{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.339 visninger | Oprettet:

Alanya {{forumTopicSubject}}

Jeg er i syv sind, jeg sidder og er ved at bestille sommerferie, og er faldet over en rigtig lækker rejse til Alanya, men jeg er sådan i tvivl om det er noget for os.
Som jeg læser det er der rigtig meget festindusti og festgale mennesker...
Forstå mig ret, vi er da et "ungt" par men vi har ikke behov for en ferie i sunny beach hvis i forstår hvad jeg mener...
Er der nogen af jer der har erfaringer med alanya...
Og hvad med varmen, vi tænker på at rejse i uge 31...

Håber nogen har lidt gode råd derude...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alanya
  • #1   22. jan 2012 Jeg var der en gang for 5 år siden... og ja det er vist første og eneste gang.

    Det var i august... alt for varmt... ikke så fed strand.... det med fest og farver generede ikke mig... og vi gik ikke så meget i byen, da vi var der.


  • #2   22. jan 2012 vil anbefale jer at tage til egypten ! biligt, utrolige hoteller til ingen penge, lækre strande og pools.. og så er de meget gæstfrie smiley

    Da jeg var mindre var vi i alanya.. ingen succes smiley


  • #3   22. jan 2012 Jeg har aldrig været der , men mine sviger forældre tager det til en gang om året og de elsker det smiley

  • #4   22. jan 2012 Vi har været i den modsatte ende af tyrkiet (mameris/Ismir) og det var super godt smiley

    Ellers er Tennerif er super dejligt sted



  • #5   22. jan 2012 jeg har også været i egypten og det var rigtig godt men varmt, er der ikke lidt meget uro i egypten i øjeblikket

    ps. mon ikke dette høre til i off topic


  • #6   22. jan 2012 årh ja Jan -- det er rigtig rigtig varmt i egypten smiley
    Så de reklamerede for ferier til egypten i øjeblikket i tv, så mon ike det kun er bestemte dele af egypten der er uro?:)


  • #7   22. jan 2012 Jeg kunne foreslå Marmaris i stedet. Vi har været i både Alanya, Antalya og Marmaris - og der synes jeg Marmaris var mere "roligt" og bugten smukkere.
    Men ellers er Alanya så stor, at i kan gøre det til den ferie i har lyst til, vælg evt. et hotel der beskrives som lidt roligere/familieegnet, hvis du vil undgå alt for megen nattelarm.


  • #9   22. jan 2012 Ja jeg elsker Tyrkiet, men helst i Side der ligger midt mellem Alanya og Antalya hvor lufthavnen er.

  • #10   22. jan 2012 har været både i Alanya og i Egypten, vi elsker Egypten, og har lige bestilt 14 dage i april - Alanya var også lækkert, men vi var der i uge 35 og luftfugtigheden var ulidelig, og vi havde ikke under 30 gr. om natten, så jeg endte op med en lungebetændelse, pga. aircondition.

  • #11   22. jan 2012 Jeg var i Alanya i sommers - Fra staten af aug.
    Vi boede på hotel gold city, rigtig lækkert hotel med det hele, egen strand osv. Det lå 20 min fra alanya, men ned til en lille by ved navn Marmutlar (staves) - Kæresten og mig var mere til byen Alanya fordi der var mere by (shopping og gode spise steder) ' Men det er en okay stor by, og nærmer du dig havnen er der også diskoteker, men det er slet ikke sunny beach - har prøvet sunny beach og det er langt fra det smiley

    - Der er rigtig varmt dernede, vores pool var som at gå i et badekar med lunken vand, langt fra koldt. Men jeg skal helt klart til tyrkiet igen.

    Var i Egypten i nov. flot hav, men jeg vil da heller til tyrkiet end egypten smiley


  • #13   22. jan 2012 Vi så også en gadehund den fik mad på det spise sted den holdte til, de gav den vand og mad og den kom hver aften, et andet sted var der killinger unden deres bar. Vi så også en dyrehandel hvor en lille hvalp skulle til Finland og bo ved en familie. Samt vi så en mand som havde hans egen hund med halsbånd, som var med ham på job hverdag smiley

    I Egypten så vi en masse hjemløse katte, samt hunde der bare løb rundt.
    Men tror det er meget blandet i disse steder.

    Når man rejser til Egypten vil lægerne herhjemme helst have at vi får sprøjter pga bakterier i landet, det samme var måske en god ide at få inden en tur til tyrkiet. Men jeg tror man skal tænke over hvilket hotel man spiser på, sat spørger sit rejseselvskab om hvor de vil anbefalde et godt spisested. Min familie fik dårlig mave i Bulgarien og det kan ikke altid undgåes når man rejser, så derfor skal man altid tænke over om man vil spise grønt, isterninger og drikke deres vand. Da man ikke altid kan være sikkert på det er godt nok smiley

    - Men det er rigtigt øv at blive syg på en ferie, min veninde blev det os i Alanya i sommers. Hele deres hotel var snart syg smiley


  • #14   22. jan 2012 Har været et stykke uden for Alanya sidste sommer. Det var enormt lækkert og vi tager gerne afsted igen. MEN man skal kunne lide varmen, da vi var der i uge 29-30 var der 47 grader dagligt smiley

    Jeg synes tyrkerne var meget gæstfrie og vi oplevede ikke noget ubehageligt.

    Jeg kan desværre ikke sige noget om festglade mennesker i Alanya.


Kommentér på:
Alanya

Annonce