{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

BARF er der nogle der kan hjælpe mig? {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen!

Jeg har det seneste tid tænk på at begynde at barfe (hedder det vidst). Jeg vil gerne undværre tørfodder. Men udoverkød og ben skal de har grønt og forskellige vitaminer og nogle giver æg og alt muligt.
Er der nogle der kender en god DANSK side hvor de fortæller præcis hvad det går ud på og måske en tabel over hvordan en sådan sammensat kost skal se ud.

Jeg synes det lyder meget godt, men det er et stort rod synes jeg - der er så mange ting man skal huske. Og jeg ved godt at de umuligt kan være meget værre end at sammensætte min egen kost. Men jeg vil ikke have hun mangler noget.

Så nogle der kender en god side? Eller en bog?
Og nogle der kan fortælle hvor meget dyrre det er?

(stavefejl er gratis:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BARF er der nogle der kan hjælpe mig?
  • #1   26. jan 2012 Jeg har også selv være på nettet og lede. Men har ikke fundet en side der gør det helt fast hvordan man gør og hvad de skal have udover kød.

• #2   26. jan 2012 her er der de barf grupper jeg bruger herinde og her kan du finde rigtigt meget info i de forskellige tråde.
    http://www.hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=2961
    http://www.hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=2123

Om det er dyrere går an på om du har fodret med et dyrt mærke indtil nu, hvor du vil købe, hvor god du er til st forhandle rabatter og sådanne, Jeg fodre Akita der vejer lidt over 12 kg for alt imellem 3 til 12 kr om dagen. alt afhængigt af hvad hun får at spidse.

• #3   26. jan 2012 www.naturligthundefoder.dk er meget informativ...

• #4   26. jan 2012 www.modiogco.dk

Det ligger i dragør på Amager. Der er også nogle gode artikler på hendes side smiley

• #5   26. jan 2012 er også ret ny i det...

det jeg som finger regel går ud fra er at hunden skal (hvis den er voksen) have ca 2% af dens vægt i daglig fodermængde.... nogle dage giver jeg bare kød, andre dage koger jeg nogle grøntsager, noget grønt, gulerod, kartofler mm og giver det evt sammen med hakket kød, i dag fik de et stk fersk laks købt i netto...andre dage får de ben, eller kød mde ben/brusk i... du kan godt købe både ved en BARF forhandler, men også hvis du falder over gode tilbud i supermarked og ved slagtere.... købte forleden 2 andelår til 10 kr.... og så vejer jeg det så de hver får den mængde de skal have... hvalpen her skal have 5% af sin kropsvægt....

• #6   26. jan 2012 kan se det også er en hvalp du har, så skal den have mere end 2 %, og du skal ikke starte den med mindre end anbefalet mængde... min hvalp er knapt 8 mdr og den skal som skrevet have ca 5 % af dens vægt.... vil tro den skal det til den er mindst 10mdr, vurderer den selvfølgelig løbende, men vil nok trappe lidt ned omkring 10 mdr alderen.... vil sige at jeg kombi fodrer mine hunde, de får lidt mindre i BARF og så får de tørkost om morgenen... lige nu, men jeg synes det er en fordel at de kan lidt af hvert, så mangler man aldrig muligheder...

• #7   26. jan 2012 Ja en hvalp skal have 10% af sin kropsvægt indtil den er ca 6 md, derefter går man ned til 5 % indtil hunden er ca 1 år. Jeg er så begyndt at trappe min den lille lansomt ned af da hun ser rigtig fin ud nu hvor hun er 10 md, Fra de er 1 år og opefter siger man 2 % af idealvægten, men alt er jo relativt, det vigtigste er at se på hunden om den ser fin ud,

Om man giver grøntsager og vitaminer og/eller olier er en smagssag, der er stor foreskel på hvad man giver ekstra, jeg giver det hele oveni bare for en sikkerheds skyl, hvor andre kun giver kød.

• #8   27. jan 2012 er der ingen butik lig den Paul b beskriver, men i Aarhus ???

Kommentér på:
BARF er der nogle der kan hjælpe mig?

Annonce