{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.675 visninger | Oprettet:

Svar fra dyreværnet ang. Kennel i Års {{forumTopicSubject}}

Hej
som jeg har skrevet i trådene omkring hundene der blev fjernet fra kennelen , så mailede jeg dyreværnet og har nu fået svar, som jeg vil dele med jer.
svar fra dyreværnet

Kære Helle,

Tusinde tak for din mail. Jeg forstår udmærket dine spørgsmål og vil forsøge at besvare dem bedst muligt.

Hele sagen er startet, fordi vi her på Dyreværnet fik en anmeldelse om misrøgt. Vi tog straks affære og kontaktede Nordjyllands Politi. De tog ud på adressen, kontaktede os og vurderede, at vi kunne hente hundene.

Vores Internat ligger i København, så derfor drog vi den lange vej for at hende de små kræ. De skulle bare væk fra stedet....

Den lille franske bulldog kunne vi ikke få med. Sønnen til kennelejerne oplyste, at den var solgt og ville blive afhentet i løbet af få dage.

Jeg lover dig, at vi følger op på bl.a. den lille chihuahua, som sønnen stod frem på tv og viste. Det er rystende at se det indslag.

Selv har jeg taget en lille cocker/skotte blanding i pleje fra Aars. Aldrig har jeg oplevet så skræmt en hund.
Men hun har netop drukket - og spist - for første gang... og det er en sejr, der er uvurderlig og vidunderlig.

Dyreværnet er en af verdens ældste dyreværnsforeninger. Vi har en no kill politik hvilket indebærer, at vi ikke afliver dyr. Vi gør alt, for at redde dem og give de små en bedre tilværelse. Husk at melde dig ind.....

Skrive endelig igen, hvis du har yderligere spørgsmål.
jeg kan tilføje at det er underskrevet Direktøren med navn og mobil nummer som jeg ikke ved om jeg må offentlig gøre i dette forum.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svar fra dyreværnet ang. Kennel i Års
  • #1   3. feb 2012 Det lyder flot.

• #2   3. feb 2012 Dejligt at de har hjulpet smiley

Kan man se indslaget et sted?

• #3   3. feb 2012 Jeg lyder måske mindre begejstret. Jeg er SUPER glad for at de hunde er kommet væk derfra. Men jeg VED også at kennelen har været meldt mange gange før og hvorfor har man så ikke gjort noget før? Hvorfor har så mange hunde skullet lide i så lang tid før man fik fingeren ud??

Og hvad med de resterende hunde? Dem som manden har fjernet?

• #5   3. feb 2012 Mette, Jeg er heller ikke helt tilfreds med svaret, da jeg b.la ikke fik svar på om de hold øje med de hunde der nu var hos familien, men det følger jeg op på. og ja du har ret, hvorfor skal der gå så lang tid før nogen reagerer, men det tror jeg ikke alene er dyreværnets fejl, for denne sag har jo givet den gratis reklame. måske har de ikke haft de "rigtige beviser, før, måske har politiet ikke kunne hjælpe før.

• #6   3. feb 2012 Ååååh nu kommer jeg sikkert til at lyde som en rigtig møj dum kælling, men...

Dyreværnet - som holder til i København - fik en anmeldelse om misrøgt i Nordjylland. Fra hvem (fagperson/privatperson) og er det baseret ud fra en enkelt anmeldelse?
    De tager affærde ... hvordan? Ved at ringe til Nordjyllands politi og giver dem besked. Hvad ellers?
    Politiet ankommer til adressen i Aars og vurderede, at dyreværnet kan hente hundene.
    På hvilket grundlag? Havde politiet dyrlæge eller anden fagkyndig med?

** Dyreværnet er en af verdens ældste dyreværnsforeninger. Vi har en no kill politik hvilket indebærer, at vi ikke afliver dyr. Vi gør alt, for at redde dem og give de små en bedre tilværelse. **
    Hvis nu så fremt og så fald, at en hund er skadet så meget mentalt, at den er til fare for andre, skal den så også holdes i live, eller vil det bedste for den ikke være at sove stille ind?

Jeg ved godt jeg lyder som en harpe lige nu, men jeg må sige at jeg undrer mig en lille bitte smule.

Selvfølgelig skal dyrene have det godt, og har der været grundlag for en fjernelse så er det helt klart i orden, men det lyder altså lidt tyndt...
    Jeg kunne godt "frygte" tilstande, hvor man bare kan anmelde forskellige kenneller blot fordi man kommer i klinch med hinanden.

???

• #7   3. feb 2012 Politiet havde dyrlægen med ind over. Alt foregik reelt. Der har været rigtig mange anmeldelser på netop denne kennel.

Jeg NÆGTER at tro på at der ikke har været "beviser" før nu.

• Kw K
    Kw K Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #9   3. feb 2012 mette hvor ved du fra politiet havde dyrlæge med ?

• #10   3. feb 2012 No kill politik? smiley Nogen gange må det da være for hundens bedste at den aflives.

• #11   3. feb 2012 Det undrer også mig, at dette ikke er sket før? Gad vide, hvor den hænger? Har politiet ikke villet tage derud før eller? For anmeldelser har, så vidt jeg er orienteret, ikke manglet. Og jeg undrer mig over, hvis forholdene er så grelle, at de så overhovedet får lov at beholde nogle hunde!

Og så noget helt andet: Skal man lade hunde leve, der er så mentalt skadede, at de praktisk talt ikke har nogen form for livskvalitet? Selvfølgelig kan nogle reddes og rettes op, men en hund, der fx tilbringer sit liv rystende i et hjørne - er det fair overfor hunden?

Thumbs up til dig Helle W!

• #12   3. feb 2012 Anette O , har du slet ikke fulgt med i sagen ?
    (link fjernet)
    Jeg kunne godt "frygte" tilstande, hvor man bare kan anmelde forskellige kenneller blot fordi man kommer i klinch med hinanden.. Muligvis men hvis kennelejere har rent mel i posen så kommer der jo ingen og tager dyrene.
    læs også dette før du udtaler dig om at det er et tyndt grundlag.
    (link fjernet)

• #13   3. feb 2012 enig med mette smiley

• #14   3. feb 2012 Desuden så tror jeg, at det de mener med no kill politik er, at de ikke afliver hunden, fordi den ikke kan finde et hjem eller sådan noget.
    Det er der jo mange internater der gør. Så går næsten ud fra at det er det de mener.

• #15   3. feb 2012 Har ikke fulgt så meget med i sagen, men vil lige kigge på de link du har smidt.

Selvfølgelig tror jeg på tingene er foregået reelt. Jeg studsede bare over at det foregik på den måde, for da man i sin tid prøvede at få et stort antal katte væk fra en vis kvinde, da tog det uhyggeligt lang tid - og i dag har hun 3 domme bag sig og har stadig dyr.

Derfor undrede det mig, at politiet bare lige kunne komme og vurdere sagen på så kort tid?

• #16   3. feb 2012 Bente H tak
    Jeg er ikke pro dyreværnet, men jeg ønskede svar på nogle spørgamål derfor mailede jeg dem, og jeg er heller ikke enig i deres Ni kill policy, og jeg er heller ikke så blåøjet at jeg ikke godt ved at hun ikke svarer direkte på alle mine spørgsmål og slutter hendes mail af med lidt propaganda. Som jeg har skrevet tidligere har jeg tænkt at følge op med flere spørgsmål, men idag var det vigtigt for mig at vide de følger op på den lille FB og Chi der stadigt er ved sønnen af huset. Desværre fik jeg ikke svar på om de også følger op på de hunde familien har overtaget, men jeg skal nok spørge igen til jeg får svar. Efter at have set billeder så er det forkastligt hvis man ikke rejser anklager mid disse mennesker for det er dyreplageri.

• #17   3. feb 2012 Anette O, hvordan kan du sige det lyder lidt tyndt ? De stakkels hunde har haft det forfærdentligt og godt der findes mennesker der tager affære. Jeg vil også sige thumbs up til dig Helle W.

• #18   3. feb 2012 Anette O, kender ikke sagen om kattene, og de er forkastligt at hun stadigt kan have dyr, desværre tror jeg at mange bedre kan identificerer sig med hunde end med katte så de har større interesse for medierne, ikke at jeg er enig, tværtimod. Ingen dyr burde udsættes for mishandling.
    Mette, ja det lyder usansynligt, men jeg har ikke set nogle fakta for at de er anmeldt før, har du ? jeg mener at disse anmeldelser kan jo være fra hundekøbere der føler sig snydt og derfor ikke opfattes objektive, ikke at det retfærdiggøre at man ikke har reageret før og jeg bare gætter for jeg ved det ikke.

• #19   3. feb 2012 White Amr C helt rigtigt, og hvis jeg var direktør så ville jeg gøre det samme, jeg skrev det for at gøre obs på at jeg godt kan gennemskue deres svar, og at jeg ikke er naiv og ikke mindst for at undgå kommetarer om at de bare vil have medlemmer, så vi kan holde tråden fri fra en diskusion for og imod dyreværnet, den må en anden oprette "GG"

• #20   3. feb 2012 Forøvrigt kan alle maile til dyreværnet info@dyrevaernet.dk
    og få svar på jeres spørgsmål. publicer gerne svarene her på HG så vi alle ikke spørger om det samme.

• #21   3. feb 2012 Annette Ø - jeg har ikke fået læst endnu (arbejde) men ud fra et enkelt besøg fra politiet (som var beskrevet i første indlæg) så må jeg sige det var et tyndt grundlag, eftersom jeg ikke kunne læse hvor mange besøg der har været, eller hvor mange beviser der er, så er det svært at danne sig et ordentligt grundlag.

Det er såmænd bare det eneste.

Hvis du læse det sidste jeg skrev, så kan du også læse, at jeg mener det er i orden at fjerne dem, når dyrene har haft de forhold der er beskrevet i denne tråd.

• #22   3. feb 2012 "Den lille franske bulldog kunne vi ikke få med. Sønnen til kennelejerne oplyste, at den var solgt og ville blive afhentet i løbet af få dage."

Det havde ellers været nærliggende at tage den med også. Så kunne dens nye ejere have hentet den på internatet og samtidig fået oplyst dens baggrund.
    Kan nemlig godt forestille mig, at den er købt ubeset via en annonce.

• #23   3. feb 2012 Har lige set indslaget....
    Endelig sker der noget.. De modbydelige menensker har mishandlet/vanrøgtet dyr i mange år...Vi har boet, ganske nær dem, i Nørager kommune... Det er efterhånden 5-6 år siden de flyttede derfra, men jeg ved at de er meldt RIGTIG mange gange !
    jeg har personligt meldt dem, indtil flere gange, haft en dyrlæge med derud.. Men nordjyllands politi, gjorde intet...
    Men heldigvis for hunden er der gjort noget nu

• #24   3. feb 2012 Det er skræmmende at en anmelelse først bliver taget seriøst af politiet når den kommer fra dyrens værn, men så ved man da at det er til dem eller en anden dyreorganisation man skal gå hvis man opdager dyremishandling, at gå til poltiet hjælper åbenbart ikke.

• #25   3. feb 2012 Natravnen, man kan da håbe at den nye dyreejer til den FB har set nyhederne.

• #26   3. feb 2012 Jeg kender ikke til den pågældende sag, andet end en smule hearsay og vil derfor ikke kommentere på andet, end at det lyder, som om det er RIGTIG godt, de hunde er kommet væk fra det sted.

Der ud over må jeg tilstå, at jeg deler Annette O's undren over "no kill" politikken... For der MÅ da være tilfælde, hvor skaderne pga. vanrøgten er så alvorlige, at en aflivning ville være det mest humane overfor dyret? Vil man også fortsætte med at kæmpe for dyrets liv der??

Desuden er jeg generelt en smule skeptisk overforbåde Dansk Dyreværn og Dyrenes Beskyttelse, da jeg desværre kender til flere rigtig, rigtig kedelige sage, hvor begge har været inde over, uden der er sket en pind.

• #27   3. feb 2012 Hanne L

Alle dyrs ret - de gør bestemt noget ved sagerne.

• #28   3. feb 2012 Selvfølgelig muger man ud i en stald smiley

• #29   3. feb 2012 Lige med dyreværnet så er deres "no kill" politik med til at de formidler agressive hunde..

men bortset fra det, så er det godt at de hunde er kommet væk fra den hvalpefabrik..

• #30   3. feb 2012 Undskyld måwer!

• #31   3. feb 2012 Charlotte, som du kan læse i dyreværnets svar til mig så har de lovet at tjekke den igen, og tro mig jeg følger op på deres løfte.
    Jeg ved ikke hvad deres no kill policy betyder, men man kan da håbe at Balders moar har ret.
    Inge R, men hunde står ikke på stald det gør heste, eller ??

• #32   3. feb 2012 Hanne L og Louise H, jeg tror at man kommer længere hvis man har medierne med sig, ikke at det er rigtigt, men virkeligheden, så mit råd er brug dem sammen med foreningerne mod dyrebeskyttelse så kan det være at der sker noget.

• #33   3. feb 2012 Jeps heste og køer står normalt i stald og der bliver muget ud!
    Men i Års står der åbenbart også hunde i stalden, og de får mad og drikke en gang om dagen, og der bliver måwet ud, når der er tid til det!
    Men ikke hver dag!

• #34   3. feb 2012 Deres "no-kill" politik betyder at de, blandt andet, indtil flere gange har formidlet "muskelhunde med meget røde næser" videre. For "man afliver jo ikke".

Med hensyn til kennelen, så ved jeg at et par stykker har solgt deres stamtavlehunde til denne avler med lovning om at hundene kom til at bo i huset. Dette er så ikke sket. Jeg VED at en enkelt har haft en stårmand ude og en DKKhund tilbage. Jeg ved også at der skulle gå en anden DKK hund derude som man nu ikke ved hvor er henne.

Det er forkasteligt. Men samtidig tænker jeg: "Hvem sælger en hund uden at vide hvordan den kommer til at bo?".

• #35   3. feb 2012 Kan det tænkes at de andre organisationer ikke har reageret.. det er set mere end en gang

• #36   3. feb 2012 Måske Stine. Men det fatter jeg så ikke og skuffer mig dybt

• Good Luck .
    Good Luck . Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
    #37   3. feb 2012 Hej.
    Jeg har også fulgt godt med i sagen fra Aars, og jeg kunne ikke være mere enig i mange af de ting, I skriver herinde. De hunde skulle være fjernet LANG TID før. Det er så forkasteligt, at det først sker nu, på trods af de mange mange henvendelser og anmeldelser, der er på stedet.

Til folk, der er skeptiske over politiets arbejde, jeg kan forsikre om, at i denne sag, er der ikke noget, der er gået for hurtigt. Der er saglig grundlag for fjernelsen, og jeg håber aldrig, at de får fingrene i en hund igen! Føj, nogle mennesker!

Vigtigt!: De folk, der har haft oplevelser i forbindelse med hundehandleren, er I ikke søde at skrive en privatbesked til mig, jeg er meget interesseret i at høre mere.
    Det kan hjælpe sagen meget, så skriv for hundendes skyld! smiley

• #38   3. feb 2012 Good L. jeg tror de fleste herinde inkl undertegnede mere undre os over hvorfor det ikke er sket før, der har åbenbart været flere anmeldelser, og hvorfor overvejer politiet om der er grund for en sag,( iflg et af medierne) det burde være soleklart, de mennesker skal dømmes og aldrig have lov til at have husdyr mere.

• #40   3. feb 2012 Theresa:

Har du overhovedet læst hvad der er blevet skrevet?

• Good Luck .
    Good Luck . Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
    #41   3. feb 2012 Charlotte: Jeg vil tage kontakt til Dyreværnet og politiet i sagen, hvor jeg vil bruge oplysningerne til at presse på, i forhold til politiet, om at sagen skal fortsætte, for jeg frygter, at hvis ikke det nærmest "vælter ind med relevante klager og tilføjelser" i sagen nu, så bliver sagen henlagt eller droppet.. Og det må simpelthen bare ikke ske i den her sag, når nu politiet ENDELIG har fået taget det første og største skridt. smiley

Theresa: Vi brokker os bestemt ikke over, at hundene er fjernet. Vi er utilfredse med, at der ikke gribes mere drastisk ind, men at de fpr lov at beholde nogle hunde under de forhold..

• #42   4. feb 2012 Charlotte : god ide, men jeg vil råde dig til at sende den information du evt får til medierne også. De har en stor indflydelse som helt sikker kan bruges. Se bare på alle de sager med udvisninger. Jeg vil inden vi får en diskusion herinde lige tilføje at lige nu handler det ikke om det er rigtigt eller forkert at medierne har denne "magt" men fakta at de har den og den kan og skal bruges hvis det vil hjælpe med at få disse mennesker dømt.

• #43   4. feb 2012 Charlotte igen : Desværre er jeg lidt skeptisk over politiets arbejde, måske ikke i denne sag ( kender ikke sagsforløbet andet end fra pressen og dyreværnet) men generelt. Men det er jo ikke den enkelte politimand jeg er skeptisk overfor ( han har det mest utaknemmelige job i min verden) men politikerne (justist ministeret ) der jo er politiet arbejdsgiver, de mangler resurser og viden, derfor er jeg stor tilhænger af et dyre"politi" , som de har i mange andre lande,de ville kunne reagerer meget hurtigere fordi de ville have en "ekspert viden " og forøvrigt ikke lave andet.

• #44   4. feb 2012 Helle W, i tilfældet med kattedamen, som Hanne L nævner (og som jeg også kender ganske meget til), VAR medierne med inde over; både før, under og efter retssagerne. Trods dette er alle dyr stadig ikke fjernet fra vedkommende, trods adskillige beviser på misrøgt. smiley

Jeg ved godt, at dyreværnsloven i DK langt fra er optimal, og at det i høj grad bremser dyrevelfærdsforeningerne i deres arbejde for at redde dyr i nød... men jeg må også erkende, udfra hvad jeg selv har været vidne til flere gange, at der helst også skal være lidt prestige i sagen, hvis man skal forvente, at i hvert fald Dyrenes Beskyttelse træder til. smiley

Dermed ikke sagt, at DB og DV aldrig gør noget godt, for selvfølgelig gør de det - de gør MEGET godt - men ind imellem må man altså også tage de kritiske briller på og ryste på hovedet, når de ikke agerer, hvor de burde. Derfor er jeg med tiden blevet noget skeptisk overfor disse foreninger....

• #45   4. feb 2012 Kære allesammen,
    Først og fremmest vil jeg gerne takke jer for jeres omsorg fra hundene fra Aars.
    Dyreværnet reagerede prompte på denne anonyme henvendelse om misrøgt. Nordjyllands Politi har været meget behjælpelige og så sent som fredag eftermiddag talte vores dyreværnsansvalige med dem, for at få seneste nyt. Der er intet vi hellere vil end at få udleveret den franske bulldog og den lille chihuahua fra indslaget, men pt. er det ikke muligt.
    Vi har ikke tidligere fået en anmeldelse om denne kennel. Måske andre dyreværnssforeninger har, det skal jeg ikke kunne sige.
    Jeg håber, at vi allesammen - også jer her på hundegalleri.dk - kan arbejde sammen med hinanden og ikke imod hinanden i denne sag.
    Det ved jeg, vi kan.
    De bedste hilsner fra
    Signe Sehested Lund
    Direktør for Dyreværnet

• #46   4. feb 2012 Dejligt at "se" dig i tråden. Signe:-)

Nu husker I de 7 hunde, som manden øjensynlig er forsvundet med, ikke? Jeg kan ikke forstå at politiet ikke kan/vil finde ham?

Kommentér på:
Svar fra dyreværnet ang. Kennel i Års

Annonce