{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Jeg kan godt! {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

For mere end et årstid siden, fik jeg at vide at jeg absolut ikke var egnet til at have hund. Og at det maks ville holde 6 måneder hvis jeg fik en. Det passer så IKKE! smiley
Jeg har nu haft min dejlige Aslan i 1 år nu! smiley
Og er selv nået at fylde 18, så det er jo dejligt smiley
Jeg er allerede skrevet op til nogle lejligheder i KBH hvor man må have hund, så det er jo super dejligt! smiley Selvom jeg først skal flytte hjemmefra om 1½ års tid, så er det jo godt at være i god tid smiley

Jeg har lavet en ekstra konto. Til allemulige udgifter der måske kunne dukke op, så ja, jeg føler mig helt klar på at stå på egne ben, men MIN hund smiley

Jeg vil egentlig ikke noget med denne tråd, bare bevise for mig selv og dem der ikke troede på at jeg kunne, at jeg faktisk godt kan. OG kan klare opgaven der hedder hund smiley

Hav en fortsat god aften smiley
Julia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg kan godt!
  • #1   17. jan 2012 Mikael H : Nej det kan man ikke smiley
    Men de havde en grund til at sige som de gjorde til mig smiley
    Da jeg engang har haft lavet et meget kaotisk indlæg, der overhovedet ikke gav mening, og var totalt forvirrende smiley
    Men heldigvis havde de ikke ret smiley
    Hvis man vil noget, skal man kæmpe for det og blive ved smiley Der er intet der bliver givet til en her i livet og jeg er glad for at jeg tog min kamp op smiley

• #2   17. jan 2012 Rigtig mange unge kan fint have ansvaret for en hund. Mange er knap så gode smiley

Jeg var selv kun 19 år, da jeg fik min helt egen hund for første gang. Hun bliver 8 år til april... så jeg kunne også godt smiley

• #4   17. jan 2012 Dejligt når det lykkes at give fordommene baghjul! smiley
    Da jeg var 20 år, hentede jeg Zico på et internat - Nu er jeg 28 og han er 13... så jeg kunne også godt ;-D

• #5   17. jan 2012 Tinna- Ja det ved jeg godt smiley Nogle er mere egnet til det end andre smiley
    Det er bare med at vise at man godt kan smiley

Mikael H - Ja, selvfølgelig, man skal lytte til de voksne, for de har mere erfaring end en selv, og de har nok lavet de fejl, man selv er ved at begå smiley

smiley IS HUNDE : Jeg har lært utrolig meget af den kritik jeg har fået, jeg har selfølgelig også taget den til mig og lyttet til det der er blevet sagt, vil jo gerne blive en god hundeejer, vil jo kun ham det bedste smiley
    Men kritikken har også gjort at jeg har kæmpet endnu hårdere for at opnå det jeg gerne vil, med ham her og vise at, jeg faktisk er "stor" nok til at klare det smiley

• #6   17. jan 2012 Betina- Ja, det er rigtig dejligt smiley Jeg vil jo kun det bedste for ham. Men kan sagtens forstå dem der sagde at jeg ikke kunne og de begrundelser de kom med smiley

• #7   17. jan 2012 Dejligt det går godt , Aslan ser super smuk ud smiley

Jeg fik Zita da jeg var 18 år og jeg har snart haft hende i 2 år
    Nogle af os kan godt ja smiley

Men kan godt forstå folk er skeptiske.

• #8   17. jan 2012 Sara- Ja, det er rigtig dejligt smiley Det synes jeg også selv at han er smiley

Det er så super dejligt at vise folk, at vi unge mennesker faktisk godt kan klare at have et stort ansvar smiley

• #9   17. jan 2012 Din hund er kun 1 år og du bor hjemme. Jeg ville nok vente til jeg var flyttet hjemmefra og ikke havde hvalp mere før jeg kom med sådan et skudsikkert statement smiley

• #10   17. jan 2012 Er enig med La vær... Ikke for at pille dig ned eller noget, men ja, du har altså kun haft hunden i et år og bor hjemme. Det kan ikke helt sammenlignes med at bo alene med hunden og have det fulde ansvar

• #11   17. jan 2012 Enig med de andre, kom igen når du har haft hunden i nogle flere år smiley Og det er IKKE ondt ment.

• #13   17. jan 2012 Hold dog op med altid at finde noget negativt...
    - du skal nok klare den :-).... Super fedt det lykkedes det hele for dig.

Held og lykke med den rigtige lejlighed også ;-).

Skriv endelig hvis du har brug for hjælp til noget smiley

• #14   17. jan 2012 Slap da lige af...

Nu kan jeg ikke skrive på de andres vegne, men det er absolut ikke negativt ment. Men når TS flytter hjemmefra, så VIL en del ting altså ændres.. Så fald lige ned, tak

• #15   17. jan 2012 Jeg skriver os det ikke er negativt.
    Men det er altså overhovedet ikke det samme.

• #16   17. jan 2012 Anja - skal vi slappe af ? Som jeg læser det er vi ligeså rolige i vores indlæg som i dit,
    Du har din mening & jeg har min og syntes det SÅ tåbeligt at SKULLE finde et eller andet at porintere frem for bare at smile og tænke sit hvis det er sådan du har det....

Denne debat skal ikke handle om dette her men hendes indlæg. Så jeg forsætter :

TS. Held og lykke med det hele sikker på du nok skal klare det, for så svært er det sgu heller ikke når man bor i lejlighed :-)....

• #17   17. jan 2012 DKK - kommer nok an på om mor og far har gjort alt har de ikke det er der ikke en skid forskel :-). Økonomien skal hun nok lære det skal alle, og mad til hendes race holder længere end en stor hund :-). Så Come ón altså

• #18   17. jan 2012 MurderTeddy> Jeg tolker flere udråbstegn, som råb eller i hvert fald i en snerrende tone.
    Jeg magter ikke at diskutere noget så ligegyldigt, men ts skriver jo netop at hun ikke vil noget bestemt med tråden, og derfor kan alle jo skrive lige nøjagtig hvad de vil.

• #19   17. jan 2012 Murder, hvor længe en sæk foder holder har jo intet med den virkelige verden at gøre. Kom nu lige ind i kampen.

• #20   17. jan 2012 MurderTeddy> Og så skriver du så sådan: *kommer nok an på om mor og far har gjort alt har de ikke det er der ikke en skid forskel :-).*

Hvorefter du selv nævner økonomi. Og det er kun én af de forskelle der er på at bo hjemme og på at bo i egen lejlighed. Der er STOR forskel på at bo hjemme med hund og på at bo alene med hund. Og det er egentlig bare det jeg giver Lad vær at vise tænder... ret i..

• #21   17. jan 2012 Jow jow, sådan sagde folk også om mig.. Fik Kato i juli 2010, boede hjemme til september og fyldte 21 i november samme år. Kato fylder 2år til maj.. Så der fik jeg også lige modbevist alt hvad folk sagde.. smiley

• #22   17. jan 2012 Bertz. Egentlig ik for jeg er ikke negativ....Im just not that impressed smiley

• #23   17. jan 2012 He he, der har vi den med farverne igen.. Skal vi også lige ha nævnt sort og hvidt, og at der faktisk findes en gråzone...

• #24   17. jan 2012 Bertz> Jeg påpegede egentlig bare din underlige udenomssnak om farver!? Fatter ikke lige hvad det ævl med farver har med noget som helst at gøre.. Måske fordi at jeg ikke er født som hippie.. Nå men som du ved, så har vi to ikke så meget at "tale" om.. Roger over and out..

• #25   17. jan 2012 Jeg er ikke på tværs og negativ....jeg er bare ikke enig, så svært er det vel heller ikke at forstå, er det ikke tilladt have en anden mening i Disney land eller må man kun klappe hinanden på skulderen?

• #28   18. jan 2012 Jeg er glad for, at jeg fik min første hund lang tid før HG *GGG*

Jeg gjorde alle de fejl (næsten), som man kan komme i nærheden af at begå.
    Havde jeg vidst dengang, hvad jeg ved nu, så havde det hele set noget anderledes ud..

MEN - jeg fik en fantastisk hund, som jeg havde i næsten 12 år.... Fra jeg var 20 til 32.

• #29   18. jan 2012 Syntes jeg bare ikke der var :-).

• #30   18. jan 2012 Som udgangspunkt er jeg også enig i at det nok er noget andet når man flytter hjemmefra - men til gengæld skal vi også huske hvor hammerirriterende en 1-årig hund kan være.

Jeg synes at det er flot at det går godt hundens alder taget i betragtning, og der kan det jo være en rigtig smart fordel at TS ikke er flyttet hjemmefra endnu.

Jeg var knap så positivt indstillet da min hund var et år (der var jeg 21 og udeboende), men jeg kom heldigvis igennem det. smiley

• #31   18. jan 2012 Tak for alle de fine respons smiley
    Jeg er godt klar over at det bliver hårdere når jeg flytter hjemmefra, men det er også derfor jeg forbereder mig allerede nu smiley
    Hår også købt mange af mine flyttehjemmefra ting allered nu smiley
    Og så har jeg idag fået at vide at jeg må blive i den butik jeg arbejder i så det er jo super dejligt! smiley
    Jeg har jo som sagt lavet en konto som er en opsparingskonto til diverse ting.
    Og da han jo er min hund, har jeg også betalt stortset alt for ham.

• #32   18. jan 2012 Og han har været rigtig rigtig slem. Men han er heldigvis blevet meget bedre! smiley
    Nu er han da begyndt at komme igen på sine indkald og lystre helt fint igen som før inden han kom ind i sin lømmelalder smiley

Jeg er bare super stolt af ham og for ikke sige af mig selv smiley

• #33   18. jan 2012 Team Talkaktive>*hvordan tolker du så den smilende smiley for enden af sætningen?*

Den opfattede jeg som hørende til den anden del af sætningen.

Anyway, gider ikke at diskutere udråbstegn og smiley'er. Jeg har min mening i i har jeres.. Er det ikke det et debatforum handler om?

• #34   19. jan 2012 Jeg betaler nu også for at bo hjemme, nu når jeg er 18 og det synes jeg også er helt fair! smiley
    Nej, min morgenmad eller andre måltider kommer IKKE flyvende!
    Jeg laver selv min morgenmad! Og så skiftes vi til at lave aftensmaden.
    Desuden står jeg for opvasken. Har også pligter med at støvsuge og vaske gulv i hele hytten. Så SÅ meget alderledes bliver det heller ikke at flytte hjemmefra. smiley
    Som jeg sagde før, så synes jeg det er super fint at i kommer med "kritik" og sådan. For suger det til mig som en svamp! smiley Vil jo bare min hvalp det bedste! smiley

Og nu ved jeg udemærket godt at 1 år er ingenting, men sagen var jo netop at folk sagde til mig at det holder HØJEST 6 måneder.
    Nu har jeg så bevist at jeg godt kunne klarer mere end kun de 6 måneder! smiley
    Og jeg vil blive ved med at bevise at jeg godt kan i mange mange mange år endnu! smiley
    For hvor der er vilje er der vej smiley

• #37   19. jan 2012 Mange tusind tak smiley

• #38   19. jan 2012 Jeg fik Vaks, da jeg var 13.
    - Det skulle jeg ikke have gjort.
    Men han er nu 4½ år gammel, og har det helt fint. Bliver passet som han skal. Jeg er 17 nu.

• #39   19. jan 2012 Sandra> Hvorfor skulle du ikke ha' gjort det?? Du har vel heller ikke det fulde ansvar for hunden??? Det er man som 13 årig i mine øjne, SLET ikke gammel nok til..

• #40   19. jan 2012 anja; Mig og min søster havde, jo.
    - Det far vi jo så ikke klart til >_<

• #41   19. jan 2012 Sandra> ? Men jeres forældre har vel hjulpet økonomisk osv. Og hvorfor var i ikke klar? Altså hvad har det da haft af konsekvenser? Hvis altså jeg må spørge:-)

• #42   19. jan 2012 Julia det er os fint du er glad, men det er stadig meget meget noget andet at flytte hjemmefra smiley

Kommentér på:
Jeg kan godt!

Annonce