{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.370 visninger | Oprettet:

Udflåd??? Hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

jeg har en tæve som lige er fyldt 3 år. Her det sidste stykke tid har hun haft noget udflåd agtigt noget. hun er sådan set frisk nok, helt som hun plejer i humør og alt.. men er dog stadig lidt bekymret, da det bliver ved med at være der, når hun sover og går rundt kan hun godt gå og dråbe lidt..

Jeg håber at der er nogen som kunne komme med en beroligende forklaring, hun burde ikke komme i løbetid her før februar så det jo ik det. Udflåden ser hvid ud og det hverken lugter eller noget..

På forhånd tak for hjælpen..
Hilsen Zanitha og Thyra smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udflåd??? Hjælp..
  • #1   11. dec 2011 Livmoderbetændelse ???

• #2   11. dec 2011 bestemt også min tanke... en af mine tæver havde det også og det lugtede heller ikke, og hun virkede heller ikke stg, men dyrlægen mente det var begyndelsen til livmoder infektion så hun fik fjernet livmoderen... jeg ville kontakte en dyrlæge i morgen...

• #3   11. dec 2011 Helt sikkert dyrlæge, uden tvivl. First thing in the morning.

• #5   11. dec 2011 Ja ja ro på... min gamle tæve fik det også ind i mellem, og hun havde altså ikke skyggen af livmoderbetændelse, men det er selvfølgelig en god idé at få tjekket hos dyrlægen - det behøver altså bare ikke være med bål og brand, når hunden ellers er frisk og rask...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.036
    #6   11. dec 2011 Det er heller ikke lige frem noget man bør tage chancer med, taget i betragtning af hvad det kan være og kan have af konsekvenser.

Min egen tæve havde ikke det der lignede symptomer, ud over udflåd og hun fik fjernet hele underlivet.

• #8   11. dec 2011 @ ulla, nej men jeg kan nok også selv mærke om der evt er andre symptomer ... det kan jeg ikke lige læse på min hund, så jeg ville ihertfald få den checket...

har nu haft den samme syrlæge til 5 tæver så er nu ret sikker på at det ikke var pengene der talte da han anbefalede operation...

og nej man behøver ikke sætte bål og brand, men et check er nu en god ide, om ikke andet står julen for døren, og en underlivebetændelse der i givet fald tager fart i helligdagene er helt sikkert voldsomt meget dyrere...

• #9   11. dec 2011 Nogle ting ser man IKKE tiden an med, det her er en af dem. En livmoderbetændelse er ikke noget at spøge med.

Hilsen en der havde nær mistet en 9 årig tæve til det hvis eneste symptom udover sløvhed var hyppige opkastninger.

• #10   11. dec 2011 ringer til dyrlægen imorgen..
    hvis vi er uheldige og det er livmoderbetændelse.. er der så nogen som ved hvad det koster at få fjernet livmoderen..? har sygeforsikring på hende, men det har heldigvis ikke været nødvendigt at bruge den endnu.. men hvis det, sender dyrlægen så bare regningen til dem eller hvordan?

• #11   11. dec 2011 God ide at ringe til dyrlægen i morgen, hellere være på den sikre side smiley

Jeg gav ca. 4000, ja det er mange penge, men de er givet godt ud. Har lige nu 3 steriliserede tæver smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#12   12. dec 2011 Ulla:

Ja, mon ikke det bare er en fiktiv sygdom opfundet af pengegriske dyrelæger!

Jeg er glad for at jeg ikke bare slog det hen, men fik det tjekket og ikke endte med en dødsyg hund.

Nu som medløber:

Jeg må give dig ret.

Zanitha:

Jeg skal ikke kunne fortælle dig hvordan de ordner det med forsikringen, men jeg vil da klart råde dig til at tage en smut til dyrlægen, det kan jo være at det ikke er noget.

• #13   12. dec 2011 Enig Blah, nogle ting er vi almindelig dødelige slet slet ikke dygtige nok til at vurdere. Det er det dyrlægerne er der for, og har man en dyrlæge der kun tænker på penge burde man måske skifte.

Jeg har den bedste dyrlæge jeg kunne ønske mig, dyrene og deres ejere kommer i første række og pengene kommer bagefter.

Man behøves ikke fare til dyrlægen ved hver en lille ting, men nogle ting vil jeg ikke have ansvaret for, deriblandt en evt. livmoderbetændelse, reagere man for sent står man måske med en død hund.

Giver du en update i morgen ? smiley

• #14   12. dec 2011 skal jeg nok.. håber bare på det bedste..

• #16   12. dec 2011 Vi gav lidt over 4000 kr for sterilisation her i oktober. Når sterilisationen sker pga sygdom i livmoderen, så dækker forsikringen størstedelen af beløbet.

• #18   12. dec 2011 @ ulla m. nej vi må jo hver især vælge efter vores overbevisning, kan bare ikke forstå du ignorerer dem der har oplevet at det var en livmoderbetændelse selvom udflådet ikke lugtede... det har jeg selv oplevet samt læst i mange tråde herinde at det er der flere der har... så her hedder det : Better safe than sorry !!!

@ Zanitha, det er fornuftigt at i har sygeforsikring på hunden, det kan være voldsomt dyrt at have syg hund, og det må helst aldrig blive et spørgsmål om økonomi om man får hunden behandlet... men det kan det være for nogen...

• #19   12. dec 2011 Enig, better safe than sorry!!!

Krydser fingre for din hund Zanitha:)

• #21   12. dec 2011 Sødt eller ej, man reagere da på hvis ens hund har udflåd ??!?!

• #22   12. dec 2011 snakkede med dyrlægen i dag.. han mente at såfremt hun er som hun plejer, og at udflåden hverken lugter og er hvid, skal jeg se tiden lidt an.. men hvis der bare var den mindste ændring i hende skulle jeg komme ned..

• #23   12. dec 2011 hmm... ja ok... hold godt øje... jeg havde nu nok insisteret på at han så hende....

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#24   13. dec 2011 Må nok give Hanne ret, efter min egen oplevelse. Hun havde bogstavelig talt ingen andre symptomer, min tæve.

• #25   13. dec 2011 Jeg havde os bedt dem se på min hund, men godt du holder øje med hende, lov mig at ringe dag og nat ved den mindste smule eller hvis du bliver usikker.

• #26   14. dec 2011 har ringet til dyrlægen igen i dag, og fået en tid.. er alt for bekymret, så kryds fingre for os.. vi håber på det bedste..

• #27   14. dec 2011 ALT er krydset herfra, giv gerne update smiley

• #28   14. dec 2011 krydser... og ja hører gerne...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#29   14. dec 2011 God bedring til hende smiley

Og beklager hvis du er blevet mere nervøs, men lige på det punkt, der er jeg selv blevet ret så sart og kan ikke lade være at tænke hvordan det kunne have udviklet sig, hvis ikke det ved en tilfældighed blev opdaget på min egen tæve - deraf, også mot råd om at tage afsted, om ikke andet så for at blive forsikret om at alt er ok!

Håber på en god update smiley

• #30   14. dec 2011 jeg er så glad for alt hvad i har skrevet..

var der nede i dag, og sagde at jeg var ret så bekymret..
    hun blev holdt til observation 2 timer.. og skal akut opereres imorgen.. de sagde det var godt, at jeg kom hurtigt da det er forstadige til livmoderbetændelse.. håber bare det hele kommer til at gå godt.. smiley

• #31   14. dec 2011 Åh fik helt kuldegysninger nu smiley

Er SÅ glad på dine og din hunds vegne at du nåede til dyrlægen i tide !

Det skal nok gå godt i morgen smiley Kram herfra.

• #32   14. dec 2011 Klap lige hunden, og klap dig selv på skulderen fordi du lyttede til os og ikke bare slog det hen....
    Nu kan du så også slutte dig til koret om at hunden ikke behøver virke påvirket selvom det er alvorligt... det er nøjagtigt som med den vi havde der døde i januar (dog ikke af livemoderbetændelse)... hun havde også forstadie til livmoderbetændelse da hun so 6 årig fik fjernet livmoderen, og hun virkede heller ikke syg på nogen måde... efter operationen livede hun synligt op og blev mere legesyg ...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#33   14. dec 2011 Puha, godt du kom afsted!

Det skal nok gå godt i morgen! Min kom med hjem nogle timer efter operationen hvor det hele blev fjernet, hun var lidt langsom til at komme oven på efter narkosen og frøs, men med dygtige dyrlæger skal det nok gå rigtig godt og hunden være hurtigt på benene smiley

God bedring!

• #35   15. dec 2011 puha.. synes godt nok vente tiden er lang..
    operationen burde være færdig nu, så venter bare på de ringer..

• #36   15. dec 2011 de har lige ringet.. og alt var gået godt.. smiley
    så nu skal hun bare komme sig, så hun kan komme hjem imorgen.. smiley

• #37   15. dec 2011 Får du hende ikke hjem idag ?

• #38   15. dec 2011 nej.. de vil beholde hende natten over til observation..

• #39   15. dec 2011 Okay, det skal nok gå smiley

Kommentér på:
Udflåd??? Hjælp..

Annonce