{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.422 visninger | Oprettet:

Labrador/springer spaniel blanding? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde som har netop denne blanding og kan fortælle mig lidt mere om "racen"?

Jeg er blevet tilbudt en hund af denne kombination, opdrætter er registreret dkk opdrætter og kuldet er en upser, men forældrene er avlskåret i deres forbund, tjekket osv. og gode brugs og familiehunde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador/springer spaniel blanding?
  • #1   20. jan 2012 Slet ikke nogen tosset blanding, tror jeg! Er det FT eller engelsk springer? Min bror har en blanding af FT og lab. Den har tidligere været både godkendt og flere gange mønstret, som redningshund. Den er dog "pensioneret" nu, men det har været en eminent brugshund og er en meget kærlig og omgængelig familiehund. Men uanset hvad.. Så er det en hund der skal bruges. Næsearbejde er et "must" med den blanding, tænker jeg!

• #2   20. jan 2012 Nu ved jeg ikke så meget om springer spaniel.

Men jeg har lab/kleiner münsterländer blanding. - dejlig hund,

Aktiv udendøres, elsker at bruge næsen smiley

• #3   20. jan 2012 I øvrigt også apportering:-)

• #4   20. jan 2012 Vi er på jagt efter en udpræget familiehund, som gider lege i haven, gå nogle ture, som vi kan gå til træning med og have med de fleste steder uden problemer. Og så er det lidt et must at den kan med andre dyr. Vi har begge noget erfaring med hunde, men er begyndere.
    Grunden til at jeg spørger herinde, udover at jeg har drøftet dette med opdrætter, er at jeg er meget bange for at få en hyperaktiv/stresset hund af denne blanding, men på mange områder lyder det også som en meget skøn hund.

Vi er ikke de tydeligste ledere, med tendens til mere at overforkæle end være for hårde :-).

Hvordan vil i tro aktivitetsniveauet vil ligge på for sådan en skabning? I timer/gå ture pr. dag? Vi forestiller os selv noget som hedder to slendreture hver dag, morgen og aften, samt en god tur hver eftermiddag. Altså 3 ture. Derudover hundetræning en gang om ugen, måske agility og spor hvis vi kan finde ud af det.

• #5   20. jan 2012 Aktiv og glad hund, som nok kræver en del plads, men klart en dejlig blanding smiley

• #6   21. jan 2012 Spor og alle tænkelige former for søg, er super aktivering for sådan en blanding. Det er som sagt et "must", vil jeg mene. Agiliti er sikkert et glimrende suplement. Jeg er faktisk helt enig med Katrine. I må i hvert fald indstille jer på ,i får en temmelig aktiv hund, som skal have mulighed for at brænde krudt af, hver eneste dag. Både fysisk og mentalt!

• #7   21. jan 2012 Vi har ikke de store muligheder for frit løb. Vi har en stor indhegnet have, men der er marker overalt hvor vi bor og tons af råvildt. Så stikker den først af ser vi den aldrig igen.

Kathrine- Golden retriever og labrador er jo heller ikke lav energi hunderacer, her skulle du måske foreslå noget helt andet?

• #8   21. jan 2012 Molly kræver en del aktivering.

Vi er tit i skoven 1½ time or dag + 2 gåture af 20min varighed.

• #9   21. jan 2012 pr*

• #10   21. jan 2012 Har lige tjekket og far er engelsk springer spaniel

• #11   21. jan 2012 Ja tolleren virker også som en skøn race, og vi kender nogle som avler dem så vi er sikker på at få en ærlig behandling der. Det skal vi måske undersøge nærmere. Vi går meget op i at finde den rigtige hund som skal blive gammel med os.

• #13   21. jan 2012 Jeg vil helt klart gå til lydighedstræning, om jeg ligefrem vil konkurrere vil komme an på hvor gode vi bliver. Jagttræning er bestemt ikke udelukket heller, hvis jeg kan finde et sted i umiddelbar nærhed hvor det kan lade sig gøre.

Jeg synes umiddelbart tolleren lyder som en aaalt for aktiv hund til os men vil prøve at undersøge det nærmere. Det er intet krav at det skal være en jagthund, corgierne er ikke lige min mand desværre, de lyder også som en god race

• #14   22. jan 2012 min første hund var en labspringer og jordens bedste hund-- det besdte af springer og det det bedste af en lab.
    Godt valg af en blandind¨gs hund-- er det en ups !!! eller opdrættet ??

• #15   10. jun 2012 Ladrading er "racens"navn

• #16   14. jul 2012 hej, lidt sent svar eller hvad man kan sige!:)
    men det er en helt fantastisk blandning!:) (se bare Plet inde på¨min profil)
    Det er bare en super super glad hund, som nyder at få selvskab. De er lydige og trofaste!
    men det er bare vigtig de får faste og trygge rammer for ellers kan de bliver snot forvirret og udvikle adfærds problemer..!:(
    som eks. plet gjorde med hans mad og det endte med han bed en fordi hun tog hans tomme madskål... (ikke mig han knurrede ikke engang af mig når jeg fodrede ham.. Men han respekterede mig også..)
    men det er ihvert fald det jeg ved af egen erfaring.
    men en super glad og trofast hund.. soom nogen gange har lidt svært ved at styre sin glæde..;)

• #17   14. jul 2012 Men det er bare vigtig den bliver en del af familien og bliver aktiveret.
    for ellers kan det gå galt som det gjorde med Plet!:(

Kommentér på:
Labrador/springer spaniel blanding?

Annonce