{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.956 visninger | Oprettet:

fodring af hvalp (bliver stor) {{forumTopicSubject}}

Puha der er mange ting man skal tænke på, når man får hvalp... Vi skal hente Sif i morgen (blanding - New foundlænder, labrador, springer spaniel og samojede) og i den forbindelse har vi snakket en del om fordring. Vi har tidligere haft små hunde, som, når de blev ½ år, fik blandet deres hvalpefoder op med voksenfoder ( blev guidet af avler) men hvordan er det med en større hund, som Sif jo bliver. skal det også blandes op med voksenfoder eller hvordan??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring af hvalp (bliver stor)
  • #1   4. apr 2009 Det står på sækken med foder, man kan få foder der er lavet til hvalpe af store hunde, der står præcis hvad i skal gøre, da det er meget forskelligt fra foder til foder

• #2   4. apr 2009 Hej Nanna

For det første er det vigtigt at fodre med et kvalitetsfoder. Jeg fodre med Royal Canin som jeg synes virker rigtigt godt.

De første 5 måneder fodre jeg med med hvalpefoder (babydog). Her efter skifter jeg til Puppy (dette findes kun til de helt store racer).
    Når hunden er 8 mdr. skifter jeg til juniorfoder som jeg fodre med til den er ca. 1½ år.
    Når hunden er 1½ år skifter jeg over til voksenfoder.

Held og lykke med din nye hund.

Det er yderst vigtigt at fodre med juniorfoder til den er min 1½ år gammel for at få opbygget musklerne. Det samme gælder for Puppy som er med til at opbygge knoglerne.

• #3   4. apr 2009 Helle R: Jeg har læst hvad der står bagpå, men da jeg ved, at der er stor forskel på, hvor hurtigt de forskellige racer vokser, er jeg i tvivl.

Erik J: Tusind tak for et meget kvalificeret svar. Vi har indkøbt Arion, da det er, hvad hun fodres med pt. og vi ønsker ikke at hun skal have et for hurtigt foderskift. Vores anden hund foder vi med Lone star, og det fungerer rigtig godt.

• #4   4. apr 2009 Nanna C

Jeg går ud fra at opdrætter giver dig den rigtige information, bla. fodring, og mange andre nytte oplysninger,

• #5   4. apr 2009 da hvalpen vi skal have er et hul i hækken og familien aldrig har haft hvalpe før, så er de stadig meget uerfarende på det punkt, og de har også haft søgt hjælp udefra.
    Vi har som sagt haft hvalpe før, men ikke er er de store racer.

• #7   4. apr 2009 Tusind tak ´Carina - ja hun er lidt svær at vurdere som voksen. Jeg vil da smutte ind på Hills og se nærmere på dette smiley Takker mange gange for alle jeres gode råd og input indtil videre.

• #8   4. apr 2009 Jeg ville køre med hvalpefoder til hvalpe af store racer indtil hunden er ca. 1½ år og derefter lave en overgang til voksen foder til hunde af stor race..

Personligt er jeg ret glad for www.arion-premium.dk men der findes rigtig mange mærker af kvalitetsfoder

Kommentér på:
fodring af hvalp (bliver stor)

Annonce