BARF er der nogle der kan hjælpe mig? {{forumTopicSubject}}
Godaften alle sammen!
Jeg har det seneste tid tænk på at begynde at barfe (hedder det vidst). Jeg vil gerne undværre tørfodder. Men udoverkød og ben skal de har grønt og forskellige vitaminer og nogle giver æg og alt muligt.
Er der nogle der kender en god DANSK side hvor de fortæller præcis hvad det går ud på og måske en tabel over hvordan en sådan sammensat kost skal se ud.
Jeg synes det lyder meget godt, men det er et stort rod synes jeg - der er så mange ting man skal huske. Og jeg ved godt at de umuligt kan være meget værre end at sammensætte min egen kost. Men jeg vil ikke have hun mangler noget.
Så nogle der kender en god side? Eller en bog?
Og nogle der kan fortælle hvor meget dyrre det er?
(stavefejl er gratis:)
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 967
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.387
http://www.hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=2961
http://www.hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=2123
Om det er dyrere går an på om du har fodret med et dyrt mærke indtil nu, hvor du vil købe, hvor god du er til st forhandle rabatter og sådanne, Jeg fodre Akita der vejer lidt over 12 kg for alt imellem 3 til 12 kr om dagen. alt afhængigt af hvad hun får at spidse.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 34
Det ligger i dragør på Amager. Der er også nogle gode artikler på hendes side
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.399
det jeg som finger regel går ud fra er at hunden skal (hvis den er voksen) have ca 2% af dens vægt i daglig fodermængde.... nogle dage giver jeg bare kød, andre dage koger jeg nogle grøntsager, noget grønt, gulerod, kartofler mm og giver det evt sammen med hakket kød, i dag fik de et stk fersk laks købt i netto...andre dage får de ben, eller kød mde ben/brusk i... du kan godt købe både ved en BARF forhandler, men også hvis du falder over gode tilbud i supermarked og ved slagtere.... købte forleden 2 andelår til 10 kr.... og så vejer jeg det så de hver får den mængde de skal have... hvalpen her skal have 5% af sin kropsvægt....
feb 2011
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.387
Om man giver grøntsager og vitaminer og/eller olier er en smagssag, der er stor foreskel på hvad man giver ekstra, jeg giver det hele oveni bare for en sikkerheds skyl, hvor andre kun giver kød.
feb 2011
BARF er der nogle der kan hjælpe mig?