{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

kender i jeres hund ?? {{forumTopicSubject}}

jeg har lagt mærke til a mange hunde ejere oplever a deres hund kommer op og slås/bliver bidt og mit spørgsmål er så hvor godt kender i jeres hund ??
jeg mener jeg har kun oplevet pablo blive bidt 2 gange... første gang a en løs hund og anden gang a en tæve der var bisk (glemte ejeren bare lige a sige) jeg kender pablo og ved hvor hans grænser går.. derfor undgår jeg altid andre hanner og hunde hvor jeg er i tvivl om hvordan han vil reagere.. jeg har altid styr på ham og holder ham tæt til mig da der er mange sving hvor jeg bor (det er ikk altid man kan se hvem der kommer rundt om hjørnet)
syntes det er vigtigt a man kænder sin hund som sålen på sin sko og a man altid tænker "2 træk frem"
selvfølgelig er det ikke altid a man kan undgå hunde kampe da det ikke er altid a de andre er lige så forsvarlige som en selv men syntes lige det var noget som alle burte tænke over engang :O)
hilsen christina og pablo ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kender i jeres hund ??
  • #1   28. jun 2006 godt indlæg

• #2   28. jun 2006 tak.. syntes bare der er så mange uheldige hunde ejere som oplever det og syntes ik rigtig der har været noget emne om lige presis dette her...
    grunden til jeg også tænker meget over det er nok også fordi jeg har en stor hund og a jeg ik vil have a nogle ska se undt på ham som der er så mange der gør for tiden fordi der er så mange uansvarlige hunde ejer med store hunde som enten ik kan styrre den eller som ik vil tage hensyn til a deres hund måske ik kan så godt men alle... :O)

• #3   28. jun 2006 Christina. Jeg ved at min hanhund ikke kan snuppe synet af en han der er større end ham selv, da han har fået klø nogle gange af en anden rotte. Jeg undgår der for hundeskove og anden kontakt uden snor med hanhunde. Det er man simpelthen nødt til. Andet er uansvarlig, for der kan jo ske store skader hvis de virkelig kommer og og slås. Jeg gør også modgående ommærksom på at de skal tage snoren på hvis jeg kommer med min. Det er dog ikke alle der fatter det og så siger jeg til dem at de skal hente deres hund ellers må jeg også slippe min eller losse til deres.

• #4   28. jun 2006 Christina : godt indlæg smiley
    Nu er Shorty jo ikke den vilde fare hvis han hopper på nogen, hvilket der er en meget meget lille chance for at han vil gøre.
    Jeg kender Shorty utrolig godt og er god til at tyde hans kropsprog.. jeg kan se forskel på når han leger vildt og når han føler sig trykket eller truet..
    Han har kun 2 gange sat andre hunde på plads ved at vise tænder, knurre og snappe. Det har begge gange været ved hvalpe som ikke har kunnet forstå Shortys grænser. Vi har været tilstede hvor der har været hunde der er kommet op og slogs men Shorty går bare væk fra de andre og tøffer rundt for sig selv indtil faren har lagt sig. Kommer de for tæt på løber han hen til sin moaaar *gg*
    Jeg sikrer nok mere Shorty mod fare end jeg sikrer at shorty bliver end fare, hvis du forstår mig..
    Jeg, ligesom dig, holder ham tæt ved mig når vi drejer i et sving, hvilket har vist sig at være en kanon ting da vi engang mødte 2 glubske schæfere i sådan et sving og havde jeg ikke haft ham tæt ved mig var han rendt ud på vejen :((
    Jeg lader ham heller ikke lege uden opsyn med andre hunde som jeg og han ikke kender utrolig godt.
    Han løber kun frit i områder hvor jeg ved det er sikkert.
    Han er utrolig god til små børn og børn i det hele taget men jeg lader ham aldrig være alene med dem, da man aldrig kan være sikker på hvad børnene kan finde på eller om han misforstår deres kropssprog.
    Så ved at sikre Shorty sikrer jeg egentlig også at han ikke udgør nogen for fare....

... sikke en smøre jeg fik skrevet ned der *gg* ..

• #5   28. jun 2006 presis :O) har da også oplevet mange hunde kommer til min.. de fleste gange hanner desværre.. og alle har været mindre end ham (det er de fleste hunde efter hånden :O) hihi) og der har jeg også sagt a hvis de vil have deres hund igen må de hente den for min bider... der var dog en gang 2 drenge hvor jeg boede før kom med deres franske bulldog han uden snor og de røg lige i hoved på hinanden... men syntes bare det er irreterende a det altid er de store hunde der for skylden spicelt hvis de som min er en "muskelhund" og det er altså ik altid vores skyld de kommer op og slås..

• #6   28. jun 2006 jeps kender mine hunde ind og ud. ved tit hvordan de reagere før de gør det.

• #7   28. jun 2006 Sabina (Randers) N... syntes det er dejligt a andre har det som mig... jeg ved a min pablo er den dejligste dreng man kan ønske sig med jeg ved også han kan være en slagsbror hvis han kan komme til det.. mødte en mand med en schæfere og jeg holdte ham til mig og i det vi mødes så taber han grebet om sin hund og den farre lige efter pablo men han nåede heldigvis a tage den inden de mødtes... men så fik jeg bare en dumt svar a jeg skulle styre min hund og han havde sin i snor.. folk er sku nogle svin nogle gange...

• #8   28. jun 2006 Christina. Mødte så sent en dame med en hund i dag hvor jeg og naboen var ude og gå. Hendes hund begynder at spille op og hun løften den op. Der knækker filmen bare for så er det jo først mine hunde og hunde genrelt synes det anden hund er interessant. Jeg siger til hende at det nok var det værste hun kunne gøre- altså at løfte den op. Jeg forklare hende så at hunde generelt er mere interresseret i en hund der er højere end dem og hun i værste tilfælde kan komme ud for at modpartens hund springer på dem,fordi hendes hund i deres øjne er over dem og hvis den så tillige sidder og knurrer. Øhhh det havde hun da ikke lige tænkt på. NÅ men nu ved du det så.

• #9   28. jun 2006 Linda A.. ja det har du ret i :O) folk er sku nogle skæge nogle mange gange :O) hihi

• #10   28. jun 2006 Christina : nogle folk kan bare ikke forstå det og er det en "muskelhund" som deres hund går amok på, ja så for muskelhunden desværre tit skylden, ligemeget om man så har den i snor, har advaret ejeren m.m.

Tror da desværre også at jeg vil få mine problemer med "folket" når jeg om nogle år skal have min boxer-dreng.. men man må jo bare gøre sit for at "hundelovene" bliver opretholdt... og så håbe at andre følger trop.

• #11   28. jun 2006 Sabina (Randers) N ja andet er der jo nok ik a gøre... men tror så længe man kender sin ret og loven med hensyn til hunde så ska man ik gå og frygte noget.. og så kan folk sige hva de vil ik ?? :O)

• #12   28. jun 2006 hvis der kom en hund løbende løs mod min så ville jeg slippe ham.. for hvis de kommer op og slås så kan din hund blive viklet ind i snoren og ikke kunne forsvarre sig... så ellers prøv a skræmme den... ville nok selv have sparket ud efter den (ingen sure miner) for hvorfor ska min komme til skade fordi en eller anden idiot ikke lige ville give sin hund snor på ...

• #13   28. jun 2006 hvis der kommer en løs hund så snakker jeg med store bogstaver og fægter med armene og går mod den, så finder den hjemad i en fart.

• #14   28. jun 2006 jeg vil smutte ska ned på mit bolig kontor... havde håbet på lidt mere respons fra folk men ok :O) hygge alle sammen..

• #15   28. jun 2006 My Lovely Dogs : Jeg forstår dig udemærket.. mange siger at man selv skal slippe sin, hvilket jeg sagtens kan følge da hunde føler sig meget truet i snor MEN sker der noget allgevel som du skriver står du jo også i en person mod person sag :((
    Jeg prøver altid med en meeeget bestemt stemme at råve "SÅ ER DET HJEM!" og det plejer næsten altid at få hunden til at vende om eller lige stoppe op og kigge forundret på mig før den stille går videre mod os... Nogle få gange har jeg sluppet shorty løs ( kommer an på stedet ) men ellers plejer jeg at få kontakt til hunden og sætte mig ned og kæle med den indtil at en ejer dukker op ( og så kommer fanden op i mig !! )
    Jeg har en gang for 5-6 år siden været ude for at jeg måtte gribe fat i en hund og tvinge den ned i græsset og holde den der til ejeren kom frem.. for at gøre historien kort :
    Gik tur med min daværende MEGET dominerende hanhund på et græsareal med legeplads. En hund kommer flyvende imod os med gebisset fremme. Ingen ejer i nærheden, råb om at gå hjem hjælper ikke da den kun har øje for min hanhund. Jeg får kommanderet min hund til at sætte sig, går foran ham og når fat i pelsen på den anden hund og tvinger den ned, holder den der til ejeren ENDELIG dukker op bag nogle buske!!

Bagefter var jeg noget rystet, jeg var jo bare en tøs på 15 år på det tidspunkt, men jeg har altid reageret først og tænkt på min egen fare bagefter... og jeg er ikke et sekund i tvivl om at hvis de to hunde var kommet i nærkontakt var min hund ikke til at stoppe igen før en af dem lå ned.
    ... men manden fik også sådan en overhalning!! En løs bidsk hund på en fælles legeplads hvor der altid færdes børn!! jøsses da, heldigvis har jeg kun mødt en af den slags..

• #16   28. jun 2006 Mange af problemerne opstår, at når man er nogle stykker sammen, og hundene løber og leger, så skal man ikke stå stille, men bevæge sig.

Mange stopper op og står og snakker, imens hunden løber rundet, og så blver hunden opmærksom på at der ikke sker noget, og så kan der ske det at hundene begynder at slås..

Mit råd er at bevæge dig / Jer og lad vær med at stoppe op, for så er hundene opmærksom på dig / jer selv om de løber og leger....

(For mit eget vedkommende, så var BabetT sammen med 3 andre tæver i går, tæver som hun ikke før har været sammen med, og det gik ganske stille for sig, HF'er gik og sludrede, og hundene løb og legede, selv om der kom lyd på indimellem, så skete der ikke noget... )

//Babett

• #17   28. jun 2006 Babett : det kan jeg kun være enig i, når i mødes til forskellige træf holder vi os også altid i bevægelse så hunden får nogle nye oplevelser og ikke går og bliver frustreret.

• #18   29. jun 2006 Altså, jeg vil da alllerhelst sige at jeg kender Beyla, men sandheden er at en stor hund indeholder nogle af 90 % ulv og at der stadig er en enorm instinktiv adfærd som kan variere alt efter faser og dage....
    Så jeg kender hende da, men der er da dele af hende som jeg ikke kender, akkurat som med mennesker.

• #19   29. jun 2006 Jeg tror at der går noget tid før man kender sin hund rigtigt... Nilsson bliver 3 til okt. og jeg ved først nu hvordan han regere i alle situationer, men der kan jo godt opstår en anden situation, hvor han er anderledes end jeg troede.... Men gennem de år han har levet har han overrasket mig..... Især den gang han tog hævn og en rotte der havde udfordret ham til hundetræning... an ventede ca. 2 mdr. med at vise han ikke var bange for ham og Nilsson var kun en snothvalp...
    Men i det daglige ved jeg hvordan han vil regere og jeg prøver at være et skridt foran ham hele tiden....

Kommentér på:
kender i jeres hund ??

Annonce