1.250 visninger
|
Oprettet:
Ignorere løbsk tæve - Hvordan? {{forumTopicSubject}}
Hvordan træner man en hanhund til at ignorere løbske tæver?
Jeg har fulgt debatten om uskrevne regler i hundeskov, her har flere skrevet man kan da bare træne sin hanhund - ja men hvordan.
Er der nogen herinde, som kan give nogle seriøse værktøjer til at træne sin hanhund til at ignorere løbske tæver?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Gå til hundetræning i en klub, hvor løbske tæver er velkomne..
Og gør opmærksom på at du meget gerne vil vide når der er løbske tæer, så du ved hvorfor din hund har glemt hjernen hjemme
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Jeg troede en hund var forsvundet.
feb 2013
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 60
apr 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
Jeg vil gerne med mit indlæg have frem i debatten, at man ikke bare lige her og nu kan lære sin hanhund at ikke følge sine instinkter nå man nu møder en meget velduftende tæve.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
På et tidspunkt vil hunden se på dig, i samme sek klikker du løsner linen og lader hunden løbe hen til pletten, lad den snuse lidt, træk den så væk igen og afvent igen kontakt;) når hunden efter nogle gentagelser ser på dig straks når du trækker den væk! Husk ingen lokning og ingen kalden! Så begynder du at forlange mere, fx at hunden ser på dig i længere tid, senere forlanger du en sit før den får lov at snuse og efterhånden både sit, dæk og stå og fx lineføring.
Tævepletten bliver belønning for at arbejde, du vil når du kommer igennem, få en hund der ved duften af løbske tæver vil arbejde endnu mere intens
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
Min er snart 3. Og han ignorerer dem, når vi arbejder. Men ind imellem er der en der dufter særlig godt.
Da vi kom på græs og løbe i agil igen, måtte jeg tage ham ud af et stævne, fordi der var én tæve han havde opmærksomhed på.
Men sådan er det.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
Ignorere løbsk tæve - Hvordan?