{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.726 visninger | Oprettet:

2-årig tæve - - tisser pludselig inde 1 x dgl {{forumTopicSubject}}

Ja, har skrevet tidligere... men forstår simpelthen ikke det her...

Vi fik Nova som 19 mdr gammel i maj 11, hun var i løb i juli, og mht renlighed var der intet...
Hun har ALDRIG tisset inde mens vi har haft hende

Nu er hun kommet i løb ca 27/12... Hun tissede inde nogle gange med dages mellemrum, og en nat,,,, så fik jeg stikset urin, for en uge siden... ingen bakterier, men meget for høj ph værdi... det skal jeg så finde noget foder der kan regulere....

Men det jeg IKKE forstår er, så har hun ikke tisset inde hverken dag eller nat, i en lille uge, hun holder sig nemt 10 timer om fx natten...
Nu de sidste 2 aftener hun har spist, så træder hun lige 10 skridt baglæns og sætter sig og tisser.... HVORFOR... tror løbetids blødningen er aftagende så der er vel ikke pres...
Nogen bud... hvis det er ph værdien der spiller ind, hvorfor så kun den ene gang, og på et tidspunkt hvor der ikke er gået timer fra hun sidst var ude...

Markering ??? jamen hvorfor så dage imellem og så lige 2 efter hinanden...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2-årig tæve - - tisser pludselig inde 1 x dgl
  • #1   13. jan 2012 Jeg følger lige med, for Sally tisser også nogle gange indenfor!

• #2   13. jan 2012 Hører også med,,

• #3   13. jan 2012 Hej jeg har samme problem hver gang hun er i løbetid, skal hun tier ud så jeg fik sat hundelem i døren,,dette så nu går hun selv ud også om natten
    dette råd gav min dyrlæge mig hun er renlig ellers er 19 mdr.

• #4   13. jan 2012 @ Sabina og en hund.... jamen I er velkomne, som I kan se er der endnu ikke mange bud... desværre....

@ Inge, jamen jeg føler egentlig slet ikke at det skyldes at hun ikke kan holde sig... hun holder sig jo fint de 4-6 timer de er alene om dagen, og har ikke travlt med at komme ud når vi kommer hjem... Hun holder sig også fint hele natten (minus en nat)... Det kan godt være de første gange lige dag løbetiden startede havde noget med trykket i underlivet at gøre (der var dage imellem).... Men nu her virker det nærmest provokerende, hun søger overhovdet ikke mod den dør de normalt kommer ud af... hun stopper med at spise træder nogle skridt væk og sætter sig...ganske upåvirket og totalt ligeglad... nærmest som en hvalp der ikke aner hvad renllighed er.... Da min nu afdøde hund af sygdom kom til at tisse inde der blev den så flov at man tydeligt kunne se at hun var helt klar over at det da ikke var indendørs man gjorde det...

Hende her har vi jo ikke selv renlighedstrænet...ved ikke om man nærmest skal begynde forfra... normalt gør hun hvad hun skal når vi lukker hende ud, eller går tur... hun går faktisk aldrig til dør og piver... det gør vores hvalp som vi selv har trænet... så ved faktisk ikke om hun kæder den dør og ud at tisse sammen.... det troede jeg så bare hun gjorde eftersom hun aldrig har tisset inde før nu...

• #5   13. jan 2012 Blærebetændelse?

• #6   13. jan 2012 @ crazy, nej det var det jeg fik hende undersøgt for i sidste uge, det er der ikke....

• #7   14. jan 2012 @ Mikael... ja vi har også talt om markering, da vi jo har en tæve hvalp i huset, om det er den hun lige viser "her er jeg".... men vi taler altså ikke et strint, men en mindre sø....

• #8   14. jan 2012 @ mikael, jamen men det du beskriver med Molly det er da markering ingen tvivl om det, det gør Nova også når vi er ude... men kan ikke forstå hvorfor hun er begyndt at tisse inde... én gang om dagen....

• #9   14. jan 2012 @ mikael... hvad mener du ??? Altså hun tisser ikke inde, sætter sig heller ikke som til markering, hun går til dør og piver eller gør når hun skal ud.... det gør den voksne ikke.... og jo den voksne har normalt selskabsblære som du kalder det, kan sagtens holde sig 10-12 timer hvos hun sover osv... det virker ikke til at være et blære-relateret problem... virker som noget der foregår i hovedet på hende...

nu er jeg spændt på om hun gør det igen i aften efter maden...

• #10   14. jan 2012 @ nåe... ja det har den dag, men det er måneder siden.... har rodalon så kan evt prøve at sprøjte noget på det tæppe hvor Nova har tisset torsdag og fredag efter maden...

• #11   14. jan 2012 @ mikael.... : ) jamen det må da også være dejligt med en god duft... måske den skulle ud og gøre sig til blandt kvarterets andre katte : )

Nå men i dag har hun så ikke tisset inde, så klog på hende kan jeg ikke blive....

• #12   14. jan 2012 tja, hvem ved.... lad os nu se i morgen, der er tdligere gået et pat dage imellem... men håber da at det er fordi løbetiden er ved at slutte og det har været derfor, for det er nok hendes sidste, regner med hun steriliseres i løbet af foråret

Kommentér på:
2-årig tæve - - tisser pludselig inde 1 x dgl

Annonce