941 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Ang stamtavle Ang stamtavle

Hej alle .

Har en hanhund som der er stambog på, men da vi købte ham var der nogle små problemer med at dem som vi købte ham af ikk havde hans papir helt iorden for de havde ikk registret ham i deres navn og havde slet ikk nogle papir på ham .

men nu hvor jeg har modtaget hans nye registreringsattest så han stå i mit navn.

Men ville høre hvordan jeg så kan finde eller få fat i hans stambog ?

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang stamtavle
  • #1   24. nov 2011 Det er det som der er underligt, for vi har købt ham af nogle som ikk havde noget på ham og de havde ham fra en anden som stod som ejer af ham og jeg så tro har købt ham af opdrætteren men er ikk helt sikker, men ham som så har stået som ejer er ikk til at finde? så har ikk nogle kontrat på ham, for fik afvide af dem som vi købte ham af at han ikk havde nolge stambog men det fandt vi så ud af hos dyrelægen efter vi havde købt ham og dem som vi har købt ham af, er ikk rigtig til at få fat i . men har fået hans stambogs navn eller nr af DKK fordi jeg ringet for at høre om han stod hos dem . men det gjore han ikk . men han er fra en kennel der hedder Hulduheims

• #2   24. nov 2011 Syntes jeg har hørt noget om at de er taget til island ? men jo kan da prøve .

• #3   24. nov 2011 Dit svar giver ikke rigtigt mening...?

Hulduheims opdrætter under DKK, så vidt jeg kan læse mig frem til på deres hjemmeside. Hvis du har fåethans "stambogsnavn eller nummer" af DKK, så er han at finde på hundeweb ...

Jeg forstår ikke sætningen: "men har fået hans stambogs navn eller nr af DKK fordi jeg ringet for at høre om han stod hos dem . men det gjore han ikk"

Kan du ikke skrive hans stambogsnavn / nr her... så kan vi slå ham op på hundeweb.

• #4   24. nov 2011 Hulduheim avler under FCI. Du skal have fat i opdrætter og høre ad.
    Jeg forstår så ikke de sælger gennem stråmænd her i dk... Bliver der problemer er det den islandske kennel klub du skal kontakte.

• #5   24. nov 2011 You know B - Tro mig føler mig også snydt, men det har heller ikk været noget helt dårligt køb, men de virkede ikk til at vide så meget om ham, for de sagde han var 2 år, han bliver 3 til januar og siger der ikk er stambog på ham, men det er der så et eller andet sted .

Kennel house of hunters - har lig prøvet og ringe til dem, men der var i øjeblikket ingen kontakt til mobil tlf .

• #6   24. nov 2011 Det jeg fik fra DKK hedder DK10649/2009

Har jeg kan kun sige hva jeg har hørt at han skulle stamme fra nogle oppe i nordjylland som vist nok var fra island, har prøvet og ringe til det nr inde på det link som jeg har fået her inde .

men hvis der er nogle her inde som har et dansk nr til FCI vil jeg da gerne ringe ind til dem for jeg har kun kunne finde udlandsk nr til dem .

• #7   24. nov 2011 Hvis du har stambogsnummeret - som du lige har oplyst, så er han omregisteret og har DKK-stambog nu.
    Du skulle have modtaget stambogen sammen med hunden. HVis ikke kan du klage til DKK, og så får opdrætter en reprimante - for det er brud mod reglerne!!!
    Hvis der vedbliver at være problemer og du ikke kan få din stambog, kan du købe en kopi hos DKK.

• #9   24. nov 2011 You know B - Ja han er sq en dejlig hund ingen tvivl om det, er rigtig glad for at han kan sammen med vores tæve og han er faldet rigtig godt til .
    Men vil aldrig i mit liv anbefale nogle at købe hund fra dem som jeg har købt ham af . de er meget mærkelig og lader ikk til at have helt styr på det .
    han lignede noget der var løgn, han var slet ikk blevet børstede gennem sommeren så han havde store totter af sit under uld som bare ventede på at blive fjernet .

• #10   24. nov 2011 Har du købsbevis på du ejer ham?

• #11   24. nov 2011 Ulla M - Dem som jeg har købt ham af sagde at der ikk var stambog på ham, da jeg havde ham ved dyrelægen lidt efter jeg købte ham, fandt hun ud af at der var stambog på ham ved at finde ham på dansk hunderegister . hvor der står stambogsnavn Hulduheims supper .

Det bare mig - har prøvet og ringe til opdrætter men uden held .

Ginne - Bolognese hvalpe * vil da prøve og ringe til DKK igen .

• #12   24. nov 2011 Ginne - Bolognese hvalpe * jeg har da en registreringsattest på ham hvor mit navn stå på .

• #13   24. nov 2011 You know B - Nej syntes jeg heller ikk de var, han var ikk ude sammen med de andre hunde som de har, fordi han åbenbart ikk kunne sammen med en af deres tæver ? men hvem ved om det passer . men de levede 4 voksene hunde (hvor han var en af dem) og 3-4 hvalpe i samme hundegård og han var den eneste af dem som så sådan ud .

• #14   24. nov 2011 Oh du har købt ham fra en anden ejer? Oh...
    Så synes jeg bestemt du skal skrive til kennelen og fortælle dem du nu har deres hund hos dig. At stambogen er gået tabt undervejs - i tilfælde den bliver brugt til noget snyd et sted...
    Og har du købsbevis osv. på at du ejer hunden, så burde du kunne få en ny kopistambog fra DKK selvfølgelig mod betaling. Jeg ved ikke om dkk skal b ruge opdrætters underskrift til dette? Men det må de kunne hjælpe dig med.

• #15   24. nov 2011 For øvrigt tillykke med hunden smiley

• #16   24. nov 2011 Ginne - Bolognese hvalpe * - da jeg snakkede med dem sidst sagde de at jeg skulle have underskrift af den sidste registreret ejer, men efter som jeg ikk har kunne finde ham, fik jeg bare tilsendt en blanket fra Dansk hunderegister som jeg skulle udfylde og sende retur så nu står jeg som ejer af ham, men ved heller ikk om det kommer til at gøre en forskel, men nej har desværre ikk noget købsbevis på han er købt men står som ejer af ham .

• #17   24. nov 2011 You know B - ja der kan da blive lavet meget snyd ud af det, men ved ikk om de så heller ikk har fået den med da de købte ham af en anden end opdrætteren ?

• #18   24. nov 2011 Når har lig snakkede med DKK, og hun ville se hva hun kunne finde på ham og hvis der var noget som hun kunne se jeg kunne bruge til noget, så ville hun sende en mail til mig .

• #20   24. nov 2011 Ulla M - Ja det ville være dejligt .

• #21   24. nov 2011 det lyder som om ham du købte ham af,ikke kendte hunden,tænk hvis det er en hund han bare har samlet op et eller andet sted.det er ski ikke godt,

• #22   25. nov 2011 Joan L - Ja det har du ret i, men man skulle jo gerne kunne stole på dem som man køber hund af, ville jeg da mene .

• #23   25. nov 2011 det kan man jo så ikke altid,desværre

Kommentér på:
Ang stamtavle

Annonce