Hvad skal jeg snart stille op???!!! Hvad skal jeg snart stille op???!!!
HJÆLP!
Nogen som kan hjælpe?
Cosmo er begyndt at bide ting i stykker når han er alene hjemme, han har aldrig gjort det før, og han har været alene hjemme siden han var lille bitte. De første 3 uger vi havde ham, havde vi ham i et hundebur, så han ikke skulle tisse på vores gulve. Da han kunne holde sig i buret åbnede vi lågen og satte buret for, så han kun kunne gå i køkkenet, da han heller ikke gjorde noget der, lod vi ham være i hele huset, og det har fungeret fint indtil for ca 3 uger siden. Der havde han spist gulvtæppet i gangen da jeg kom hjem. Så fjernede jeg det, og så var der ro en uge, så tog han den ene dør. Så fik den en gang brunsæbe, så lod han den være.
Så i går da jeg kom hjem havde han ødelagt mine køkkenstole.
Om morgen inden jeg tager afsted er jeg begyndt på at gå en god tur på 20 min. når vi kommer hjem, så får han sin morgenmad enten i en flaske, bold eller kastet ud på græsset + jeg træner i ca 15 min med ham.
Når jeg så går for han sin kong, fyldt med forskellige ting + hans alenehjemme kødben, det er han helt vild med.
Begge dele fjerner jeg når jeg kommer hjem.
Nogen andre råd til hvad jeg skal gøre? Synes det er lidt synd hvis han skal i bur igen.
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 53 Svar: 943
dec 2005
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 72 Svar: 413
Man bliver så ked, og det er svært ikke at vise hunden.
Det er så træls, for han er ellers så nem.
Han kan med alle, kan gå uden i voresforhave som ikke er hegnet ind uden at gå ud på vejen. Han elsker børn + han kan en masse triks og høre efter når vi beder ham om noget, så det er virkelig noget pis..
Gør jeres det endnu?
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 53 Svar: 943
dec 2005
dec 2005
Jeg skal ha ringet til hende igen, men tænkte hvis nogen af jer havde afaing med noget andet kunne jeg nævne det for hende, og høre om hun synes det er en god ide..
HUn siger også i nogen tilfælde er der kun en ting som hjælper, og det er et bur, men det mener jeg er synd, for sådan en stor hund..
dec 2005
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 94
Ved ikke om du kan bruge det til noget - men så har jeg da givet rådet videre...
Held og lykke
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 118
Jeg er adfærdsbehandler, og mit aller første råd til dig, er at gå til dyrlægen. Ofte når problemer som disse opstår så pludseligt, skyldes det at hunden har smerter eller anden sygdom. Der er vigtigt at undersøge dette først, for alt træning med hunden vil være nytteløs hvis den har smerter eller har det dårligt.
Og så skal du nok stoppe med de gåturer om morgenen. Hvis det skal være helt optimalt, skal hunden ikke aktiveres i 2 timer inden du forlader hjemmet, så den er så afslappet som muligt.
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 153
men hvis du har nogle gips vægge, så ville jeg passe godt på dem.. for chancen for at han går i dem er enorm, der er nemlig noget deri som hunde normalt meget meget meget godt kan lide.. ;P
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
Mener du at man skal stå op 2½ time før man skal ud af døren om morgenen ?? Så den kan geare ned og slappe af i de to at timerne inden man kører på arbejde ???
eller er det mig der misforstår noget ??
dec 2005
Min træner er også adfærdsbehandler.
I mener jeg skal lukke ham i haven om morgen og lad ham lade det han skal også skal han bare ha sin mas i sin skål, og ikke andet?
Men 1000 Tak for jeres råd. Er snart villig til alt... Søger lige venskab, håber det er ok.
dec 2005
Han har foderallergi, men det mærker vi ikke noget til siden vi skiftede foder da han var 16 uger..
Men jeg er virkelig glad for jeres råd. Og prøver dem i sammearbejde med min træner/adfærdsbehandler.
mar 2006
Line: Ja, bare en lille rolig tur ud i haven er bedst, så han ikke når at blive overrearet.
dec 2005
Jeg har hørt meget om DAP men "vender" de sig ikke til den? Altså på den måde at den ligepludselig ikke har nogen virkning.
Jammen hvad gør jeg så han vil ikke spise hvis han får det i hans skål? skal jeg så fjerne skålen når jeg køre også gi ham den igen når jeg kommer hjem?
dec 2005
mar 2006
mar 2006
dec 2005
Håber ikke han fejler noget..
Også må jeg købe DAP ellers..
Han har snart været en meget dyr hund.. GRINER!!!
jan 2006
mar 2006
Hun kom til Dk og underviste holdet.
jan 2006
Nu bliver jeg da lige sådan lidt nysgerrig .. hvor længe tager det at blive adfærdsbehandler som du er ?? Og hvad skal man kunne for at blive det ???
vh Martine
Hvad skal jeg snart stille op???!!!