{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Borrelia / TBE infektion {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en kollega hvis hund har fået både borrelia og tbe fra en flåt... er der nogen herinde der har oplevet det, eller kender nogen der har, og som kan fortælle lidt om forløb osv

den kom endelig i behandling for et par uger siden, og det er gået femad, men så i sidste uge fik den tilbagefald med feber osv... ved godt fra menneske eksempler (mimi stilling fx>), at det kan tage lang lang tid, og der kan være op og nedture, men nogen der ved lidt mere, der tør fortælle om det, ved godt at ikke 2 forløb er ens og alt det der, men ved slet ikke noget om det....

hunden var virkelig syg og tæt på at dø inden de fandt ud af hvad den fejler, og nu er det så alt muligt der skal behandles med, antibiotika, binyrebarkhormon og cortison, så det er skrappe sager...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Borrelia / TBE infektion
  • #1   28. nov 2011 Kan desværre ikke fortælle om nogen historier med lykkelig udgang... Håber det allerbedste for din kollegas hund - prognosen plejer at være nogenlunde hvis man opdager det i tide og hunden ellers tåler binyrebarkhormon osv...

• #2   28. nov 2011 @ åh. det kan vist godt tåle det, men skal den blive ved at have det, eller hvor længe regner man med sådan ca...

den havde fået det bedre og var trappet ned i medicin, da den så ikke ville støtte på det ene ben forleden og så blev den jo straks sat op i medicin igen....

• #3   28. nov 2011 Det er umuligt at svare på, den eneste der kan komme med et kvalificeret gæt er dyrlægen og ikke engang han kan sige noget sikkert... det er så uretfærdig en sygdom... Beklager jeg ikke kan være til mere hjælp, som sagt har jeg ikke rigtig nogen solstråle historier jeg kan dele

• #4   28. nov 2011 @ susanne, godt at høre at det kan gå godt... hendes hund har så både fået borrelia samt den hjernehindebetændelse som hedder TBE som flåter også kan bære og som der har været flere tilfælde af i Aarhus området... men håber virkelig de får den på benene...

Kommentér på:
Borrelia / TBE infektion

Annonce