{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Hej HG....
Vi har en bullterrier han på halvandet år. Han har dårlig mave og har haft det siden vi fik ham for lidt over et år siden. Det er i perioder, der kan godt gå et godt stykke tid imellem, men så pludselig begynder han igen. Tidligere har det altid været totalt splat mave men de sidste par dage har det været zemi tyndt når han har skidt inde.
Vi har prøvet pecilin, Zolack, ris, ymer, hytteost, foder til sart mave.
Det hjælper ien periode men vender så tilbage. Er der nogen der har gode ideer herinde? Han har været ved dyrligen en fire fem gange for det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mave
  • #1   29. nov 2011 Ja han havde en virus til at starte med men er behandlet med to gange pencilin for det da første omgang ikke var nok...
    Han far Olivers det foder mod sart mave,har skiftet til det fra Olivers hvalpefoder

• #2   29. nov 2011 Har i lagt mærke om der er ændringer i dagligdagen når det kommer ?....kunne evt være han var meget sårbar overfor ændringer og deraf blev stresset...

• #3   29. nov 2011 Nej vi har ikke prøvet andet end olivers kan være vi skal prøve men synes bare det er underligt det kun er nogen gange hvis det er foderet? Nej det er ikke i forbindelse med at der sker noget... Han har fået flaske som lille frygter lidt at det kan være noget med det a gøre og hans immun forsvar så ikke er så godt ?

• #4   29. nov 2011 Nogle hunde tåler af en eller anden grund ikke for stort hvedeindhold i foderet. Det kunne være interessant i en periode at prøve et glutenfrit foder til ham og se, om der er nogen bedring.

Efter vores Eisa havde en kolibakterieforgiftning, er hun blevet mere sart i maven, så vi er gået over til Luposan til hende. Der er kartoffel i i stedet for kornprodukter. Og så kylling og kalkun. Hun er så kommet på light-udgaven. Men der er også en almindelig. Hun trives godt på det nye foder.

• #5   29. nov 2011 Hvis et foderskifte ikke hjælper, burde I overveje at få taget en blodprøve på ham for at konstatere om han har allergi eller ej for i nogle tilfælde er der intet at se i huden (til at begynde med) der er udelukkende symptomer med diarré

• #6   29. nov 2011 Hej,

Jeg startede i sin tid også op på foder fra Olivers (efter anbefaling fra min opdrætter)

MIn hvalp og senere unghund led i perioder også af dårlig mave.

Jeg har nu skiftet ham til Taste og the Wilde for knap et år siden (han er nu 3 år).

Efter indkøring af nyt foder, begyndte jeg meget stille og roligt at give min hund lidt madrester fra bordet, for at vænne hans mave til andre ting.

Jeg havde ligesom dig været til dyrlæge mange gange, forsøgt dyrlægens skånekost, ris, ymer osv. osv. osv.

Det var først ved foderskift, at der endelig kom 100% styr på hans mave.

Håber at det går i orden - det er en hård omgang at kommer igennem..

• #7   29. nov 2011 min første tanke er giardia parasitter og den anden er tarmbetændelse

• #8   29. nov 2011 TS fortæller ikke om han er testet for giardia, dyrlægen herhjemme kan teste for hjerte/lungeorm som kaldes en baermann, men selve den test med giardia bliver sendt til tyskland, men det var bare en indskydelse

• #9   29. nov 2011 Ville også forsøge et foderskift, og så sørge fra at holde ham ude af stressede situationer, da det muligvis kan udløse det.

Jeg fodrer selv med Olivers, og er glad for det, men hvis det betød mine hunde havde det bedre, havde jeg forsøgt med det samme - husk at gøre overgangen flydende, ved at blande mere og mere af det nye foder i det gamle mad, så det ikke bliver hårdt for hans mave smiley

• #10   29. nov 2011 det var bare en indskydelse mhs til giardia og tarmbetændelse, ellers kunne det være en idé at TS evt snakket med dyrlægen om det.

Kommentér på:
Dårlig mave

Annonce