{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvofor ikke være Ærlig ???
  • #1   28. jan 2012 Det kan også undre mig - Barley er helt bestemt en ægte blanding *GG*

• #2   28. jan 2012 Se på det som de mener det er en 100% renracet gadekryds:) Hehehe

• #3   28. jan 2012 Sonya A: Gør jeg også i de fleste tilfælde, Falder bare over søskende hunde, nogle oprettet som ægte, andre som blandinger. Syndtes at det er lidt sjovt..

• #4   28. jan 2012 Er det også smiley

• #5   28. jan 2012 Måske de ikke ved at det er en blanding? smiley
    Mødte engang en dame med en hund på størrelse med en Cocker - hængeører, cockers pels, men det var tydeligt at det ikke var en ægte Cocker pga figuren.

Da jeg spurgte hende hvad der var i hendes hund ud over Cocker Spaniel - fik hun store øjne, blev sur og sagde meget højt: DET ER EN PAPILLON!!!!

... der var intet at gøre. Hun havde købt en ægte Papillon og hun troede fuldt og fast på at den så sådan ud.

• #6   28. jan 2012 Trist at købe "katten i sækken" , men der er også mange der ikke synes det er fint nok med en blanding.

• #7   28. jan 2012 Det forstår jeg ikke. Man får dælme en unik hund i en blandingshund smiley

• #8   28. jan 2012 Ja, folk er pudsige hi hi

Men når der nu stod i salgs annoncen, som også var her på hg, at det var blandings hvalpe, så kan jeg ikke lade vær med at trække på smilebåndet når hvalpene ra samme kule bliver oprettet i to forskellige grupper.Ren og blanding.. Ok, de ligner renracet. undre mig bare..

• #9   28. jan 2012 Ja blandings hunde er lækre... smiley

• #10   28. jan 2012 Nemli....

• #11   28. jan 2012 Haha Tinna! Der er dælme stor forskel på de to racers udseende! *LOL*

Men tror tit at folk køber en hund de tror er ægte, og ikke ved bedre.
    Jeg har 3 hunde uden stamtavle - Den ene er vaske ægte blanding.
    Min griffon kan ikke løbe fra sin race og heller ikke med sine forældre.
    Men min chihuahua kunne i realiteten godt være fx en halv tjekkisk rottehund? Ingen ved det.. Hendes familie ligner alle chihuahuas (mor, far, mormor, morfar, moster mv.) - Men er jo ikke noget der kan bevises.
    Personligt er jeg ligeglad, ser hende som en chihuahua.. Smil..

Men en papillion der mere ligner mere en cocker, der er dælme lang vej :o)

• #12   28. jan 2012 Ann-Sophie: Ja det vil jeg jo også mene. Men hunden havde da lidt mindre ører end cocker og var hvid med sort, så den kunne sikkert godt have lignet en Papillon, som hvalp - hvis man lagde hoved lidt på skrå, kneb øjnene sammen og havde en god fantasi smiley

• #14   28. jan 2012 Ville det mon være anderledes hvis det blev ændret fra "blanding af racer" til "anden særlig race" som de har gjort på hestegalleri?

• #15   28. jan 2012 Gud jeg tror jeg har fået købt mig en papilon ha ha

• #16   28. jan 2012 Hehehe! smiley

Gad DÆLME godt se den mand/kvinde der havde købt sig en Grandanois, og var overbevist om det var en chihuahua!! smiley

DET kunne være sjovt!! smiley

• #17   28. jan 2012 Jeg forstår heller ikke hvorfor nogen "lyver" om ens hund - altså fx med racer.

Jeg kan stolt sige at min hund er blandning - ikke at jeg synes det er 100% fornuftigt at mixe racer på kryds og tværs. Men fordi jeg er stolt af MIN hund - også selvom han har racer i sig som slet ikke siger mig noget.

• #18   28. jan 2012 Jeg forstår det heller ikke, der er jo ikke noget galt med at have en blanding. Nu har jeg aldrig haft en blandingshund, men jeg har haft blandingskatte og de er altid blevet kaldt blandinger, jeg elskede dem jo ikke mindre af den grund og de var bestemt heller ikke mindre værd for mig end racekattene.

Og så synes jeg da blandinger er charmerende. Den kønneste lille hund jeg nogensinde har set var en blanding. Nøøøj, hvor var den lækker, en rigtig smuksak og en rigtig rundkørsel. smiley

• #19   28. jan 2012 Ann-Sophie: Haha, ja det var ikke lige den type Cocker du linker til den lignede. Mere en fesen - uden bog-cocker, med små ører. Men der var tydeligvis Cocker i den. Måske gårdhund også.

• #20   28. jan 2012 Min Westie er oprettet som sådan, det til trods for han ikke har tavle, jeg må indrømme at da jeg oprettet ham tænkte jeg slet ikke det ville være anderledes at sætte ham und "måske" blandet.

jeg tror ikke det er fordi folk ikke vil stå ved det, de gør det ofte ud fra det opdrætter fortæller dem, mere tror jeg såmænd ikke der er i det.

• #21   28. jan 2012 Den der "D/S-gårdhund" der udbydes til avl har godt nok et meget alternativt udseende.

• #22   28. jan 2012 hehehehe... kom ikke lige længere end til Tina´s historie om Cocker papillonén.... ligger flad af grin på sofaén nu...
    - Siger måske også lidt om hvor meget (eller lidt) folk sætter sig ind i de påståede racer de køber, desværre.

• #23   28. jan 2012 Min Karlsson er ren racet lab F1 - men fordi han er hvid under forporterne har jeg da hørt kommentarer fra andre hundeluftere med lab, at han ikke kan være ægte når han er hvid under poterne.
    Jeg er sådan set ligeglad om folk synes han ligner en ægte lab eller ej - for mig er min hund den bedste hund i hele verden - Men jeg har super fin stamtavle på ham, og hans helbrødre (som ikke har hvide poter) er også i vores familie.
    Så selvom det ikke betyder noget hvad folk synes om min hund, så bliver jeg da lidt irriteret over at de spiller så kloge, når det bare er en pigment fejl hunden har.

• #24   28. jan 2012 Kennel Flindt's Shih Tzu, Divaen er tilbage :
    Der står i overskriften på hvalpene at det er blanding mellem hund1 og hund2. Så det er ikke sælger der ikke har oplyst i dette tilfælde...

Hanne L:

Ja det har jeg fundet ud af... og det er både underholdende og trist... der var en med en blandings tæve der kom til at spørge ang avl... Hold da op en omgang hun fik.... Hvorfor ikke hjælpe hinanden... komme med råd og vejledning i stedet for kritik og udelukkelse ???

• #25   28. jan 2012 Hanne L: Af samme grund, (nedgørelse) af blandingshunde, har jeg også oprettet en gruppe for folk med diverse "Sne"-blandinger, ikke at folk med racerene hunde ikke må være medlem af gruppen, må de meget gerne, hvis de vi hjælpe, vejlede, råde osv for alle hunde i gruppen er ligestillet. Bare lidt trist at det er nødvendigt, for at kunne tale spørge ang evt problemer og GLÆDER smiley

Jeg forstår bare ikke hvorfor man lyver om sin hund. endten er den ren eller også er det en blanding....

• #26   28. jan 2012 Jamen en af Musashis brødre er da en SBT med tavle, og udbydes til avl.
    Så må min da oss være en SBT men jeg fik da ikke tavlen med smiley hihi

• #27   28. jan 2012 Jeg er stolt over at have en ægte blanding - Så meget blanding at det er umuligt at sige hvad der er i ham :b

• #28   28. jan 2012 Poul Erik Lind P
    Jeg avler med tavle, men har en Westie oprettet uden tavle, så det er altså ikke os alle:o)

Igen hvorfor min står under westie, tja det er det han ligner og er for os, som sagt tidligere har jeg slet ikke tænkt over han måske skal under blandinger:o)

• #29   28. jan 2012 Poul Erik Lind P - Synes du jeg er højrøvet, med 3 tavleløse hunde og 1 blanding imellem? Nej vel.. ;o)
    Jeg er en af dem ,der er helt ligeglad med om hunden har papiere eller ej - Og kan SLET IKKE se en tavlehund er bedre end en tavleløs/blanding. Såe.. Det er jo hvad folk selv vælger og det valg gider jeg ikke interessere mig for. :o)
    Du skal da ikke føle dig truffet, hvis du har god samvittighed?

• #30   28. jan 2012 Poul Erik Lind P

Denne tråd var ikke for at rakke ned på nogle. Det var fordi jeg faldt over en hvalp der er oprettet som 100% ægte "race", men ved at i salgsannoncen på netop det kuld hvalpe stod som overskrift, at det var Blandingshvalpe. Og så er det jeg ikke forstår at den nye ejer af hvalpen siger at det er en renracet uden tavle.... Og ja du har en collie men det er to forskellige slags collie. . . Så det er vel en collie blanding???

Eller er det bare mig ???

• #31   28. jan 2012 Poul Erik Lind P: Jeg tror også du lægger alt for meget i det. Du har en collie, og så er den vel ikke længere?

• #32   28. jan 2012 Jeg elsker blandinger. og jeg dømmer ikke ud fra om der er tavle eller ej. jeg har aldrig haft en renracet.. Men det var bare lige den annonce jeg faldt over... Da jeg i sin tid lavede profil her på HG, måtte jeg oprette min hund på ny, fordi at han ikke er ren, men som

Kennel Flindt's Shih Tzu, Divaen er tilbage :
    siger, burde man kunne oprette sine hunde som det man ser dem som.

Ellers sku der være en undertitel under hver race der feks hed - Blanding af racen

• #33   28. jan 2012 Poul Erik Lind P
    jeg har heller intet imod blandinger:o)

Jeg syntes også man går i for små sko, hvis det er noget der kan genere nogen hvordan man opretter sin hund.

Tror mine ryger under gnavere, hihi

• #34   28. jan 2012 Just præcis Maj:o)

• #35   28. jan 2012 Poul Erik Lind P

Jeg er ikke det mindste snæversynet.. Læs hvad jeg skriver, og hvad jeg undre mig over...
    Det var fordi jeg faldt over en hvalp der er oprettet som 100% ægte "race", men ved at i salgsannoncen på netop det kuld hvalpe stod som overskrift, at det var Blandingshvalpe.

Og så undre jeg mig over hvorfor den nye heldige ejer af denne hvalp ikke vil indrømme at det er en blanding. Men bare undlader at skrive hvem faderen er..Flover han sig over sin nye hvalp ??? Ja jeg ville ikke for den er super lækker,

• #36   28. jan 2012 Poul Erik Lind P

Under racen mangler en under race

Feks min Aya, så hun ku oprettes under Sebiran Husky
    - Siberian husky / Alaskan Husky

Feks min Chick, Siberian Husky
    Siberian Husky / Siberian husky-lab

Og ja din er ægte Collie, bare blandet af forskellige tyber Collie. Og den er gude smuk smiley Giv os de under katagorier smiley

• #37   28. jan 2012 jeg vil have en underkategori som hedder westie/overvægtig:o)

• #38   28. jan 2012 Kennel Flindt's Shih Tzu, Divaen er tilbage :

Hi hi smiley

• #39   28. jan 2012 Kathrine N
    -Naturligvis er der tavlesnobber, men jeg tror bestemt ikke denne debat er ment som snobberi.-

Fulstændig korrekt smiley Undrede mig bare ove, hvordan en af mine hundes kuld søskenes kunne være blevet 100% renracet undervejs til køber... Og der af spørgsmålet, hvorfor er folk ikke er ærlige ???

• #40   28. jan 2012 Kathrine N
    Sælgeren var/er ærlig nok. "Blandings hvalpe sælges". Så må det være stoltheden den er gal med hos den ny ejer...

Jeg er stolte af mine blandinger smiley

• #41   28. jan 2012 Fordi det er moderne med en racehund smiley Blanding lyder ikk så fancy og dyrt smiley

Min hund er en blanding- det hverken kan eller gider jeg prøve at løbe fra- tror oven i købt hun er 10 genarations blandning eller noget i den stil. Det slet ikke til at sige hvad der ikke er i hende smiley
    Ville ønske der var en *Blanding af (proletar) racer*- så røg hun under der ;D hosthost..

• #42   28. jan 2012 Tinna hi hi det var godt nok en af de bedre : )

• #43   29. jan 2012 Så vidt jeg kunne læse mig til handlede debatoplægget om blandingshunde, ikke tavleløse racehunde. Jeg vil ikke have skudt i skoene at jeg er snobbet fordi jeg er enig i at det er underligt at folk er bange for at bruge ordet "blanding" om en hund der indholder flere racer.

Det er da de ejere der prøver at gøre deres hunde til noget de ikke er der er snobbede - hvorfor ikke bare acceptere hunden for det den er?

Hvis det virkeligt var en racehund man ville have, så skulle man da have købt en racehund - og hvis det var en hund med tavle man ville have, så skulle man have købt en hund med tavle.

Mere er der ikke i det fra min side.

• #44   29. jan 2012 For fanden ! Så har jeg købt en Lhasa Apso i god tro om at det var en hest ! ØV...! smiley :D smiley

*ironi er dejligt*

Blandinger er dejlige og hver især helt unikke.. Så at folk ikke vil indrømme at det er blandinger de har, ja se det forstår jeg ikke...

• #45   29. jan 2012 Som sagt jeg flytter min når der kommer en westie/overvægt blanding:o))

nej igen for mig har det intet med snobberi at gøre, jeg har bare slet ikke tænkt over det, han kan næppe være andet end westie, men selvfølgelig burde han da stå under blandinger da der ikke er tavle på ham.

Jeg tror altså ikke det handler om snobberi for en del, de har nok tænkt som mig og sat hunden der, ihvertfald kan jeg nu aflive myten om at jeg er snobbet, det er ikke grunden til han står som Westie:o)

• #46   29. jan 2012 Jeg må indrømme, at jer er total ligeglad hvad folk kalder deres hunde. Så lang tid man ikke bevidst lyver i salgs annoncer, så er jeg ligeglad.
    Det eneste jeg godt kunne tænke mig var, at man under blandinger kunne lave felter man kunne udfylde, med hvilke racer hunden indeholder, så man feks. kunne søge på alle blandinger med feks. schæfer..

Kommentér på:
Hvofor ikke være Ærlig ???

Annonce