{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Tvivl omkring foder {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg har altid købt royal canin foder til mine dyr. Meeen, så så jeg lige i nyhederne i går aftes at til hunde er det billige foder ligeså godt som det dyre. Og så er der jo altså mange penge at spare hvis det passer..

Så jeg vil gerne høre jeres meninger herinde omkring foder og hvad i evt. fodre jeres hund..

Udover det, så er jeg lidt i tvivl om hvornår jeg skal begynde at skifte over til voksenfoder til min hvalp.. Hun er nu 12 uger.

Håber på nogle gode svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvivl omkring foder
  • #1   30. nov 2011 Igår aftes var der en tråd om dette program, og der er en masse info omkring foder.

for folk diskuterede nemlig præcis det emne smiley

hvornår du skal over på voksen foder, kommer tit an på hvilket foder du foder med. Men jeg har altid været af vide at vi skal foder med hvalpe foder indtil hunden begynder at tage på af det, for så vokser den ikke mere. De skal jo have hvalpe foder så længe de vokser smiley

• #2   30. nov 2011 har du et link til tråden i går Signe...jeg har ikke selv set udsendelsen

den med vægten holder ikke, for så skulle min Fanny aldrig have været på hvalpefoder.

jeg har fået at vide at man skal skifte over til voksenfoder når hvalpen når 80-90 % af voksenhøjden.

det synes jeg lyder lidt tidligt, jeg skifter selv når hvalpen er 9-10 måneder, men der har den længe været udvokset i højde

jeg fodre med Tholo, Oliver's eller Orijen, sådan lidt på skift

• #3   30. nov 2011 Jeg kan lige prøve og finde det smiley

Vores husky er et år i dag og er stadig på hvalpe foder, men det er nok også forskelligt fra race til race. jeg ville nok spørger min dyrlæge om hvornår du skal skifte smiley

• #4   30. nov 2011 Hunde spiser alt muligt, dog hovedsageligt kød.
    derfor synes jeg at kød skal være hovedingridiensen i et hundefoder.
    Ingridienserne er listet op efter hvor mange % der indgår i det færdige produkt.
    dvs det der står først er det der er mest af.

En del hunde har problemer med lagermideallergi, og lagermider findes i korn. derfor er det en fordel at undgå korn i foder til en hund der er disponeret for allergi.
    Noget andet er siges at give allergiproblemer er oksekød.

Når jeg skal vælge foder vælger jeg et premium foder fordi det lever op til visse kvalitets standsrter
    Jeg vælger foder hvor kød er 1 ingridiens
    jeg vælger foder uden korn ( ris og majs er ok for mig )
    uden soja
    uden farvestoffer
    uden oksekød / okseprotein
    jeg vælger foder hvor ingridienserne er specifikke. Animalske biprodukter er ikke godt nok til mig og en betegnelse som "kylling" er heller ikke nok. Der skal stå kyllingekød.

Når det så er fundet så ser jeg på prisen og på om min hund fungerer på det.
    Hvis hunden ikke fungerer på foderet så kan teksten jo se nok så fin og flot ud, det er bare ikke det min hund skal have så.

jeg har fundet et foder som min hund fungerer godt på og som ligger i en rimelig mellemklasse prismæssigt.

Jeg synes også at visse foderproducenter reklamerer rigtig meget... Og der er KUN forbrugerne til at betale for al den reklame

• #7   30. nov 2011 Min mening omkring foder er, at det er vigtigst at finde et foder som ens hund elsker og trives på. Er hunden sund, rask, normalvægtig og fri for kløe, pelsen flot, afføringen fin og spiser hunden det med fryd, ja så har man efter min mening fundet det rigtige foder.

Jeg fodrer med foder fra Henne Pet Food, som er en foder i mellem-prisklassen og er virkelig tilfreds med det.
    Jeg har skiftet fra hvalpefoder når hunden har været 11-12 mdr (hunde i mellemstr)

• #8   30. nov 2011 Hvad er det der ikke er rigtigt ?
    Det der står først er det der er mest af.. Og så i faldende mængde efterhånden som man kommer igennem listen af ingredienser.

jeg siger ikke at kød skal være mindst 50 % af indholdet ( så har jeg formuleret mig dårligt ... Igen )

jeg vil ikke vælge et foder hvor man får en fornemmelse af at samme ingrediens er nævnt flere gange .. bare med en anelse anden lyd

• #9   30. nov 2011 Jeg tænkte råfodring kunne hjælpe på min hunds tandsten, men det er en dead end for kræet gider ikke spise det. Nogle gnaveben om ugen er fint og det får han stadig, men han nægter at spise mange former for råt kød.

Jeg har skiftet lidt rundt i foder for synes hans pels ikke er så flot, men har ikke fundet det helt rigtige. Håber TOTW (som han får nu) kan hjælpe over tid. Jeg køber foder i mellemprisklassen. Til en hund i collie str. så ca. mellem 5-6 kr. pr. dag i tørfoder og så rå ben ved siden af.

Men kræet elsker billig tørfoder. Kan ikke huske om det er Xtra eller Coop de har stående fremme, men han forsøger at æde skålen med. *GG*

Jeg ved bare ikke helt om jeg "tør" fodre med det. Jeg ville næsten hellere lave hjemmelavet mad til ham så, men der er ikke noget aktivering i det for ham så og det er også mere besværligt end råfodring!

• #10   30. nov 2011 jeg foder med VAKS hundefoder som ikke er særlig dyrt, og så tilsætter jeg gerne rester fra min egen aftensmad. grønsage, kylling, ris, tun, eller hvad jeg nu evt har. Jeg har det fint med billig foder. Tror ikke på det er så dårligt som folk siger. Uanset om det er dyrt eller billig foder, vil jeg altid tilsætte lidt fra min egen mad som jeg ved hunden kan tåle. Så tror jeg ikke på du løber ind i problemer.

Hvis billigfoder var så dårligt, tror jeg ikke inegang at det ville være lovligt at sælge her i lille DK.

• #11   30. nov 2011 Mærket Oliver eller Olivers (jeg er ikke helt sikker) har jeg også kun hørt gode ting om, og jeg tror jeg vil prøve det af til min hvalp. Jeg ville aldrig have det godt med at købe det helt billige fra supermarkederne for jeg har set resultater som dårlig mave og overspisning fordi hunden ikke får de nødvendige vitaminer og proteiner som den skal have for at kunne fungere.

Så jeg tror jeg prøver Oliver(s) for nu smiley

• #12   30. nov 2011 Andreas-Molly

Jeg giver også egnede rester fra aftensmaden smiley Jeg tror på, det er sundt for hunden at spise varieret (ligesom for os).

• #13   30. nov 2011 Vi har fodret vores hund med hvalpefoder fra Olivers fra vi fik ham til han var lige over et år. Derefter skiftede vi mellem adult, kylling og lam varianterne.

vi har været ganske godt tilfredse med det, fin pels, energi og afføring. Desuden voksede han meget jævnt og ensartet.

De sidste par måneder har han dog virket lidt træt af det, så vi er nu ved at skifte til TOTW og orijen.

• #14   30. nov 2011 Priserne på TOTW og Orijen er noglelunde det samme som Olivers, hvis man køber det i tyskland..

• #16   30. nov 2011 Karin - med pels på

Det var billigt for de mærker!

Køber du ind i meget stor volumen?

• #17   30. nov 2011 Karin - Jeg vil prøve at finde det smiley

Og tak for alle svarende allesammen!

• #19   30. nov 2011 Kingsmoor giver også kontant rabat ved storkøb

• #20   30. nov 2011 Ja, der er forskel på RC og andre gode foderprodukter som du skriver Kathrine.

Min tabte sig, gad ikke rigtigt at æde og mistede en masse energi da jeg gik fra RC til WB .. så tilbage kom han, og nu kører han præcis som han skal igen.

• #21   30. nov 2011 <i>Så skal du nok få af vide af foderhystaderne med syge hunde, hvilken dyrplager du er hvis du ikke fodre med enten ulvens blod, rå barf eller orien *GG*</i>

Såmænd smiley

• #22   1. dec 2011 Min erfaring med WB er identisk med Martines, bortset fra at min godt gad æde det, men tabte sig selv om hun fik 500 g om dagen, hunden vejer 18 kg!

RC fungerer hun til gengæld optimalt på og fodermængden er reduceret til næsten det halve.

• #23   1. dec 2011 Ingen hunde er ens. Du må prøve dig frem :o)

Men Olivers har jeg ikke noget dårligt at sige om såfremt din hund trives på det :o)

De har også kattemad og kattesand hvilket var super for mig da jeg ikke havde bil da de leverer og generelt har en god service.

Men skriv til dem og få tilsendt prøvepakker hvis du vil prøve deres foder :o)

Kommentér på:
Tvivl omkring foder

Annonce