780 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvad skal jeg snart stille op???!!! Hvad skal jeg snart stille op???!!!

HJÆLP!

Nogen som kan hjælpe?

Cosmo er begyndt at bide ting i stykker når han er alene hjemme, han har aldrig gjort det før, og han har været alene hjemme siden han var lille bitte. De første 3 uger vi havde ham, havde vi ham i et hundebur, så han ikke skulle tisse på vores gulve. Da han kunne holde sig i buret åbnede vi lågen og satte buret for, så han kun kunne gå i køkkenet, da han heller ikke gjorde noget der, lod vi ham være i hele huset, og det har fungeret fint indtil for ca 3 uger siden. Der havde han spist gulvtæppet i gangen da jeg kom hjem. Så fjernede jeg det, og så var der ro en uge, så tog han den ene dør. Så fik den en gang brunsæbe, så lod han den være.
Så i går da jeg kom hjem havde han ødelagt mine køkkenstole.

Om morgen inden jeg tager afsted er jeg begyndt på at gå en god tur på 20 min. når vi kommer hjem, så får han sin morgenmad enten i en flaske, bold eller kastet ud på græsset + jeg træner i ca 15 min med ham.

Når jeg så går for han sin kong, fyldt med forskellige ting + hans alenehjemme kødben, det er han helt vild med.
Begge dele fjerner jeg når jeg kommer hjem.

Nogen andre råd til hvad jeg skal gøre? Synes det er lidt synd hvis han skal i bur igen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg snart stille op???!!!
  • #1   29. jun 2006 Sikke en ballade hund.. Har ikke selv haft de store problemer med mine hunde (det gik over af sig selv), så jeg kaster "den" videre.. *S* Men held og lykke med den løsning der nu måtte komme...

• #2   29. jun 2006 Mange tak!

Man bliver så ked, og det er svært ikke at vise hunden.

Det er så træls, for han er ellers så nem.

Han kan med alle, kan gå uden i voresforhave som ikke er hegnet ind uden at gå ud på vejen. Han elsker børn + han kan en masse triks og høre efter når vi beder ham om noget, så det er virkelig noget pis..

Gør jeres det endnu?

• #3   29. jun 2006 Han er deværre blevet aflivet, hvis det er vores AmStaff du mener... Men han kunne sagtes høre efter og elskede også børn. Han havde en periode på et par måneder hvor han lavede ballade når han var alene hjemme, men det er var småting. Han slikkede engang malingen af mit nymalede maleri, har spist et løg, lakriser, bidt et par sko i stykker og lidt andre småting... Men det skal nok blive bedre- jeg har bare ikke et rigtig godt råd- desværre.

• #4   29. jun 2006 Øv.. men jeg håber det er noget han vokser sig fra. Han er jo i tros aldren..

• #5   29. jun 2006 Har snakket med min hundetræner, som jeg har brugt siden han var 12 uger... Hun siger alle de ting jeg har prøvet.. hun mener han har fundet ud af at han kan slippe af med det, når han er alene..

Jeg skal ha ringet til hende igen, men tænkte hvis nogen af jer havde afaing med noget andet kunne jeg nævne det for hende, og høre om hun synes det er en god ide..

HUn siger også i nogen tilfælde er der kun en ting som hjælper, og det er et bur, men det mener jeg er synd, for sådan en stor hund..

• #6   29. jun 2006 Fordtår ikke helt hvad du mener med det sidste. Kan du ikke kommer med et par eksempler..

• #7   29. jun 2006 Line - Da jeg havde problemer af samme slags med min tidligere hund fortalte en adfærdskonsulent mig at det med at gå en længere tur inden man tager afsted er en dårlig ide - da hunden tror at nu skal der ske noget og derfor er klar til aktivitet når man kommer hjem. Vi begyndte derfor at holde morgenturen til bare lige at komme ud og gøre de ting han nu skulle of derefter ind i kurven igen. Det hjalp faktisk.....
    Ved ikke om du kan bruge det til noget - men så har jeg da givet rådet videre...

Held og lykke

• #8   29. jun 2006 Hej Line.
    Jeg er adfærdsbehandler, og mit aller første råd til dig, er at gå til dyrlægen. Ofte når problemer som disse opstår så pludseligt, skyldes det at hunden har smerter eller anden sygdom. Der er vigtigt at undersøge dette først, for alt træning med hunden vil være nytteløs hvis den har smerter eller har det dårligt.
    Og så skal du nok stoppe med de gåturer om morgenen. Hvis det skal være helt optimalt, skal hunden ikke aktiveres i 2 timer inden du forlader hjemmet, så den er så afslappet som muligt.

• #9   29. jun 2006 Hmm.. ved ikke hvad du kan gøre..
    men hvis du har nogle gips vægge, så ville jeg passe godt på dem.. for chancen for at han går i dem er enorm, der er nemlig noget deri som hunde normalt meget meget meget godt kan lide.. ;P

• #10   29. jun 2006 Britt -
    Mener du at man skal stå op 2½ time før man skal ud af døren om morgenen ?? Så den kan geare ned og slappe af i de to at timerne inden man kører på arbejde ???

eller er det mig der misforstår noget ??

• #11   29. jun 2006 Hej Karina Ålborg og Britt.

Min træner er også adfærdsbehandler.

I mener jeg skal lukke ham i haven om morgen og lad ham lade det han skal også skal han bare ha sin mas i sin skål, og ikke andet?

Men 1000 Tak for jeres råd. Er snart villig til alt... Søger lige venskab, håber det er ok.

• #12   29. jun 2006 Hvis han har smerter, så ville han da ikke elske at lege med andre eller i det hele taget lege med os..

Han har foderallergi, men det mærker vi ikke noget til siden vi skiftede foder da han var 16 uger..

Men jeg er virkelig glad for jeres råd. Og prøver dem i sammearbejde med min træner/adfærdsbehandler.

• #13   29. jun 2006 Martine: Nej, det skal man ikke, men det ville være det optimale hvis man gjorde. Man skal bare lade være med at lave noget aktivitet med hundene om morgenen. Bare en lille tissetur og morgenmad, og ellers lave intet.

Line: Ja, bare en lille rolig tur ud i haven er bedst, så han ikke når at blive overrearet.

• #15   29. jun 2006 Jeg ringer i morgen og får en tid.

Jeg har hørt meget om DAP men "vender" de sig ikke til den? Altså på den måde at den ligepludselig ikke har nogen virkning.

Jammen hvad gør jeg så han vil ikke spise hvis han får det i hans skål? skal jeg så fjerne skålen når jeg køre også gi ham den igen når jeg kommer hjem?

• #16   29. jun 2006 Men det er super i gider og hjælpe mig, det sætter jeg meget høj pris på.

• #17   29. jun 2006 Line: Det er en god ide med en DAP, den bliver ved at virke, men ja, til dyrlægen først.

• #18   29. jun 2006 Jeg vil også lige sige, at man tit ser amstaff med problemer med at være alene, men hvis han har kunnet være alene tidligere, skulle det ikke blive et problem nu.

• #19   29. jun 2006 Jeg følger op i morgen, når jeg har været ved dyrelægen...

Håber ikke han fejler noget..

Også må jeg købe DAP ellers..

Han har snart været en meget dyr hund.. GRINER!!!

• #20   29. jun 2006 Britt - tak for svaret.

• #21   29. jun 2006 Iben: Ja, jeg er uddannet under Turid Rugaas. Forfatteren af "De dæmpende signaler"
    Hun kom til Dk og underviste holdet.

• #22   29. jun 2006 Britt -

Nu bliver jeg da lige sådan lidt nysgerrig .. hvor længe tager det at blive adfærdsbehandler som du er ?? Og hvad skal man kunne for at blive det ???

vh Martine

Kommentér på:
Hvad skal jeg snart stille op???!!!

Annonce