7.023 visninger
|
Oprettet:
Hvalpen har lopper... Loppekur? {{forumTopicSubject}}
Min nyinkøbte hvalp har lopper. Jeg købte ham i torsdags, hvor de sagde han lige havde fået en frontline. Men lopperne lever i bedste velgående på ham. Skal jeg bare vente til de bider ham og dør?
Eller skal jeg give ham en ny kur af en art? Evt. vaske ham med loppeshampoo?
Han er 11 uger og vejer cirka 2 kilo.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Det tager op imod en uge inden virkningen slår helt igennem og man må under ingen omstændigheder give mere gift før tidligst 14 dage efter og det kun til voksne hunde.
Du kan derimod sørge for at holde omgivelserne helt rene....støvsug og vask kurv og gulve i hundens nærhed grundigt...
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 284
Jeg ville foreslå Herbal Defense fra Only Natural Pet. Det kan købes ved Dansk BARF Center Århus og er en naturlig loppekur. Det fås både som shampoo og som spray.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Ring evt og spørg din dyrlæge til råds, men gør hund og hjem grundigt rent, og så er en tættekam en god hjælp til at få bugt med de voksne lopper.
Personligt har jeg ved loppeangreb brugt frontline combo vet med super resultat, men jeg bruger så kun det middel ved angreb, kunne ikke drømme om at fast bruge det hver 4-6 uge, ingen grund til at gøre kemi til en fast del af hvores hundes hverdag.
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 48
Vi flytter hjem i dag, så jeg håber vi får bugt med vores problem ret hurtigt. Min veninde har fundet en opskrift på nettet på noget mod lopper og tæger. Den vil hun afprøve, og så håber jeg det virker, for så hopper vi også på den. Det er kun naturprodukter der bruges, hvilket jeg bestemt er tilhænger af :o)
apr 2008
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 129
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
apr 2008
Gabriella: Ja, der er faktisk noget om det hvidløg. Derudover skulle lopperne ikke kunne blive resistente overfor det, da det er naturligt. Dog skal der bruges temmeligt meget, så det er smart at bruge det som pulver i maden.
Men lopper er dælme svære at komme af med..
Hvalpen har lopper... Loppekur?