{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

hundehvalp , spise tider {{forumTopicSubject}}

min lille rottweiler hvalp på 10 uger har nogle gange lidt svært ved at holde okus når den skal spise. Den for mad de her 3 gange om dagen, men syntes ikke den spiser nok. Jeg har givet den mad i skål og håndodret den.

Den spiser skam godtnok, men syntes bare ikke den spiser ret meget af gangen. Jeg ved godt jeg nok er skæptisk da jeg kun har haft den i 2 uger nu. Men er det noget jeg skal være bekymret for ? skal jeg bare give den madet i madskålen og lade være i fred i fx 10-15min, og så komme tilbage og fjerne skålen, og derved først give den tilbage ved næste måltid , og derved lære hunden at der er bestemte tider den skal spise. ?

nu her har jeg nok været lidt for god af mig til at give den tid uden sucess, og taget halvdelen af maden med udenfor efter den har spist, så at den måske ville have lidt ekstra der. Men altså, man kan jo blive ved

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundehvalp , spise tider
  • #1   16. dec 2011 Jeg gav Silje hendes mad en halv time. Så kunne hun spise det hun ville der, og når den var gået fjernede jeg det, og gav hende det om aftenen. (Hun får mad morgen og aften). Således har jeg lært hende, at man spiser når maden er der, ellers må man vente. Jeg gider ikke komme rendene 50 gange om dagen med forskellige muligheder med mad til hunden, der hellere vil tumle rundt end at spise.

Jeg tænkte også i starten at Silje spiste for lidt, men hun tager på - og så længe hun tager på, spiser hun det hun skal. smiley En lille kræsenpind kan man vidst godt kalde hende.

• #2   16. dec 2011 begge mine har haft deres mad fremme hele tiden helt fra start og det har fungeret fint, de har dog alligevel deres egne tider de vælger at spise på, de får deres mad målt op om morgen som så ligger i hver deres skål, og de tage ikke fra hinanens skåle, jeg har kamerare der filmer hele huset så jeg ved hvad de laver når jeg ikke er hjemme, eller skulle få indbrud

• #3   16. dec 2011 da min hvalp var 10 uger fik den mad 4 gange, kl 8, kl 13, en snack om eftermiddagen og kl 19 ( ca tider) og såmindre portioner....

ved ca 12 -13 ugers alder blev det 3 måltider og ved 5-6 måneders alder 2 måltider....

synes du skal give mindre, og evt vente til den signalerer at den er sulten,, altså ved at hoppe og danse når den ser madskålen, og så sørge for at den står et sted hvor der ikke sker noget distraherende mens den spiser....

Kommentér på:
hundehvalp , spise tider

Annonce