1.049 visninger
|
Oprettet:
Løbsk tæve i friluft skov {{forumTopicSubject}}
så lige lidt snak om det i en anden tråd. Og ville høre hvad jeres mening om det er ? Kunne i finde på at tage en løbsk tæve med ? Hvis i kunne, hvorfor ? Hvis ikke, hvorfor så ikke ?
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 243
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Ligeledes kunne jeg heller ikke finde på at tage hende med den første uge efter hun er færdig med løb, det er min erfaring at Fadia stadig dufter EKSTREMT godt i ugen efter...
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Når det så er sagt, så bor jeg i et grønt område, hvor alle har hundene løse (hvis de vel og mærke kan) og der "råber" man lige hinanden an, hvis det er. Luna nåede at være i løb 4 gange inden sterilisation uden problemer.
Jeg "råbte" lige ejer an på afstand, om det var en han- eller hunhund.
Men derfor skal man stadig have styr på sin hund i en hundeskov.. Løs eller ej
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Både med hensyn til min egen tæve, men også af hensyn til de andre der er i huneskoven.
Folk i hundeskoven, forventer at de kan slippe deres hund løs, og det skal de have lov til, det er jo hundes instinkt at dufte sig frem til løbske tæver, og klart det bliver besværligt at kalde en hanhund til sig hvis der er 40 løbske tæver i hundeskoven..
der er mange andre steder man kan tage sin hund med hen, mens den er i løb!:)
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 609
Men det er dælme træls at nogle hanhundeejere mener at man ikke burde være andre steder end på fortorvet. Jeg bor tæt ved grønne områder og her vil jeg altså have lov at gå i fred med mine hunde selvom de er løbske
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Men ville ikke for hanhundenes skyld tage min hund med i en hundeskov eller lign. fordi mange hanhundeejere ikke mener at de skal træne deres hanhunde og mener at det er hunhundenes skyld når hanhundene fristes.
I stedet for at se det som en mulighed for at træne sin hund til at ignorere tæver i løb skal det blive et stort problem ...
Så må tæven og dennes ejer betale prisen da de helst skal bure sig inde i de mdr. hvor hunden er i løbetid så de stakkels hanhunde ikke stresser og så man ikke behøver at træne med dem ...
Meen hvad så når man har en tæve der dufter godt hele året?
Men selvf. så er det vel hunhundes egen skyld hvis den har en uopdragen hanhundesnude i røven konstant?
Lyder underligt nok meget a la. "Jamen det var ikke min skyld, det var hende der var udfordrende klædt. Hun bad selv om det ..."
Og den med at hanhundene også kan finde på at stikke af hjemmefra når der er en tæve i løb i området og det er instinkt så uhh det er helt okay .. Den holder IKKE !! Ja det kan ske og det er fair nok men så sørger man for det ikke sker igen og man begynder ikke at give tæverne skylden !!
Må tæveejeren som har sin hund forsvarligt hegnet inde bare acceptere at hanhundene skal have lov at handle på deres instinkt fordi nogle hundeejere ikke mener de har noget som helst ansvar når de har hanhunde for det er jo instinkt ...?!? Jo jo ...
Og jo. Jeg kender hanhunde der er trænet til ikke at reagere mere end hvad er acceptabelt omkring løbske tæver som ikke er højløbske ... Men det handler om træning !!
okt 2007
Skal tit og ofte bede dem fjerne deres køtere fra Kias røv inden hun selv gør det ...
Og hun er altså steriliseret nu ...
Vi skal alle være her. Så tog aldrig Kia med ud nogen steder hvor vi kunne møde andre når hun var højløbsk og gik steder med stort overblik når hun var i alm. løb da hun kommer når der bliver kaldt ind.
Kan hanhundeejerne sige det samme?
okt 2007
Min hund er 4 år og kan 7-9-13 stadig med alle hunde og mennesker ... Men hun har så indtil videre heller ikke haft en grim oplevelse med nogen af dem .. Kun lettere irriterende hanhunde :o)
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
På almindelige gåture her i området, møder jeg vel i snit ti andre hunde. I skoven møder jeg ofte ingen og nogle gange én eller to, så jeg overvejer faktisk, at tage hende i skoven i snor i håb om at få lidt fred
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Ligesom hun også i løbetiden blev luftet i en indhegnet fold, hvor løse hunde er tilladt, den fold har så kun 1 indgang og man kan se hele området.
Så må svare ja, til at det kunne jeg finde på....
Men synes ikke det er så sort/hvidt et spørgsmål, som det stilles op....
dec 2008
Ja og dog, for det hænger sammen for mig. Jeg synes jo egentlig, det er lidt egoistisk og ikke specielt hensynsfuldt at tage sin løbske tæve med i hundeskov, så selvom man har retten på sin side, vil jeg gerne tage det hensyn.
Problemet for mig er, at dem, jeg så evt. generer i skoven, formentlig ikke er de samme, som dem, der vil skide på reglerne der, hvor jeg normalt ville gå med hende. Hvis de gad møve deres røv de 800 meter over i skoven, behøvede de jo ikke at have deres hunde rendende løs her, hvor de ikke må.
Det irriterer mig, hvis jeg skal risikere at være til gene for andre fordi jeg, af hensyn til min egen hund, føler mig presset til det. Og det irriterer mig endnu mere, hvis dem jeg evt. måtte møde i skoven tænker, at det er mig, der er en idiot at komme der med min løbske tæve.
Der er så også den tredje mulighed, at jeg tager i en anden skov længere væk, som ikke er hundeskov, men et eller andet sted synes jeg heller ikke, det kan være meningen, at det skal være unødigt besværligt for mig, fordi andre ikke forstår et skilt med et simpelt piktogram.
dec 2008
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Hvorfor: Jeg vil ikke risikere en parring og vil ikke at min hund er til gene for andre.
Løbsk tæve i friluft skov