kender i jeres hund ?? {{forumTopicSubject}}
jeg har lagt mærke til a mange hunde ejere oplever a deres hund kommer op og slås/bliver bidt og mit spørgsmål er så hvor godt kender i jeres hund ??
jeg mener jeg har kun oplevet pablo blive bidt 2 gange... første gang a en løs hund og anden gang a en tæve der var bisk (glemte ejeren bare lige a sige) jeg kender pablo og ved hvor hans grænser går.. derfor undgår jeg altid andre hanner og hunde hvor jeg er i tvivl om hvordan han vil reagere.. jeg har altid styr på ham og holder ham tæt til mig da der er mange sving hvor jeg bor (det er ikk altid man kan se hvem der kommer rundt om hjørnet)
syntes det er vigtigt a man kænder sin hund som sålen på sin sko og a man altid tænker "2 træk frem"
selvfølgelig er det ikke altid a man kan undgå hunde kampe da det ikke er altid a de andre er lige så forsvarlige som en selv men syntes lige det var noget som alle burte tænke over engang :O)
hilsen christina og pablo ...
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 116
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 43 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 992
grunden til jeg også tænker meget over det er nok også fordi jeg har en stor hund og a jeg ik vil have a nogle ska se undt på ham som der er så mange der gør for tiden fordi der er så mange uansvarlige hunde ejer med store hunde som enten ik kan styrre den eller som ik vil tage hensyn til a deres hund måske ik kan så godt men alle... :O)
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
Nu er Shorty jo ikke den vilde fare hvis han hopper på nogen, hvilket der er en meget meget lille chance for at han vil gøre.
Jeg kender Shorty utrolig godt og er god til at tyde hans kropsprog.. jeg kan se forskel på når han leger vildt og når han føler sig trykket eller truet..
Han har kun 2 gange sat andre hunde på plads ved at vise tænder, knurre og snappe. Det har begge gange været ved hvalpe som ikke har kunnet forstå Shortys grænser. Vi har været tilstede hvor der har været hunde der er kommet op og slogs men Shorty går bare væk fra de andre og tøffer rundt for sig selv indtil faren har lagt sig. Kommer de for tæt på løber han hen til sin moaaar *gg*
Jeg sikrer nok mere Shorty mod fare end jeg sikrer at shorty bliver end fare, hvis du forstår mig..
Jeg, ligesom dig, holder ham tæt ved mig når vi drejer i et sving, hvilket har vist sig at være en kanon ting da vi engang mødte 2 glubske schæfere i sådan et sving og havde jeg ikke haft ham tæt ved mig var han rendt ud på vejen :((
Jeg lader ham heller ikke lege uden opsyn med andre hunde som jeg og han ikke kender utrolig godt.
Han løber kun frit i områder hvor jeg ved det er sikkert.
Han er utrolig god til små børn og børn i det hele taget men jeg lader ham aldrig være alene med dem, da man aldrig kan være sikker på hvad børnene kan finde på eller om han misforstår deres kropssprog.
Så ved at sikre Shorty sikrer jeg egentlig også at han ikke udgør nogen for fare....
... sikke en smøre jeg fik skrevet ned der *gg* ..
mar 2005
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
mar 2005
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
mar 2005
maj 2005
Tror da desværre også at jeg vil få mine problemer med "folket" når jeg om nogle år skal have min boxer-dreng.. men man må jo bare gøre sit for at "hundelovene" bliver opretholdt... og så håbe at andre følger trop.
mar 2005
mar 2005
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
mar 2005
maj 2005
Jeg prøver altid med en meeeget bestemt stemme at råve "SÅ ER DET HJEM!" og det plejer næsten altid at få hunden til at vende om eller lige stoppe op og kigge forundret på mig før den stille går videre mod os... Nogle få gange har jeg sluppet shorty løs ( kommer an på stedet ) men ellers plejer jeg at få kontakt til hunden og sætte mig ned og kæle med den indtil at en ejer dukker op ( og så kommer fanden op i mig !! )
Jeg har en gang for 5-6 år siden været ude for at jeg måtte gribe fat i en hund og tvinge den ned i græsset og holde den der til ejeren kom frem.. for at gøre historien kort :
Gik tur med min daværende MEGET dominerende hanhund på et græsareal med legeplads. En hund kommer flyvende imod os med gebisset fremme. Ingen ejer i nærheden, råb om at gå hjem hjælper ikke da den kun har øje for min hanhund. Jeg får kommanderet min hund til at sætte sig, går foran ham og når fat i pelsen på den anden hund og tvinger den ned, holder den der til ejeren ENDELIG dukker op bag nogle buske!!
Bagefter var jeg noget rystet, jeg var jo bare en tøs på 15 år på det tidspunkt, men jeg har altid reageret først og tænkt på min egen fare bagefter... og jeg er ikke et sekund i tvivl om at hvis de to hunde var kommet i nærkontakt var min hund ikke til at stoppe igen før en af dem lå ned.
... men manden fik også sådan en overhalning!! En løs bidsk hund på en fælles legeplads hvor der altid færdes børn!! jøsses da, heldigvis har jeg kun mødt en af den slags..
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Mange stopper op og står og snakker, imens hunden løber rundet, og så blver hunden opmærksom på at der ikke sker noget, og så kan der ske det at hundene begynder at slås..
Mit råd er at bevæge dig / Jer og lad vær med at stoppe op, for så er hundene opmærksom på dig / jer selv om de løber og leger....
(For mit eget vedkommende, så var BabetT sammen med 3 andre tæver i går, tæver som hun ikke før har været sammen med, og det gik ganske stille for sig, HF'er gik og sludrede, og hundene løb og legede, selv om der kom lyd på indimellem, så skete der ikke noget... )
//Babett
maj 2005
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 85
Så jeg kender hende da, men der er da dele af hende som jeg ikke kender, akkurat som med mennesker.
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Men i det daglige ved jeg hvordan han vil regere og jeg prøver at være et skridt foran ham hele tiden....
kender i jeres hund ??