{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Christian N
Christian N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hund for første gang {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg vil rigtig gerne have en hund (golden retriever) her til sommer. Men jeg er i tvivl i om jeg er nok hjemme. Bor sammen med min kæreste og er væk fra huset ca 8 timer om dagen. Men når det nu er en hundevalp skal jeg/vi vel være hjemme det første stykke tid? Og er en uge eller to nok til dette?
på forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund for første gang
  • #1   31. jan 2012 dejlig familie hund .)

personligt ville jeg ikke lade min hund være alene hjemme i 8 timer, fra den ene dag til den anden.

men syntes da i skal lære den det og bygge stille og rolig tid på.
    så burde det nok kunne lade sig gøre smiley

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2012

#2   31. jan 2012 Mange tak for det hurtige svar smiley
    Men jeg kan muligvis kun holde 1 uges ferie, måske 2. Så er i tvivl om det er tid nok til at opdrage den så den kan være alene?

• #3   31. jan 2012 i skal minimum have 2 ugers fri og med det samme begynde at lære hvalpen alene-hjemmetræning og være flittige med renlighedstræningen, dvs alt i de 2 uger handler om hunden, og så skal i regne med at en lille hundeblære ikke kan holde sig i 8 timer om dagen, så det med renlighed kan blive en svar omgang.

når du spørger om i er for meget væk, så handler det også meget om, hvad i laver med hunden, når i er hjemme og hvor meget i er væk efter arbejde, går i til en masse eller er ude hos venner, så skal den tid jo lægges oveni alenehjemmetiden

men hvis i aktivere hunden og er sammen med den, så kan den sagtens være alene hjemme i 8 uger

• #4   31. jan 2012 Jeg valgte juleferien så jeg fik næsten en måned til at lære hvalpen at være alene samt renlighedstræning og det fungerede fint, har en dejlig renlig hvalp der ikke har problemer med at være alene hjemme. Så hva' med at vente til du er 100% sikker på at du har den rette mængde tid og ikke mindst overskud når du også skal ud sent aften, nat og tidlig morgen smiley

• #5   31. jan 2012 jeg kan ikke svare på det.. for at være ærlig..
    tror det er meget forskelligt.
    evt spørg til råds der hvor i køber hunden.
    de må da kende til racen smiley og kan sikkert give bedre råd smiley

• #7   31. jan 2012 Jeg mener at man som minimum bør være hjemme hos en ny hvalp i 2 uger og gerne mere :o))
    At vænne hunden til at være alene hjemme er ikke et spørgsmål om opdragelse. Hvalpen skal lære at det er ok at den "flok" forlader den og at man kommer tilbage igen.
    Selvom en lille hvalp lærer dette KAN der opstår vanskeligheder undervejs efterhånden som hvalpen bliver større..
    En golden er en dejlig hund :O))

• #8   31. jan 2012 Overvej evt. at få en voksen hund, der er vant til at være alene hjemme. 1 - 2 uger er for kort tid til at lære en hvalp at være alene hjemme i 8 timer dagligt, og i den alder er dens blære overhovedet ikke i stand til at holde sig så lang tid - men det er en anden sag.
    Hvis i skal have hundehvalp, så må i flexe jeres ferie, og holde hver for sig så i ialt har 3-4 uger til at vænne den til livet som alenehund, ellers vil i meget ofte få problemer.
    Der er så mange alene-hjemme-problemhunde i forvejen, så hvorfor måske skabe en ny.

• #10   31. jan 2012 Jeg synes det lyder som en god idé at ta 1 uge fri og selvfølgelig vil der nok komme en par tistårer hist og her. Mange mennesker er jo nødt til at arbejde i hvert fald 8 timer dagligt og med 5 rottweilere hjemme ved mig har det nu ikke været et problem. Selvfølgelig skal hvalpen aktiveres når i er hjemme med træning og gåture og det skal man også gøre op med sig selv om man har tiden til. Jeg synes du skal besøge nogle forskellige kenler og snakke med dem og evt. få nogle flere gode råd om div. træning og aktivering af en retriver da det også som regel er en aktiv hund.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2012

#11   31. jan 2012 Mange tak for alle de gode svar. Der er noget at tænke over, men det vidste jeg godt fra start smiley Kan holde 2 ugers ferie, og er hjemme hver dag efter arb og hver weekend smiley

• #12   31. jan 2012 Carolina, du glemmer en meget væsentlig ting, du har flere hunde - de har glæde af hinanden. En hvalp kan meget hurtigere lære at være "alene hjemme" sammen med en voksen tryg hund eller en flok hunde..

Hvis en hvalp bliver taget fra sin mor og søskende, kommer ud i en ny flok, kun bestående af mennesker og så allerede efter en uge skal være helt alene hjemme - tja, det er den bedste måde at skabe en alene-hjemme-problemhund.....

• #13   11. feb 2012 Nej det glemmer jeg ikke men jeg har altså også startet et sted og når jeg har en hvalp får den altså ikke lov til at gå sammen med de store uden opsyn.

Kommentér på:
Hund for første gang

Annonce