{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af hund
  • #1   3. feb 2012 Allerførst skal du sikre dig at nedenstående avlsrestriktioner er opfyldt og godkendt:

    1. Eksteriør
    Udstillet på en specialklubudstilling eller en DKK udstilling med præmieringen minimum VERY GOOD

    2. Sundhed
    DNA testet for CCS og EFS og godkendt til avl.
    Godkendte hunde der må anvendes til avl er:
    Bærere og frie hunde. Man bærere må kun parres med frie.

    Endocardioseundersøgt (hjerteundersøgt) af en af DKK´s godkendte dyrlæger og fundet godkendt til avl på en attest fra Life, KU (tidl.KVL)
    Godkendt er:
    Mislyd 0 og 1 med prolaps 0,1 0g 2
    Mislyd 2 med prolaps 0 og 1
    Ikke godkendt er:
    Mislyd 2 med prolaps 2
    Prolaps 3, uanset mislyd og alder.

    Og så er det en god ting at vælge en opdrætter som også har patella undersøgt og øjenlyst sine avlsdyr.

    Personligt ville jeg ikke turde købe en Cavalier som ikke kom fra en DKK opdrætter.

    Hvis du ønsker det, kan jeg sende dig en liste over nogle af de opdrættere jeg anbefaler i en PB.


  • #2   3. feb 2012 Det må du meget gerne.

  • #4   3. feb 2012 Jeg er i dru, og overholder de samme ting som cavaliertossen skriver. Og kender mange andre der også gør.
    Bare lige for at understrege at andre også kan være seriøse:)


  • #5   3. feb 2012 Pia H. Det er vel ikke bortfaldet før de enkelte specialklubber er blevet hørt??

    Michelle: ja jeg ved at nogle enkelte fra DRU og DDH også laver disse undersøgelser. Men DKK startede allerede for mange år siden med hjertescanninger og det kan man jo ikke sige at jeres klub har gjort. Så spørgsmålet er jo hvor mange af de slemme tilfælde, har i kunnet nå at sortere fra i jeres linjer. Jeg ved jo at Birkedal stadig fremgår i en del af jeres linjer.


  • #6   3. feb 2012 Mine tævers forældre er u hvertfald fald scannet.

    Og de andre test er jo ikke nogle som springer led over.

    Derudover har jeg valgt hanner fra udlandet som også er testet flere led tilbage, og som ikke har de "dårlige" kenneler i deres bog, men er med fci bog.


  • #7   3. feb 2012 *Cavalier tossen - DKK*

    udstillingskravet er bortfaldet for alle race i DKK

    Det er lige meget hvad specielklubben ønsker

    Det der kommer op til forhandling med Specialklubben er det andet der er i avls restrektionerner

    det vil sige for cavalieren
    2. Sundhed
    DNA testet for CCS og EFS og godkendt til avl.
    Godkendte hunde der må anvendes til avl er:
    Bærere og frie hunde. Man bærere må kun parres med frie.

    Endocardioseundersøgt (hjerteundersøgt) af en af DKK´s godkendte dyrlæger og fundet godkendt til avl på en attest fra Life, KU (tidl.KVL)
    Godkendt er:
    Mislyd 0 og 1 med prolaps 0,1 0g 2
    Mislyd 2 med prolaps 0 og 1
    Ikke godkendt er:
    Mislyd 2 med prolaps 2
    Prolaps 3, uanset mislyd og alder.

    Dette skal specialklubben ind og "forhandle" med DKK om


  • #8   3. feb 2012 Ok. Men kan derfor stadig kun anbefale at købe fra forældre der begår sig godt på udstillinger. Så skjulte fejl som underbid og manglende racetypiskhed undgås.

  • #9   3. feb 2012 Dru har udstillings krav.

  • #10   3. feb 2012 Helt enig ;O)

  • #11   3. feb 2012 Michelle det er så også det eneste krav de har smiley

  • #12   3. feb 2012 Må indrømme jeg bliver lidt forvirret nu smiley
    Vil en stamtavle på en hund ikke sige man har en vis garanti for at hunden er ok ?


  • #13   3. feb 2012 De andre er bliver der arbejdet på lige nu.:)

Kommentér på:
Hjælp til køb af hund

Annonce