Hjælp HG. {{forumTopicSubject}}
Kære HG.
Jeg har verdens dejligste lille lhasa pige på snart 4 år. Hun er med alderen blevet MEGET rolig og sover det meste af dagen væk og ellers ligger hun bare og putter..
Jeg føler ikke at der er den der livsglæde hos hende, som jeg ser hos andre hunde. hun virker altid trist og træt.
Når hun er hos min mor lever hun mere op og bliver en smule mere livsglad at se på. Det samme sker hvis jeg tager over til min veninde med hende..
Jeg er for tiden selv meget trist og meget stresset, og har ikke rigtig noget overskud.. Jeg har grædt en del det sidste stykke tid og har også været meget tvær..
Dette er jo selvfølgelig noget min hund har kunnet mærke, og hun har det med at gemme sig når jeg bliver ked af det, pga en episode i hendes unge liv (intet ondt ved hende med ved mig) - tror derfor hun forbinder tårer med denne oplevelse..
Nu hvor jeg så har været meget ked og tvær på det sidste er det jo til dels også gået udover hende i den forstand at der skal mindre til at hun gør mig irriteret..
Mit spørgsmål er så om jeg burde lade hende bo hos min mor eller veninde i noget tid og se om hun har det bedre? Jeg ved dog samtidig at hun er en MORhund.. hun elsker sin mor og hun skal helst ligge helt tæt op ad mig om natten.. men når vi sover hos min veninde eller hos min mor ligger hun sommetider også hos dem..
Burde jeg give hende lidt "fri" og lade hende komme et par dage væk fra en stresset mor eller hvad skal jeg gøre?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Jeg synes du bør tænke over dette: Hvor meget bliver hun aktiveret og med hvad? Hvilket foder får hun? Har hun nogle gode hundelegekammarater? Får hun gode oplevelser i hverdagen? Osv.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 80
Men derfor er hunden meget påvirket føler jeg.. føler min skyldig når jeg ser i hendes øjne og der ingen livsglæde er at finde..
mar 2008
Når jeg har dage med god overskud tager vi guffere med ud og så går vi og øver de øvelser vi lærer til hundetræning..
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
Und hende og dig selv lidt frihed, så i begge to kan vende frisk tilbage:o)
mar 2008
hvor længe bør hun have fri? et par dage?
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Derfor - lad din mor passe den lidt, og så koncentrer dig, om dig selv om din depression (det lyder som sådan en)....
Det er det bedste for både hund og dig i længden
mar 2008
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Du slipper af med den dårlige samvittighed over ikke at have overskud til din hund og hunden får jo også et pusterum, hvor hun ikke er obs på dig hele tiden.
mar 2008
Ville bare ønske at det ikke var nødvendigt..
Men hun kommer på ferie hos min mor et par dage så håber jeg hun får lidt pusterum på den måde
nov 2011
Jeg reddede en hund i sommers fra en grusom død (ja, nogle mennesker er sg syge i roen...), og hun kom hjem til vores anden hund.
Det gik egentlig ok - men pga. min depression og ADHD kunne jeg ikke klare 2 hunde, og måtte derfor give hende væk.
Jeg har aldrig fortrudt, for både jeg, vores hund og Vicki som jeg reddede har det meget, meget bedre.
Vicki fik det hjem hun skulle have haft fra starten - hun har det bedre end nogensinde. Og det har virkelig trøstet mig. Nu ved jeg, at nogle gange så er det bedste for hunden ikke altid det vi tror....
Så du gør det bedste for både dig og hunden - husk på hun heller ikke har det godt, når du er ked af det.
En ferie for hende, og en pause for dig er nok det bedste
mar 2008
nov 2011
mar 2008
Vi har det godt . Hun kommer over til min mor imorgen aften regner jeg med.
Til at starte med skal hun kun være der et par dage da jeg vil have hende i julen.
Men tror vi er kommet på den løsning at Fillipa får nogle dage ude engang imellem.. enten hos min mor eller min veninde da hun elsker at være begge steder - så får hun hele tiden lidt ro.
Jeg føler jo at jeg efterhånden er ved at have styr på mig selv, men jeg påvirker bare stadig lille Fillipa.
Hjælp HG.