Er min hund syg? {{forumTopicSubject}}
Vores am/eng bulldog Eigil på 3 år er begyndt at ændre adfærd.
Før jul nysede han meget og fik ind i mellem også nogle hosteanfald, som lød som om, at han skulle kaste op. Jeg talte med vores dyrlæge, som sagde at det sandsynligvis var kennelhoste og at det kunne tage op mod 3 uger for Eigil at komme sig over. Hosten og nysen aftog efter nogle dage og fra d. 22.-30. Dec. var han på hundehotel, da vi var ude og rejse. Efter at han er kommet hjem, synes vi at han har været meget doven - det ligger selvfølgelig til racen, men det er mere end normalt. Han ligger i sin kurv hele dagen og kommer kun ud, når han skal luftes og spise. Og det kan godt tage et pænt stykke tid, før han får taget sig sammen til at rejse sig. Vi synes også han ser ud til at have tabt sig, men han spiser ellers meget fint sin mad. Han har altid været meget madglad.
Tror I det kan have noget at gøre med, at han er blevet ældre. At han har lagt hvalpestadiet bag sig?
Vi frygter selvfølgelig at det kan være hjerteorm, men synes ikke at han har alle de symptomer, som skulle være der, hvis det var gældende. Han hoster slet ikke mere, nyser kun lidt ind i mellem.
Håber der er nogen derude, som måske har erfaringer med samme og evt. ved om man skal være bekymret og gå til dyrlægen.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 30
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Og i øvrigt tak for nu, Eigils ellers nyoprettede profil bliver nok slettet, når hundegalleri admin er på job igen i morgen. For har lige hørt nys om, at listehunde ikke må være oprettet her. Det er trist, for han er født længe før hundeloven trådte i kraft og er derfor helt lovlig.
Men jeg er glad for, at jeg lige nåede at få et par henvendelser, så tak for det
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.042
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Er min hund syg?