{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Ny hund, og hvad så? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Vi står lige nu, og snakker om at tage en ny hund ind - dvs. nummer to hund..

Min kæreste har en bekymring som jeg håber i kan hjælpe mig med..

Han er bange for, at Mads mister sin gnist, og måske bliver tilbageholden når der kommer en ny hund ind i billedet? Nogen der ved noget om det?

Kan i fortælle mig lidt om, hvordan det er at få hund nummer to?

Knus smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hund, og hvad så?
  • #1   5. dec 2011 Det kommer jo helt an på hunden smiley

    Nogle fungere bedst alene, andre sammen med andre smiley

    Vores har været blandet, Bella nød at være selv, men hun nyder bestemt også at Molly er her smiley


  • #2   5. dec 2011 Vi har plejehvalp lige i øjeblikket, og vores tre hunde reagerer (som altid) vidt forskelligt. Og jeg ved så også af erfaring, at de to, der ikke er voldsom begejstrede lige nu, vil "tø op" efterhånden.

    Så som CKH skriver, så er det meget meget forskelligt fra hund til hund.


  • #3   5. dec 2011 Det kommer jo helt an på din hund...

    Vi havde lidt de samme bekymringer angående vores tæve, især om hun kunne holde til en hund mere, da hun har HD. Men her har det givet hende mere selvsikkerhed, tryghed, og jeg synes hun er blomstret lidt op. Hund nr. 2 er meget anmasende så vi sørgede bare for at inddrage hende, når han blev opmærksomhedssøgende.

    I starten gik jeg ture med dem hver for sig også. Og så får de deres ene tid når hver især til træning smiley


  • #4   5. dec 2011 som de andre skriver er det meget forskelligt fra hund til hund..
    Har i mulighed for at besøge hund nr 2? Og se hvad hundene siger til hinanden ? Husk det skal helst være på neutral grund.


  • #5   5. dec 2011 Det er selvfølgelig noget man skal overveje grundigt, har man tid og overskud til endnu en hund. Jeg kan fortælle vores succeshistorie - vi have gravhunden Malte, da vi overvejede en hund mere, vi fandt Mads også gravhund på et internat, han var af Dyrenes Bskyttelse fjernet fra en kennel, hvor det var vokset dem over hovedet. De to hunde har fra dag 1 været bedste venner - leger, ligger i samme kasse og er meget afhængige af hinanden, skal den ene ud vil den anden også osv.
    Som Christina skriver vil jeg anbefale jer at se hundene sammen inden I beslutter jer, det gjorde vi.
    Held og lykke med projektet


  • #6   5. dec 2011 Det kommer an på hunden.. Det kan forekomme at nogle hunde mistrives når hund nr.2 flytter ind

Kommentér på:
Ny hund, og hvad så?

Annonce