{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Hjælp mig {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Beagle, som snart er 8 måneder.. Han er den dejligste og kærligste lille hvalp.. Men han er ikke vild med at være alene hjemme, nu hvor jeg er startet i skole.. Vi går en lang tur med ham om morgenen inden vi tager afsted, og tænder for fjernsynet når vi går, og han har 2 kurve han kan ligge i og en masse legetøj at lege med.. Vores overbo har klaget mange gange, så nu er vi begyndt at optage det på lyd, og jeg kan godt høre at han gøer og knurre en gang imellem, men ikke hele tiden... Hvad kan jeg gøre for at han kan slappe af når han er alene??
Vil så nødig sælge min lille hvalp smiley

Håber på at der kommer nogle gode foreslag
Kh. Louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig
  • #1   24. jan 2012 Næste gang så huske en mere sigende overskrift.

Har du lært ham at være alene hjemme?

Dette synes jeg er en god guide.

• #2   24. jan 2012 Har i lært ham at være alene hjemme. Altså forlade ham og komme igen efter 2 sek, rose ham for at tie stille i de 2 sek og jo bedre han bliver jo mere øger i tiden.

Måske er det ikke nødvendigt med tændt TV. Og det er ikke meningen hundene skal lege en masse når de er alene. Enzo har højest en bamse fremme, men det er kun for at han har noget at vise os når vi kommer hjem.

Lad være med at lave en scene når i går, luk døren uden at have sagt "farvel".

Giv ham mindre eller mere plads at være på når han skal være alene. Giv ham en trøje der lugter at mor eller far = tryghed.

Der er mange ting der kan gøres.

• #3   24. jan 2012 Som de andre også spørger.. Hvordan har i trænet alene-hjemme træning?
    Og forlader i ham lige efter lufte-turen, eller er i sammen med ham lidt inden i kører?
    Som hovedregel plejer man at sige at man skal være hjemme min. ½ timer efter en lufte-tur, hvor hunden lige kan falde til ro inden man kører. dette kan dog variere fra hund til hund.
    Og giv ham evt. også hans mad på græsplænen hvis i kan det, så han får brugt hovedet lidt. En Beagle er jo en hund som elsker at bruge snuden ;o)

• #4   24. jan 2012 Tak for nogle gode kommentare, jeg vil helt sikkert prøve at ligge en af mine trøjer, og måske fjerne legetøjet undtagen en bamse.. :o)
    Det er mest mig der har stået for træningen af ham.. Og i starten var det helt galt, jeg gik hjemme hele tiden, og han var totalt afhængig af mig, så hver gang at han skulle være alene, så hylede han konstant... Men så begyndte jeg at øve lidt med ham, hvor jeg gik og kom igen, men jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke gjorde det så meget, da jeg troede på daværende tidspunkt, at nu kunne han godt..

Det er dog blevet lang bedre, for som sagt så gøer han "kun" indimellem, og ikke alt det piverri.. Kan det være lydene fra fjernsynet, eller når han leger med sig selv??

• #5   24. jan 2012 Har i overvejet måske at tænde en radio i stedet for tv'et?

desuden. så tror jeg også i skal træne noget mere alene hjemme træning med ham..

• #6   24. jan 2012 hvis du har mulighed for at flytte dit web kamera ud til hvor han er når han er alene, eller andet kamera, så vil du kunne se hvordan han opfører sig, jeg filmer altid mine når de er alene, så ved hvordan de har haft det, og kan ændre på ting inden det bliver et stort problem

• #7   24. jan 2012 Du må endelig ikke sælge hvalpen videre. Det giver jo bare en ny familie problemer.
    Når man får en ny hvalp hjem, skal der trænes fra begyndelsen. Her laver du første fejl.
    Man skal åbne og lukke døre, tage tøj på og af, gå ud og ind. Alt sammen uden at sige et ord. Det skal være helt normalt at mor går. Til sidst bliver det så uinteressant for hvalpen, at den lægger sig til at sove.
    Forfra med træningen.

• #8   24. jan 2012 Og så skal du være obs på, at en beagle er en pack-hound. Dvs. den er ikke avlet til at være alene, og det kræver derfor et ekstra stort arbejde at gøre den type hund tryg ved det.

• #9   24. jan 2012 Hvad gør radioen i forhold til tv'et?
    Ja, det er selvfølgelig rigtigt, at de næste ejere ville få samme problem.. Men åh, føler bare at det er op af bakke, og det er jo også synd for ham.. Hvor lang tid skal jeg træne med ham? Ville det være nok at gøre det lørdag, søndag, mandag?? for det er de eneste dage, hvor jeg ikke skal afsted..

• #10   24. jan 2012 Louise, du skriver at han gør og knurrer en gang imellem - hvor meget er det mere præcist?

Jeg tænker, at det jo ikke er så sandsynligt at det kan lykkes at lære en hund at tie fuldstændig stille en hel arbejdsdag.

Er problemet som naboen har fuldstændig reelt?

• #11   24. jan 2012 Jamen f.eks. i går, der var han alene i 3½ time, og i løbet af den tid, sagde han noget 3 gange, de 2 af gangene var den bare meget kort. Men en af gangene, gøede han i 1 min...
    I dag var han også alene i 3½ time, og der havde jeg jo så prøvet at tænde for tv'et, og det var altså meget værre, tror han blev bange for lydende..

• #12   24. jan 2012 Så må jeg nok indrømme, at jeg synes din nabo er MEGET sart.

1 minuts gøen på 3½ time er ikke noget at tale om.

Men jeg tror, det kan være en god ide at forsøge flere gange uden tv tændt for lige at tjekke at det nu VAR det, der triggede hans gøen.

• #13   24. jan 2012 Ja, det syntes jeg jo os.. Men det er bare ubehageligt at komme hjem, og tænke at de måske kommer ned og brokker sig.. Tror at jeg prøver lidt igen uden tv, og fjerner hans legetøj, og ligger min bluse i stedet for smiley

• #14   24. jan 2012 Hvis jeg var dig, så ville jeg henvende mig til dem og sige, at du lige nu er i gang med at løse problemet. At det kommer til at tage lidt tid fordi du bliver nødt til at finde ud af, hvad der udløser problemet.

Det kan give dig noget tid og goodwill hos naboen.

Og så ville jeg filme et par gange uden at lave noget om. Altså bare tjekke hvordan han opfører sig når alt er som du plejer at gøre.

Når du ved det, og du har fundet ud af, om der overhovedet er et problem (hvis der ikke er, så kan du jo vise det til naboen), så er det tid at eksperimentere med, hvad der forbedrer og hvad der forværrer.

Kommentér på:
Hjælp mig

Annonce