Alene hjemme- bør vi søge adfærdsbehandler? {{forumTopicSubject}}
Vi har en lille sød vuffer på 17 uger. Hun har indtil for nyligt ikke haft problemer med, at være alene hjemme. Men forleden fortalte en nabo, at hun havde hørt hende hyle en dag. Jeg begyndte derefter, at optage hende..Hun piver tit i starten når vi er gået og stopper det nogle minutter senere. Derudover er hun begyndt at bide ting i stykker, mest blade/magasiner vi har liggende fremme. Jeg har altid tændt tvét, og givet hende godbidder hun skulle bruge "tid på" når vi var væk. Og hun virker heller ikke ked af det når vi går, der har hun travlt med at hygge sig med godbidderne. Men når det er slut med godbidderne går det galt.
Jeg føler lidt, at vi ikke kommer videre lige nu. Ville en adfærdsbehandler være sagen?
Ps. Hun er ellers også godt aktiveret- 4-5 gåture hver dag, møder altid andre hunde, leger med hende herhjemme og får utrolig meget opmærksomhed fra os begge.
-Hun er desuden ved at skifte tænder, ved ikke om det gør noget i forhold til ødelæggelsen af ting og sager mens vi er væk..
Kh.Kathrine
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
Måske aktiverer i den for meget , så den kører helt op, få ro på den inden i går om morgenen, og giv den kun en lille tur.
Jeg har flere gange både hørt og selv haft held med at give hunden en t-shirt eller lignende stykke tøj der lugter af en selv, når jeg går, måske I skulle forsøge det.den skal så ikke have den når I er hjemme.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 399
Mht. ødelæggelse af blade så er det da ganske simpelt at løse....undlad at have ting liggende fremme, som hunden kan komme til at ødelægge.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 17
Jeg har selv lidt svært ved, at finde ud af om det er et problem eller ej. Har lige snakket med vores nabo, som fortæller at han hører hende engang i mellem. Det er ret lydt hos os, så går ud fra det passer.
Det kan godt være, at jeg bare skal se det an.
Har før haft en adfærdsvanskelig hund, så måske jeg bare overreagerer fordi, at jeg så gerne vil have, at det skal gå godt denne gang...
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 575
Alene hjemme- bør vi søge adfærdsbehandler?