hist og her? Sådan skrevet lidt i noget ala en alvorlig joke. Noget der fænger og gør folk bliver nysgerrige og får lyst til at læse, og samtidigt noget der fænger som man husker det.

Noget der får ansvarlige hundeejere til at grine og trække på smilebåndet, og giver de uansvarlige lidt halvsorst samvittighed over IKKE at samle op, og får dem til at tænke sig om en lille ekstra gang, inden de forlader den næste lort.

• #6   4. feb 2012 Som fx. forestillingen om at ungerne kommer ind fra legepladsen. Glemmer at tage deres sko af, og SJOVT NOK, kommer der brune pletter på gulvtæpperne og de lugter alle samme RET GRIMT.

Sådan et eller anden med, at bringe med hjem, så vi alle kan sidde og "nyde" duften og pragten.

• #7   4. feb 2012 brine naturen med hjem i stuen********

Mente jeg

• #8   4. feb 2012 Jeg synes ikke det burde komme bag på folk, når deres hunde går løs, bør man uanset have øjnene på hvor den går henne smiley

Min mor fortalte mig for leden, at hun havde været ude og gå. da en kvinde kommer løbende med sin hund på sin side. Hunden skider, ejeren ser det, hvorefter ejeren går hen og sparker nogle blade henover. Min mor sagde noget til hende, hvorefter kvinden kigger ondt på min mor og løber videre med hunden.
    Uansvarligt i mine øjne med den opførsel.

• #9   4. feb 2012 Man kunne begynde med at sætte skraldespande op så folk kan komme af med posen, jeg tror at nogle ikke gider bære på den hele turen så derfor samler de ikke op eller bor man i lejelighed så skal man i skralderummet ofte i kælderen inden man går hjem.Jo færre "hindringer " jo flere tror/ håber jeg ville samle op. Dette er ikke en undskyldning for dem der lader det ligge men måske en forklaring. Jeg samler altid op selvom de er så små som katte bæ smiley

• #10   4. feb 2012 Lige på den sti, står der skraldespande på række hele vejen smiley

Men for en uges tid siden, gik jeg med hunden, en lang tur. Han sked på starten af turen, men jeg begyndte faktisk at fortryde at jeg havde samlet den op, da jeg ikke mødte én eneste skraldespand den næste 45 minutter. Men dernæst, kom der en sti hvor skraldespandene står med 2 meter imellem, jeg forstår ikke hvorfor man ikke fordeler dem over resten af byen også smiley

• #11   4. feb 2012 Der burde være flere skraldespande, ja. Men mon det ville hjælpe? Kan jeg selv komme lidt i tvivl om.

Nej så skulle man hellere give bøder for ikke at samle hundens bæ op og smide den ud i en skraldespand, SAMTIDIGT med der kom flere skraldespande.

Så kunne man måske være så strid og sige, at første gang 250 kroner, anden gang 250 kr. Tredje gang 500 kroner + en arbejdsweekende under opsyn hvor man får lov til at samle SAMTLIGE hundelorte op og smide dem ud i skraldespanden!

• #12   4. feb 2012 Så har man ikke lært det første og anden gang, må man bide i det sure æble for alvor, og samle SAMTLIGE efterladenskaber op på sin vej, mens man går en LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG tur med en eller anden anden som har opsyn med en.

• #13   4. feb 2012 Så efter et par år, har folk vel lært det!?!

• #14   4. feb 2012 Ja der burde være flere skraldespande rund om på gade og stræder, men tror også at det ville hjælpe at private satte ”Her må du gerne smide din hundepose” klistermærket på deres skraldespand. Jeg personligt vil hellere have en høm-høm pose i min skraldespand end en hunde dej i forhaven, på legepladsen og så videre.

Jeg ved ikke om det bare en mig, men når min lille Zeus løber løs i hundeskoven, har jeg da altid et øje på ham, og jeg vil mene at det har de fleste hundeejere, og jeg er da ikke i tvivl om det er en tisse tår eller en dej Zeus laver.

Jeg har altid en rulle høm-høm poser i min jakkelomme, og kunne ikke drømme om ikke at samle op efter min hund om så det er helt inde i en busk eller midt på græsplænen.

Jeg har oplevet et par gange i hundeskoven at hundeejere samler op hvis hunden ligger en dej tæt på, men hvis den er i den anden ende, så gider de ikke bevæge sig ned for at samle op, og kommer med kommentaren, der nede står vi jo ikke, her giver jeg så ejeren en høm-høm pose, og siger hvis du har glemt en pose kan du få en af mig, og jeg går altså tit der nede også, ligesom mange andre, så tror du ikke det er en godt ide at samle op, hvilket normalt virker.

(link fjernet)

" Hjælp til selvhjælp

Mindst et par gange om dagen træder Danmarks cirka 580.000 hunde af på naturens vegne. En del af efterladenskaberne bliver liggende, mens en meget stor del faktisk samles op i en pose - for siden alligevel at blive smidt, hvis der ikke er en offentlig skraldespand i umiddelbar nærhed. Det nye klistermærke kan nu - ganske gratis - stille en masse private skraldespande til rådighed til formålet.

- I stedet for at løfte pegefingre og være sure på hundeejerne, tror vi, det har meget bedre effekt at strække en hjælpende hånd ud. Det er hjælp til selvhjælp for husejerne at tilbyde hundeejerne at benytte ens private skraldespand til de fyldte hundeposer. Mange har måske ikke lyst til at gøre det uden at have fået lov, forklarer Anne Holm Hansen, direktør i Hold Danmark Rent."

Klistermærket uddeles fra i dag gratis i Kvickly og Maxi Zoo over hele landet, og kan også bestilles på www.holddanmarkrent.dk og www.dansk-kennel-klub.dk (kun porto skal betales).

• #15   4. feb 2012 Karen , tror ikke din metode virker i den virkelige verden. tænk lige på hvad det ville koste i administration for alle de bøder og alt den kontrol, jeg tror nu mere på det Merian har skrevet.

• #17   4. feb 2012 Når min går løs holder jeg aktid godt øje med hende, kan altid se når hun har lavet stort, så "spreder" hun duften.
    Men for det meste starter vores ture med at gå en tur i hundegården og der vil hun helst gøre det ellers har jeg altid rigeligt med poser med, kunne jo møde en hundeejer der havde "glemt" at tagen nogle med hjemmefra og sågiver jeg gerne folken

• #18   4. feb 2012 jeg er sikker på at Danmarks cirka 580.000 hundeejere ikke er her inde smiley

• #19   4. feb 2012 Jeg må også indrømme, at nogle gange kan jeg ikke samle op, min hunds lorte er så små, og samme farve som bladene. Jeg har prøvet nogle gange, at gå om aftenen, selvom jeg finder posen frem inden hunden er færdig, så jeg kan samle op, lykkes det mig desværre ikke altid at finde den når det er mørkt om aftenen.

* Divahlicious *
    Nu er det jo ikke alle herinde fra HG der siger de samler alt op, og kommenterer tråde som denne - men det er derudover også langt fra alle DK's hundeejere, der er herinde smiley

• #20   4. feb 2012
    * Divahlicious *

Hundene render da inde i buskene, og det er ikke så fedt at få en hund med hjem med lort på poten fordi at du ikke lige gad bukke dig ned og samle op efter din hund... Synes ikke det er en undskyldning

• #21   5. feb 2012 bare en lille note

Afføringen smuldrer med tiden og blandes med jord og gadesnavs. Men det betyder ikke, at den ikke mere udgør en sundhedsrisiko, for æg fra spoleorm og andre snyltere kan overleve længe og holde sig på stand by, indtil de har held til at havne i en ny vært, for eksempel et lille barn.

Amerikanske undersøgelser har vist, at en tredjedel af alle prøver fra jord i parker og på legepladser er stærkt inficeret af ormeæg fra hundeafføring. Vel at mærke ormeæg, der kan udvikle sig til snyltende orm i den menneskelige organisme. Blandt andet derfor skal hundeejere sørge for at fjerne afføringen fra deres hund, og som det fremgår af skiltet ved en af New Yorks offentlige parker, kan det være dyrt at lade være.

(link fjernet)

• #22   7. feb 2012 Jeg tror at meget af det her ligger i at folk ikke tænker over det med sygdomme der spredes når man ikke samler op.. og så selvfølgelig at børn heller ikke vil samle op når de sendes ud med hunden.. her er det så forældrenes ansvar.. man lærer ikke et barn om ansvar ved bare at sende barnet ud alene.. her må man gå med og vise hvad man gerne vil have.. jeg synes det er uansvarligt at børn lufter hunde alene helt klart!

Og så synes jeg også der mangler skraldespande.. i de skove jeg går i er der ingen spande kun helt oppe ved p pladserne og det er jo ikke alle der ankommer i biler..

• #23   7. feb 2012 Det er ret sjældent vi samler op efter hunden... :o)

Kommentér på:
Hundelort og træning

Annonce