1.403 visninger
|
Oprettet:
Forsvundet AmStaff / Muskelhund?? {{forumTopicSubject}}
Til dem der evt. har mistet en sådan hund, har jeg set flg. d. 8-1-2012 kl. ca. 19.30-20.00:
Køn: ?
Farve: Mørk/Tigerstribet
Sted: Skovkildevej, Vridsløsemagle.
Den løb ud forbi bilen vi kørte i på Skovkildevej, forsøgte at kalde den til mig, men den virkede skræmt/agressiv, stak af ind i buskads, hvor den stod og skældte ud og knurrede. Forsøgte flere gange, men uden held. Den havde intet synligt halsbånd, ud fra hvad jeg kunne se da den var tættest på.
Det er ikke unormalt at se løsgående hunde i det område, men synes alligevel at jeg lige ville oplyse det, i så fald at nogen har mistet en sådan.
- HB
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Har du også fortalt det til politiet? Det kan jo være at den er meldt savnet.
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 13
Nej det har jeg ikke, for sidst jeg forsøgte, henviste de mig til dyreværnet/dyrenes beskyttelse og de havde ikke tid/var lukket efter klokken 15.30.
Politiet lader ikke til at ville interessere sig for den slags og taget i betragtning af racen, synes jeg dette er bedre, så den ikke ender på et internat, der ikke må videreformidle den. Pest eller kolera kan man sige og der er jo som beskrevet en chance for, at det bare er endnu en af de lokale hunde, der får lov at løbe rundt på må og få. Det er en lille landsby omgivet af marker, så der er tit gårdhunde der strejfer i skoven.
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 13
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
Race: Rhodesian Ridgeback
Køn: Hun
Alder: 9 år og 0 måned(er)
Mærkning: Øremærke - U07105
... Forsvundet i: 2300 - København S
Forsvundet den: 16-12-2011
Beskrivelse:
Hunden hedder Jota.
Hun er en Rhodesian Ridgeback (Gyldenbrun, korthåret, har en stribe på ryggen hvor hårene går den anden vej, hængeøre). Hun er en rigtig glad og børnevenlig hund og ser meget yngre ud end hun er. Hun har en lille smule navlebrok, alt for lange negle:). Da hun forsvandt var hun iklædt en GRÅ FLISTRØJE.
Bemærkninger:
Hun tog sig ud af lejligheden (siljangade) der ligger ligeop af kløvermarken, i tidsrummet 16-21 da døren ikke har været smækket ordentligt.Vi har været rundt og lede (og leder stadig) i omegnen og har sat en del sedler op. Hvis der er nogen som bor i området og måske især i de kolonihaver som grænser op til kløvermarken må gerne være ekstra opmærksomme. Jeg hedder Oscar Börjeson og kan kontaktes døgnet rundt på tlf.: +45 52407352 eller mail: claesclaes@gmail.com
Forsvundet AmStaff / Muskelhund??