{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Drømme hund? {{forumTopicSubject}}

Hey ville høre om folk har deres drømme hund eller om de har planer om snart at få den og self hvilken det er?

Min absolutte drømme hund må jeg nok indrømme er en Dogo Canrio deres sind, driv og ikke mindst udseende (med øre) synes jeg er kanon kender flere der har dem og vil også meget gerne selv ha en dog er de jo som bekendt på obs listen så Det skal snart til at være og jeg har da også ud set mig den kennel hunden skal være fra og har snakket med avleren så det hele er på plads mangler bare huset men det er også på vej så håber snart at det hele kan flaske sig så jeg kan få min drømme hunde-.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømme hund?
  • #2   30. nov 2011 Jeg har allerede haft min drømmehund og flere af dem smiley

Nej Gizmo min gamle cavalier var den mest fantastiske hund jeg kunne få, Men Bazil min nye cavalier er bestemt også drømmehunden for mig, og træningsmessigt er Fluffy klart en drøm :-))

Så jeg tror ikke kun man har en drømmehund, men mange smiley

• #3   30. nov 2011 Jeg har mange, men Cane corsoen er klart nr. 1.

• #4   30. nov 2011 min drøm er at få en Irsk Ulvehund, men det kommer aldrig til at ske, den er simpelthen fysisk for stor til at jeg vil byde den at bo i det hjem jeg har, men jeg synes de er fantastiske... af reelle mulige drømme er at få en sealyham terrier en gang, og skulle vi en gang gå efter en stor hund som hjemmet kan rumme så ville det være en berner sennen.... men til nu er det skotterne der har vundet vores hjerte og indtaget vores hjem, og det er en drøm der er gået i opfyldelse....

• #6   30. nov 2011 @ maj-britt, en hvad for en.... kan du ligge et billede link, den har jeg da godt nok aldrig hørt om

• #8   30. nov 2011 Boxeren er også en klar drømmehund. Det er whippet og borzoi i øvrigt også. Jeg har vist en rimelig bred smag *g*

• #9   30. nov 2011 uhhhhhhhh - jeg har nu kigget efter en ny race som kunne være intressant at have sammen med mine drømme jappere. men kan simpelthen ikke finde en.

skulle jeg sige en som virkelig kan få mig til at drømme så er det en pekingeser. men det dur simpelthen ikke. jeg gider ikke slåsse med alt det pels.

• #11   30. nov 2011 Min drømme hund er helt klart en Cavalier eller Berner Sennen ( hvis det skal være en stor hund)
    Om jeg skal have en større eller mindre hund efter Rico, det ved jeg endnu ikke smiley

• #12   30. nov 2011
    Cardiganen opfylder rigtig mange af mine ønsker, men om det bliver en cardigan igen næste gang er jeg ikke sikker på. Træningsmessigt er hun ikke det jeg håbede på desværre. Men jeg elsker hende og hun er en dejlig hund.
    Andre hunde vi har snakket om er: Schæfer(kærestens drømmehund), Border collie, Finsk hyrdehund og Golden retriever.

• #13   30. nov 2011 @ maj-britt, den er da godt nok også smuk... synes den så stor ud umiddelbart, men 22 kg er jo da ikke voldsomt.... virker meget elegant...

• #15   30. nov 2011 I mange, mange år har jeg set henholdsvis Berner Sennen og Alaskan Malamute og drømt om at få enten den ene, den anden eller en af hver. Desværre måtte jeg, da jeg begyndte at sætte mig ind i de forskellige racer og deres behov forud for ENDELIG at skulle ud og finde min hvalp, ret hurtigt sortere Malamutten fra. Den har rigtig, rigtig mange egenskaber, som jeg vil trives godt med, men samtidig må jeg erkende, at den IKKE er en begynderhund, og at den har et langt større behov for motion, end jeg i min nuværende situation vil kunne honorere. Så måske næste gang? Men ikke nu, i hvert fald.

Til gengæld opdagede jeg til min store, store glæde, at Berner Sennen faktisk passer PERFEKT ind i mit liv og min hverdag, og at den er præcis lige så dejlig en race, som jeg havde forventet. Så jeg har fundet den perfekte kennel at købe hos og de perfekte forældrehunde, og om bare 2 uger flytter min helt egen pragtfulde Berner-hvalp ind hos os. smiley Jeg kan næsten ikke vente, og alt er helt klar til at modtage ham. smiley

• #17   30. nov 2011 Jeg har siden mine teenageår drømt om at få bull terrier igen - valget faldt så på den mindre udgave, da den er lidt lettere at have med at gøre når man har kroniske smerter...
    Udover at Hazel rent racemæssigt i mange var min drømmehund, så har hun også et sind jeg ikke engang turde drømme om - vi passer perfekt sammen :O))

Jeg havde et meget specielt, meget tæt forhold til min franske bulldog Micha, som jeg desværre måtte sige farvel til sidste år.. Og selvom jeg vidste at jeg sagtens kunne elske en ny hund, så var jeg i tvivl om hvorvidt jeg igen skulle opleve et så tæt forhold - den ubetingede kærlighed og følelsen af at hunden forstår én.. Men Hazel er perfekt :O)

Tidligere drømte jeg om igen at få en moloss af en slags når vi engang får hus - meeeen efter vi har fået Asti er det ikke utænkeligt, at opgaven som stor hund kunne udfyldes af en malle :O)

• #18   30. nov 2011 Dogue De Bordeaux eller en Irsk Ulvehund. Det er begge hunde jeg er helt vilde med. Men det kan være at jeg en dag bliver den heldige ejer af sådan en krabat smiley

• #19   30. nov 2011 Hmm jeg har min dværgpinscher og det er en race jeg er faldet helt for.
    Min næste hund skal være en border. Men er helt vild med en cattel dog den passer bare ikke pt ind i mit hjem. Vil også gerne have en mellem pinscher engang og der er da også andre der tiltaler mig =)
    Vil også gerne have en engelsk eller fransk buller men hmm ja de skal ikke ind nu da jeg elsker at løbe ag =)

• #20   30. nov 2011 @ Louise, uh den glæder vi os til at se billeder af....

@maj-britt : jamen det kender jeg godt, jeg falder også for mange hunde, har også været tankemæssigt over corgi´erne hvis sind jeg synes rigtig godt om, men ender jo også med den rektangel formede sorte pels klump gang på gang... men man har jo lov at drømme : )

• #21   30. nov 2011 Jeg har drømmehunde nu. 2 fransk bulldog og 1 Dogue De Bordeaux.
    MEN, den hund i verden som er og bliver min klare favorit er mastino napolitano. De 4 jeg har haft af dem, har alle været de bedste hunde der er. Drømmehunde, som bare pokker.
    Får nok aldrig en igen, da de desværre har så mange sygdomme, som jeg tror er svære at avle helt ud af dem. Og har mistet faktisk dem alle i alt for ung alder.

• #22   30. nov 2011 nej jeg skal ikke have en mynde. men bliver mere og mere facineret af mynderacerne. men er nok mere over i saluki hvis det skulle være

• #24   30. nov 2011 En clumber spaniel, helt klart.. Suk, de er dejlige smiley

• #27   30. nov 2011 åhh elsker de hårløse... drømmer kraftigt om en xolo.... åhh de er så smukke.... men tror næppe det lykkedes med en hårløs så længe nicolai er i mit liv... hi hi og så skal man jo vælge om det er hunden eller manden.... ha ha

• #28   30. nov 2011 Hmmm. Jamen der er jo flere ;p
    Riesenschnauzer og austrailian shepperd er nok nogle af mine største favoritter, selvom de er meget forskellige ;D Jo og så lige en kongepuddel, mums.

• #30   30. nov 2011 Jeg HAR haft mine drømmehunde.... det er
    New Foundlænder
    Old English Sheepdog
    Berner Sennen....................Så blev jeg ældre og fik
    Mops...................................Så blev jeg endnu ældre og fik
    Cavalier'er..........................Man må jo sommetider vælge hunde efter alder...... *GG*....................Det går jo ikke der kommer en DDB trækkende med een , når man bliver 80 år engang.... Så jeg får aldrig en DDB.... :o(

• #31   1. dec 2011 Har mine drømmehunde. Men hvis jeg skulle vælge en anden race, blev det nok australian schepherd.....

• #32   1. dec 2011 min drømmehund fik jeg tidligere på året efter af have ledt omhyggeligt i 2 år. en Engelsk Toy Terrier, en fantastisk race, hun er aktiv, kærlig, nem at opdrage, et hyggehoved og nem at have med rundt da hun kun vejer godt 4 kg. hun er selv sikker på at hun er en kæmpe, så selvtilliden fejler ikke noget.

• #33   1. dec 2011 Min drømmehund er en Hvid Storpudel - nøj hvor ville jeg gerne have sådan en. Men mig og stor hund går ikke vildt godt i spænd og slet ikke når jeg bor småt. Skulle min drøm gå i opfyldelse, skulle jeg bo i et stort hus på landet og have bil . Nogle vil nok mene at jeg bare kunne få mig en mindre pudel. Det er bare ikke de mindre pudler jeg drømmer om smiley

Men min anden drømmerace er Chinese Crested og sådan en har jeg og sådan en får jeg igen smiley

• #34   1. dec 2011 Jeg har grå schæfer, rottweiler og miniature bullterrier nu...

jeg har 2 drømme om hunde af hver sin type... en malle for at prøve at arbejde med de smukke og lækre hunde.... jeg tror det kunne være super spændende.... og så på udstillingssiden... en chinese crested med sort hår på toppen... de er fantastiske og vildt særlige.....

Den realistiske fremtid er nok at få en mini bullterrier mere, denne gang en tæve og starte avl på den hvis hun er god nok. På brugshunde siden forbliver jeg nok indtil videre i den grå schæfer... men skal have en malle på et tidspunkt....

• #35   1. dec 2011 Jeg drømmer om en lille grå/blå Italiensk mynde.. Kæresten drømmer mere om en Dobermann så nu må vi se smiley

• #36   1. dec 2011 Nåå ja og en HVid pudel smiley DEN får jeg aldrig lov at få haha

• Linda  P
    Linda P Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #37   1. dec 2011 Cairn terrien- En lille hund med en stor personlighed smiley Tidligere har jeg haft ruhåret gravhunde

• #38   1. dec 2011 En cotton De Tular, er nok næste race om sådan ca 16 år:o)

• #39   1. dec 2011 Jeg skal have en husky i hænderne igen - det er kun et spørgsmål om plads og tid... smiley
    Ind til da nyder jeg mine bolo'er og nyder at "sådan kan en hund også være".

Kommentér på:
Drømme hund?

Annonce