{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

hvalpen har fået PIP {{forumTopicSubject}}

Seriøst. vores 6½ måned superdejlige hvalp er ved at drive os til vanvid...
Hun kan ikke se en fugl uden alt opmærksom slår fra og der er fuld koncentration på fuglen...

Når vi er hjemme sidder hun og kigger ud af havedøren konstant, og er der en fugl så larmer hun løs, piver. gør, skraber på døren osv... vi lokker med legetøj, godbidder tilbud om vores selskab, selv Nova er med på der skal ske noget i stuen, det er Ipsen ikke, hun er helt elektrisk... Når hun ikke får lov at lege svingdør ud ind ud ind alt efter fuglene, så er vi så onde, og det skarpe Nej udløser et piveri så det er en jammer...

Når vi går tur er hun næsten altid i snor, men i dag var vi 2 og vi gik et ret øde sted med store græsplæner og en stor vold ud til en vej laaaangt væk... så vi slap hende og hun fulgtes pænt med os og Nova til vi kom forbi en lille samling træer hvor der var en gevaldig pippen, og væk var hun.... fuglene skræppede op da hun væltede ind i deres territorie, og nogle af dem fløj selvfølge op og væk mod den store vold, og hunden efter... manden efter, op af muddervold, ned på den anden side og ender i en lille vandløb inden hunden endelig fanges....

En sjov historie måske, men hvad søren skal vi gøre for at bryde denne overdrevne fascination, for den er virkelig altopslugende... vi leger, aktiverer, træner med godbidder, lokker med lege og er ude at gå pænt lange ture hver dag 1-3 gange, + småture morgen og til natten... de ture vi går om eftermiddagen er faktisk i forhold til hendes alder for lange..... og lykkes det os endelig at bryde pip-scenariet ved altan døren efter vi har været ude at gå i 1½ time, så dratter hun da også omkuld, så det er ikke fordi hun ikke er træt eller stimuleret det hun skal... Hun er seriøst bare gået helt i selvsving over de der fugle...
Nova, den ældste går skam pænt og uden snor og er aldeles ligeglad...

Kan man træne det væk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalpen har fået PIP
  • #1   20. dec 2011 jep, så får jeg hende tilbage når hun har rendt alle unoderne af sig og er lige så nem som sin "storesøster"... den snupper jeg : )

• #2   20. dec 2011 måske en ide at lade hende møde en tam papegøje som kan tugte hende lidt, det hjalp på Sussie yorkshire terrier vi passede for maaaaange år siden hun var fuldstændig fuglefikseret, blev hakket lidt i næsen så var fugle ikke sjove/intressante mere.

• #3   20. dec 2011 nu må jeg indrømme at jagthunde ikke er min stærke side, men tænkte på om man kunne træne jagt med hende så hun lærte at hun godt må udfolde den side når du giver lov? Ved ikke om det fungerer sådan smiley Ellers må du nok acceptere at du har en jagthund med stærke instinkter og tage dine forbehold...

• #4   20. dec 2011 @ familien rødtop... ha ha, men hvor finder man en papegøje-ejer der er villig til at stille op....

@Kirstine, har ikke en meter forstand på, eller lyst til jagt, så hun ville aldrig få lov....

@ ej en medløber , havde selv tænkt tanken, synes bare teenager i en alder af 6½ måned er det ikke tidligt, troede først det kom i 8-10 måneders alderen... men hun er da godt nok ret provokerende også overfor Nova iøjeblikket, hun stiller da spørgsmålstegn ved hvem der skal vinde legen, må man sige, meget mere end for at par uger siden, så måske er hun teenager allerede....

Hun er vores 5. skotte og ingen af de andre har i den grad været fuglefikserede, eller vist deres jagtinstinkter så vi ikke kunne komme igennem...

Så ok tak, jeg holder fast og drømmer mig på den anden side at alderens prøvelser....

• #5   20. dec 2011 @ ej en medløber... ha ha jeg har MANGE gange den sidste tid tænkt.... så nyd det dog... det bliver den SIDSTE hvalp !!!!

• #6   20. dec 2011 det var mere sådan noget rævegravs eller sporleg agtigt, ved min veninde gør det med sin gravhund... tænkte ikke decideret jagt med gevær smiley

Mht "teenage" problemer så synes jeg at jeg kan huske at min forrige hund havde en strid periode da hun var 6-7 mdr og igen som 1 årig, så det kan da selvfølgelig være det smiley

• #7   20. dec 2011 @ Kirstine, såe altså man er igennem det, når lige at tænke yes det er ovre og så KOMMER det igen........................... den 4. hund vi købte fik vi i maj, da var hun 19 måneder og superopdraget fra opdrætters side, det kan STÆRKT anbefales : ))))

• #8   20. dec 2011 @ kennel house of hunters.... nej nej, men nu har du jo heller ikke haft fornøjelsen endnu : )

Lige nu efter maden er spist og energien tanket op, så tænkte Nova nok at man da lige kunne slænge sig og fordøje, Ipsen derimod tænkte ok, krudt er til for at forbrændes så jeg dykker da lige ned og trækker i Nova´s forben så er hun ligesom nødt til at komme op på mærkerne, ikke... så nu går den vilde skattejagt.... men det er jo også 2 timer siden vi kom hjem fra 1½ times gåtur...

Så måske dine hunde vil signalere, "hun er da kun på besøg, ikke ??" : )

• #9   20. dec 2011 smiley smiley smiley smiley smiley

• #10   20. dec 2011 nøj, den er flot... er det en hanhund ??? ser sådan ud til at have hanhundens statur....

Er den dansk ???

• #11   20. dec 2011 Tillykke med din jagthund:-) mine forældres bedlington er ligedan og hun er 6 år nu. Hun har også været i grav en enkelt gang med positivt resultat. Jeg ville udnytte hundens potentiale og træne jagt med hende. Om det er grav, spor, slæb etc er ligegyldigt.

• #12   20. dec 2011 @ Hej Louise : ) har lige tænkt på hvordan det mon gik ved dig, synes det var længe siden )

Og tak da, troede jeg skulle have mig et par sofa-skotter her på mine ældre dage ....

Hvordan søren træner man jagt, og hvor... kunne da være spændende, men en verden jeg aldrig har flirtet med...

• #13   21. dec 2011 Alt vel her Hanne. Går og venter på løbetid. Så skal Clara parres med en Svensk hanhund.
    I Terrier Nyt står der bagest noget om prøve/jagtudvalget. Du kan også prøve at kontakte din lokale kreds. Jeg kender flere der træner/har trænet deres skotter. Vi til også selv igang. Fridas ene bror var til åbent hus/familiedag ved kunstgraven i bjæverskov. Der var bla apportering af due fra vand. Lille buster på 4 mdr sprang lige ud og hentede duen. Håber ejeren gør mere ved det. Spor ville jeg rigtig gerne træne med mine. Flere i sverige er sporprøvet prøvet men ingen i DK. Du bor heldigvis i en aktiv kreds så der er sikkert muligheder:-)

• #14   21. dec 2011 Alt vel her Hanne. Går og venter på løbetid. Så skal Clara parres med en Svensk hanhund.
    I Terrier Nyt står der bagest noget om prøve/jagtudvalget. Du kan også prøve at kontakte din lokale kreds. Jeg kender flere der træner/har trænet deres skotter. Vi til også selv igang. Fridas ene bror var til åbent hus/familiedag ved kunstgraven i bjæverskov. Der var bla apportering af due fra vand. Lille buster på 4 mdr sprang lige ud og hentede duen. Håber ejeren gør mere ved det. Spor ville jeg rigtig gerne træne med mine. Flere i sverige er sporprøvet prøvet men ingen i DK. Du bor heldigvis i en aktiv kreds så der er sikkert muligheder:-)

• #15   21. dec 2011 Alt vel her Hanne. Går og venter på løbetid. Så skal Clara parres med en Svensk hanhund.

• #16   27. dec 2011 Bjæverskov, er det ikke noget langt væk fra Aarhus....

• #17   27. dec 2011 nåe ja hvad betyder 5 timer ... først den ene vej, og så den anden vej .... : )

Kommentér på:
hvalpen har fået PIP

Annonce