Hund i byen... Hund i byen...
Jeg havde en, for mig, tankevækkende oplevelse mandag aften. Skulle hente kæresten på Svanemøllen og havde taget hundene med i bilen. Tilfældet ville, at han blev temmelig forsinket, så vi endte med at traske rundt i området en halv times tid i stedet for at sidde og glo.
Og Polly var VILD. Alt skulle der snuses til og hoppes op på. Hun hoppede rundt som et føl, der lige er kommet på græs. Flere gange stoppede hun op og stod bare og kiggede op på de høje bygninger. Jeg har faktisk kun set hende så interesseret og i hopla, når vi er på stranden.
Så var det, jeg kom til at tænke på, at Polly har aldrig været i en by før. Vi går i skov og ved strand, på stier, ved åer og søer og engang imellem på fortove i villakvarterer, så for hende har det jo været en helt ny og spændende oplevelse.
Da jeg i sin tid boede i byen, tænkte jeg meget på, at Disen skulle ud og opleve natur mest muligt, men er byen nødvendigvis noget dårligt? Kan det ikke også være en spændende oplevelse for de hunde, der er vant til noget andet?
Det jeg vel vil frem til er at høre, hvor mange af jer, der bor "i naturen", der af og til tager ind til byen for at give hunden en oplevelse?
Og så lige et ekstra spørgsmål. Disen har boet i det kvarter de første 6 måneder. Nu er det 2½ år siden, vi flyttede og hun har ikke været der siden. På vejen ind lå hun og døsede bag i bilen, men da vi kom til den lille park, vi meget ofte gik tur i, fløj hun op og blev meget interesseret, skrabede på mit sæde og prustede og snusede helt vildt. Var det mon et tilfælde, eller kan hun kende lugtene efter så lang tid?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.843
Vores hunde ved helt tydeligt hvor de har været før, så måske din hund også gør det.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Men det tager jo sin tid at gennemsnuse København f.eks. Kom bare til at tænke på, det ikke er noget, jeg tidligere har set som en afvekslende oplevelse at give dem.
Hm, vildt hvis hun kan genkende det så længe efter
dec 2008
Hehe, Polly var godt nok også træt bagefter :D. Disen er jo så født byrotte, så hun tog det mere cool da først vi kom ud af bilen
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
Min veninde bor i nabolejligheden til den lejlighed jeg boede i det første år af Louies liv. Og når vi skal besøge hende, så går han konsekvent hen til min gamle dør og venter på at blive lukket ind
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 334
Og det er faktisk lidt sjovt, for her i sommers var første gang jeg havde hende med nede i Byen, jeg har nemlig altid tænkt at hun sikkert vil havde det fordi der ikke er noget grøn eller nogen træer.. Men jeg var nød til at have hende med igennem midtbyen - og hun var jo bare ellevild! Jeg var næsten helt flov (på den gode måde) over at hun ikke vil gå pænt som hun jo ellers plejer, men hun var over alt, der var rigtig mange ting som skulle undersøges, og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hendes yndlingssted var rundt om pølsevognen...
Jeg er begyndt en gang imellem at tage hende med en tur om søndage hvis der er lukket, så kan hun få lov til at se byen noget mere, og jeg er ikke i tvivl om at hun synes det er meget spændende, men jeg gider ikke til dagligt fordi der er så mange mennesker, og man skal også hele tiden holde øje med børn+banrvogne, holde øje med at hun ikke spiser noget gammelt mad fra jorden og at hun ikke træder i glasskår
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
Saga kender ikke byen, men når hun bliver gammel nok og kan gå nogenlunde i snor, skal hun også stifte bekendtskab med byen. Jeg synes det er vigtigt de oplever forskellige spændende ting, men jeg synes det er ligeså vigtigt de kan begå sig i de miljøer, som de indimellem skal følge os i.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
De yngre og hvalpene vi havde har alle været inde i byen flere gange fordi jeg mener det er et must at vænne sin hund til byliv,uanset om man er hundeejer eller opdrætter...
dec 2008
Hehe, jeg tror også, højdepunktet for Polly var, da hun fandt en kvart skinketoast i noget vejarbejde, selvom glæden blev ret kort, da jeg var ond og tog den fra hende
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 334
Hund i byen...