Svar fra dyreværnet ang. Kennel i Års {{forumTopicSubject}}
Hej
som jeg har skrevet i trådene omkring hundene der blev fjernet fra kennelen , så mailede jeg dyreværnet og har nu fået svar, som jeg vil dele med jer.
svar fra dyreværnet
Kære Helle,
Tusinde tak for din mail. Jeg forstår udmærket dine spørgsmål og vil forsøge at besvare dem bedst muligt.
Hele sagen er startet, fordi vi her på Dyreværnet fik en anmeldelse om misrøgt. Vi tog straks affære og kontaktede Nordjyllands Politi. De tog ud på adressen, kontaktede os og vurderede, at vi kunne hente hundene.
Vores Internat ligger i København, så derfor drog vi den lange vej for at hende de små kræ. De skulle bare væk fra stedet....
Den lille franske bulldog kunne vi ikke få med. Sønnen til kennelejerne oplyste, at den var solgt og ville blive afhentet i løbet af få dage.
Jeg lover dig, at vi følger op på bl.a. den lille chihuahua, som sønnen stod frem på tv og viste. Det er rystende at se det indslag.
Selv har jeg taget en lille cocker/skotte blanding i pleje fra Aars. Aldrig har jeg oplevet så skræmt en hund.
Men hun har netop drukket - og spist - for første gang... og det er en sejr, der er uvurderlig og vidunderlig.
Dyreværnet er en af verdens ældste dyreværnsforeninger. Vi har en no kill politik hvilket indebærer, at vi ikke afliver dyr. Vi gør alt, for at redde dem og give de små en bedre tilværelse. Husk at melde dig ind.....
Skrive endelig igen, hvis du har yderligere spørgsmål.
jeg kan tilføje at det er underskrevet Direktøren med navn og mobil nummer som jeg ikke ved om jeg må offentlig gøre i dette forum.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Kan man se indslaget et sted?
maj 2007
Og hvad med de resterende hunde? Dem som manden har fjernet?
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
http://www.tv2nord.dk/artikel/191991:Regionale-nyheder--Soen-forsvarer-hundekennel
jan 2012
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.841
Dyreværnet - som holder til i København - fik en anmeldelse om misrøgt i Nordjylland. Fra hvem (fagperson/privatperson) og er det baseret ud fra en enkelt anmeldelse?
De tager affærde ... hvordan? Ved at ringe til Nordjyllands politi og giver dem besked. Hvad ellers?
Politiet ankommer til adressen i Aars og vurderede, at dyreværnet kan hente hundene.
På hvilket grundlag? Havde politiet dyrlæge eller anden fagkyndig med?
** Dyreværnet er en af verdens ældste dyreværnsforeninger. Vi har en no kill politik hvilket indebærer, at vi ikke afliver dyr. Vi gør alt, for at redde dem og give de små en bedre tilværelse. **
Hvis nu så fremt og så fald, at en hund er skadet så meget mentalt, at den er til fare for andre, skal den så også holdes i live, eller vil det bedste for den ikke være at sove stille ind?
Jeg ved godt jeg lyder som en harpe lige nu, men jeg må sige at jeg undrer mig en lille bitte smule.
Selvfølgelig skal dyrene have det godt, og har der været grundlag for en fjernelse så er det helt klart i orden, men det lyder altså lidt tyndt...
Jeg kunne godt "frygte" tilstande, hvor man bare kan anmelde forskellige kenneller blot fordi man kommer i klinch med hinanden.
???
maj 2007
Jeg NÆGTER at tro på at der ikke har været "beviser" før nu.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 811
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Og så noget helt andet: Skal man lade hunde leve, der er så mentalt skadede, at de praktisk talt ikke har nogen form for livskvalitet? Selvfølgelig kan nogle reddes og rettes op, men en hund, der fx tilbringer sit liv rystende i et hjørne - er det fair overfor hunden?
Thumbs up til dig Helle W!
jan 2012
(link fjernet)
Jeg kunne godt "frygte" tilstande, hvor man bare kan anmelde forskellige kenneller blot fordi man kommer i klinch med hinanden.. Muligvis men hvis kennelejere har rent mel i posen så kommer der jo ingen og tager dyrene.
læs også dette før du udtaler dig om at det er et tyndt grundlag.
(link fjernet)
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
Det er der jo mange internater der gør. Så går næsten ud fra at det er det de mener.
nov 2006
Selvfølgelig tror jeg på tingene er foregået reelt. Jeg studsede bare over at det foregik på den måde, for da man i sin tid prøvede at få et stort antal katte væk fra en vis kvinde, da tog det uhyggeligt lang tid - og i dag har hun 3 domme bag sig og har stadig dyr.
Derfor undrede det mig, at politiet bare lige kunne komme og vurdere sagen på så kort tid?
jan 2012
Jeg er ikke pro dyreværnet, men jeg ønskede svar på nogle spørgamål derfor mailede jeg dem, og jeg er heller ikke enig i deres Ni kill policy, og jeg er heller ikke så blåøjet at jeg ikke godt ved at hun ikke svarer direkte på alle mine spørgsmål og slutter hendes mail af med lidt propaganda. Som jeg har skrevet tidligere har jeg tænkt at følge op med flere spørgsmål, men idag var det vigtigt for mig at vide de følger op på den lille FB og Chi der stadigt er ved sønnen af huset. Desværre fik jeg ikke svar på om de også følger op på de hunde familien har overtaget, men jeg skal nok spørge igen til jeg får svar. Efter at have set billeder så er det forkastligt hvis man ikke rejser anklager mid disse mennesker for det er dyreplageri.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 314
jan 2012
Mette, ja det lyder usansynligt, men jeg har ikke set nogle fakta for at de er anmeldt før, har du ? jeg mener at disse anmeldelser kan jo være fra hundekøbere der føler sig snydt og derfor ikke opfattes objektive, ikke at det retfærdiggøre at man ikke har reageret før og jeg bare gætter for jeg ved det ikke.
jan 2012
jan 2012
og få svar på jeres spørgsmål. publicer gerne svarene her på HG så vi alle ikke spørger om det samme.
nov 2006
Det er såmænd bare det eneste.
Hvis du læse det sidste jeg skrev, så kan du også læse, at jeg mener det er i orden at fjerne dem, når dyrene har haft de forhold der er beskrevet i denne tråd.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Det havde ellers været nærliggende at tage den med også. Så kunne dens nye ejere have hentet den på internatet og samtidig fået oplyst dens baggrund.
Kan nemlig godt forestille mig, at den er købt ubeset via en annonce.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Endelig sker der noget.. De modbydelige menensker har mishandlet/vanrøgtet dyr i mange år...Vi har boet, ganske nær dem, i Nørager kommune... Det er efterhånden 5-6 år siden de flyttede derfra, men jeg ved at de er meldt RIGTIG mange gange !
jeg har personligt meldt dem, indtil flere gange, haft en dyrlæge med derud.. Men nordjyllands politi, gjorde intet...
Men heldigvis for hunden er der gjort noget nu
jan 2012
jan 2012
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Der ud over må jeg tilstå, at jeg deler Annette O's undren over "no kill" politikken... For der MÅ da være tilfælde, hvor skaderne pga. vanrøgten er så alvorlige, at en aflivning ville være det mest humane overfor dyret? Vil man også fortsætte med at kæmpe for dyrets liv der??
Desuden er jeg generelt en smule skeptisk overforbåde Dansk Dyreværn og Dyrenes Beskyttelse, da jeg desværre kender til flere rigtig, rigtig kedelige sage, hvor begge har været inde over, uden der er sket en pind.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Alle dyrs ret - de gør bestemt noget ved sagerne.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.787
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
men bortset fra det, så er det godt at de hunde er kommet væk fra den hvalpefabrik..
okt 2008
jan 2012
Jeg ved ikke hvad deres no kill policy betyder, men man kan da håbe at Balders moar har ret.
Inge R, men hunde står ikke på stald det gør heste, eller ??
jan 2012
okt 2008
Men i Års står der åbenbart også hunde i stalden, og de får mad og drikke en gang om dagen, og der bliver måwet ud, når der er tid til det!
Men ikke hver dag!
maj 2007
Med hensyn til kennelen, så ved jeg at et par stykker har solgt deres stamtavlehunde til denne avler med lovning om at hundene kom til at bo i huset. Dette er så ikke sket. Jeg VED at en enkelt har haft en stårmand ude og en DKKhund tilbage. Jeg ved også at der skulle gå en anden DKK hund derude som man nu ikke ved hvor er henne.
Det er forkasteligt. Men samtidig tænker jeg: "Hvem sælger en hund uden at vide hvordan den kommer til at bo?".
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
jan 2012
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
Jeg har også fulgt godt med i sagen fra Aars, og jeg kunne ikke være mere enig i mange af de ting, I skriver herinde. De hunde skulle være fjernet LANG TID før. Det er så forkasteligt, at det først sker nu, på trods af de mange mange henvendelser og anmeldelser, der er på stedet.
Til folk, der er skeptiske over politiets arbejde, jeg kan forsikre om, at i denne sag, er der ikke noget, der er gået for hurtigt. Der er saglig grundlag for fjernelsen, og jeg håber aldrig, at de får fingrene i en hund igen! Føj, nogle mennesker!
Vigtigt!: De folk, der har haft oplevelser i forbindelse med hundehandleren, er I ikke søde at skrive en privatbesked til mig, jeg er meget interesseret i at høre mere.
Det kan hjælpe sagen meget, så skriv for hundendes skyld!
jan 2012
maj 2007
Har du overhovedet læst hvad der er blevet skrevet?
jan 2012
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
Theresa: Vi brokker os bestemt ikke over, at hundene er fjernet. Vi er utilfredse med, at der ikke gribes mere drastisk ind, men at de fpr lov at beholde nogle hunde under de forhold..
jan 2012
jan 2012
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Jeg ved godt, at dyreværnsloven i DK langt fra er optimal, og at det i høj grad bremser dyrevelfærdsforeningerne i deres arbejde for at redde dyr i nød... men jeg må også erkende, udfra hvad jeg selv har været vidne til flere gange, at der helst også skal være lidt prestige i sagen, hvis man skal forvente, at i hvert fald Dyrenes Beskyttelse træder til.
Dermed ikke sagt, at DB og DV aldrig gør noget godt, for selvfølgelig gør de det - de gør MEGET godt - men ind imellem må man altså også tage de kritiske briller på og ryste på hovedet, når de ikke agerer, hvor de burde. Derfor er jeg med tiden blevet noget skeptisk overfor disse foreninger....
feb 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Svar: 5
Først og fremmest vil jeg gerne takke jer for jeres omsorg fra hundene fra Aars.
Dyreværnet reagerede prompte på denne anonyme henvendelse om misrøgt. Nordjyllands Politi har været meget behjælpelige og så sent som fredag eftermiddag talte vores dyreværnsansvalige med dem, for at få seneste nyt. Der er intet vi hellere vil end at få udleveret den franske bulldog og den lille chihuahua fra indslaget, men pt. er det ikke muligt.
Vi har ikke tidligere fået en anmeldelse om denne kennel. Måske andre dyreværnssforeninger har, det skal jeg ikke kunne sige.
Jeg håber, at vi allesammen - også jer her på hundegalleri.dk - kan arbejde sammen med hinanden og ikke imod hinanden i denne sag.
Det ved jeg, vi kan.
De bedste hilsner fra
Signe Sehested Lund
Direktør for Dyreværnet
maj 2007
Nu husker I de 7 hunde, som manden øjensynlig er forsvundet med, ikke? Jeg kan ikke forstå at politiet ikke kan/vil finde ham?
Svar fra dyreværnet ang. Kennel i Års