{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Hjælp HG. {{forumTopicSubject}}

Kære HG.
Jeg har verdens dejligste lille lhasa pige på snart 4 år. Hun er med alderen blevet MEGET rolig og sover det meste af dagen væk og ellers ligger hun bare og putter..
Jeg føler ikke at der er den der livsglæde hos hende, som jeg ser hos andre hunde. hun virker altid trist og træt.
Når hun er hos min mor lever hun mere op og bliver en smule mere livsglad at se på. Det samme sker hvis jeg tager over til min veninde med hende..
Jeg er for tiden selv meget trist og meget stresset, og har ikke rigtig noget overskud.. Jeg har grædt en del det sidste stykke tid og har også været meget tvær..
Dette er jo selvfølgelig noget min hund har kunnet mærke, og hun har det med at gemme sig når jeg bliver ked af det, pga en episode i hendes unge liv (intet ondt ved hende med ved mig) - tror derfor hun forbinder tårer med denne oplevelse..
Nu hvor jeg så har været meget ked og tvær på det sidste er det jo til dels også gået udover hende i den forstand at der skal mindre til at hun gør mig irriteret..
Mit spørgsmål er så om jeg burde lade hende bo hos min mor eller veninde i noget tid og se om hun har det bedre? Jeg ved dog samtidig at hun er en MORhund.. hun elsker sin mor og hun skal helst ligge helt tæt op ad mig om natten.. men når vi sover hos min veninde eller hos min mor ligger hun sommetider også hos dem..
Burde jeg give hende lidt "fri" og lade hende komme et par dage væk fra en stresset mor eller hvad skal jeg gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp HG.
  • #1   17. dec 2011 Jeg synes du bør finde ud af hvorfor din hund er træt og trist , og så gøre noget ved det selv.

Jeg synes du bør tænke over dette: Hvor meget bliver hun aktiveret og med hvad? Hvilket foder får hun? Har hun nogle gode hundelegekammarater? Får hun gode oplevelser i hverdagen? Osv.

• #2   17. dec 2011 Der er hånd om min egen krise..
    Men derfor er hunden meget påvirket føler jeg.. føler min skyldig når jeg ser i hendes øjne og der ingen livsglæde er at finde..

• #3   17. dec 2011 Anne Julie F: Hun får foder efter dyrlægens råd, og hun har flere gode hundvenner.. har snakket med dyrlægen om hvorfor hun er træt og trist og de ved det ikke da hun er sund og rask. udover at hun har parkenteose men det behandler vi efter dyrlægens råd .. hun bliver for tiden ikke aktiveret nok, det er jeg godt klar over.. men har intet overskud for tiden..
    Når jeg har dage med god overskud tager vi guffere med ud og så går vi og øver de øvelser vi lærer til hundetræning..

• #4   17. dec 2011 Syntes du skal tage hånd om dig selv først så du får overskud til din hund, så måske er det en god ide hun får lidt fri, det er jo tydeligt hun reagere og som jeg læser det har du pt ikke det store overskud til nye opgaver med hende.
    Und hende og dig selv lidt frihed, så i begge to kan vende frisk tilbage:o)

• #5   17. dec 2011 Kennel Flindt's Shih Tzu : Nej der er ikke meget overskud fra min side af pt. har rigtig meget om ørene og mange tanker kører rundt hos mig. det gør rigtig trist at se billeder fra skovture med min søster og hendes hunde, min lhasa og jeg hvor man ser den der livsglæde hos hende, og vide at jeg ikke overskuer at gøre det et par gange om ugen.. det er måske kun hver 14 dag får det gjort. men jeg synes bare det er urimeligt at hun skal lide fordi jeg gør-- hun er trist når jeg er .. også selvom jeg prøver at skjule det..
    hvor længe bør hun have fri? et par dage?

• #6   17. dec 2011 Til du er klar igen, du skal jo ikke gå rundt og føle dårlig samvittighed og blive irreteret, giv du hende lidt Juleferie, og så se tiden an, er din lille hund glad, så kan du bedre slappe af og få styr på dit eget, lad være med at sætte tid på hvis du kan, jo bedre du har det, jo bedre får din vovse det:o)

• #7   17. dec 2011 Hvis du ikke har det godt, så har hunden det som regel heller ikke....

Derfor - lad din mor passe den lidt, og så koncentrer dig, om dig selv om din depression (det lyder som sådan en)....

Det er det bedste for både hund og dig i længden

• #8   18. dec 2011 Jeg må prøve at give hende lidt ferie så .. Puha.. føler bare så meget skyld overfor hende at hun skal væk fordi jeg ikke er helt på dupperne for tiden.. øv øv.. smiley især fordi hun er så meget en mor hund som hun nu er.. men jeg ved hun vil få det fint hos min mor smiley tak for svarene ..

• #9   18. dec 2011 Synes da bestemt ikke, du skal have skyldfølelse over at sende hunden på ferie. Du gør jo både hende og dig selv en tjeneste.

Du slipper af med den dårlige samvittighed over ikke at have overskud til din hund og hunden får jo også et pusterum, hvor hun ikke er obs på dig hele tiden. smiley

• #10   18. dec 2011 Ja det er nok rigtigt smiley
    Ville bare ønske at det ikke var nødvendigt..
    Men hun kommer på ferie hos min mor et par dage så håber jeg hun får lidt pusterum på den måde smiley

• #11   18. dec 2011 Du skal ikke have det dårligt - bestemt ikke....

Jeg reddede en hund i sommers fra en grusom død (ja, nogle mennesker er sg syge i roen...), og hun kom hjem til vores anden hund.
    Det gik egentlig ok - men pga. min depression og ADHD kunne jeg ikke klare 2 hunde, og måtte derfor give hende væk.
    Jeg har aldrig fortrudt, for både jeg, vores hund og Vicki som jeg reddede har det meget, meget bedre.

Vicki fik det hjem hun skulle have haft fra starten - hun har det bedre end nogensinde. Og det har virkelig trøstet mig. Nu ved jeg, at nogle gange så er det bedste for hunden ikke altid det vi tror....

Så du gør det bedste for både dig og hunden - husk på hun heller ikke har det godt, når du er ked af det.
    En ferie for hende, og en pause for dig er nok det bedste smiley

• #12   18. dec 2011 Ja tak.. jeg giver hende en lille ferie smiley

• #13   19. dec 2011 Håber i begge har det godt - melder du tilbage, med hvordan det går??

• #14   19. dec 2011 Hej Maiken. smiley
    Vi har det godt . Hun kommer over til min mor imorgen aften regner jeg med.
    Til at starte med skal hun kun være der et par dage da jeg vil have hende i julen.
    Men tror vi er kommet på den løsning at Fillipa får nogle dage ude engang imellem.. enten hos min mor eller min veninde da hun elsker at være begge steder smiley - så får hun hele tiden lidt ro.
    Jeg føler jo at jeg efterhånden er ved at have styr på mig selv, men jeg påvirker bare stadig lille Fillipa.

Kommentér på:
Hjælp HG.

Annonce