1.147 visninger
|
Oprettet:
Hund for første gang {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil rigtig gerne have en hund (golden retriever) her til sommer. Men jeg er i tvivl i om jeg er nok hjemme. Bor sammen med min kæreste og er væk fra huset ca 8 timer om dagen. Men når det nu er en hundevalp skal jeg/vi vel være hjemme det første stykke tid? Og er en uge eller to nok til dette?
på forhånd tak for hjælpen
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 472
personligt ville jeg ikke lade min hund være alene hjemme i 8 timer, fra den ene dag til den anden.
men syntes da i skal lære den det og bygge stille og rolig tid på.
så burde det nok kunne lade sig gøre
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Men jeg kan muligvis kun holde 1 uges ferie, måske 2. Så er i tvivl om det er tid nok til at opdrage den så den kan være alene?
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
når du spørger om i er for meget væk, så handler det også meget om, hvad i laver med hunden, når i er hjemme og hvor meget i er væk efter arbejde, går i til en masse eller er ude hos venner, så skal den tid jo lægges oveni alenehjemmetiden
men hvis i aktivere hunden og er sammen med den, så kan den sagtens være alene hjemme i 8 uger
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 472
tror det er meget forskelligt.
evt spørg til råds der hvor i køber hunden.
de må da kende til racen og kan sikkert give bedre råd
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
At vænne hunden til at være alene hjemme er ikke et spørgsmål om opdragelse. Hvalpen skal lære at det er ok at den "flok" forlader den og at man kommer tilbage igen.
Selvom en lille hvalp lærer dette KAN der opstår vanskeligheder undervejs efterhånden som hvalpen bliver større..
En golden er en dejlig hund :O))
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Hvis i skal have hundehvalp, så må i flexe jeres ferie, og holde hver for sig så i ialt har 3-4 uger til at vænne den til livet som alenehund, ellers vil i meget ofte få problemer.
Der er så mange alene-hjemme-problemhunde i forvejen, så hvorfor måske skabe en ny.
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 386
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Hvis en hvalp bliver taget fra sin mor og søskende, kommer ud i en ny flok, kun bestående af mennesker og så allerede efter en uge skal være helt alene hjemme - tja, det er den bedste måde at skabe en alene-hjemme-problemhund.....
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 386
Hund for første gang