2.616 visninger
|
Oprettet:
Min hund er stivbenet??? hjææælp.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig Berner Sennen på snart 2 år (Walter).
Vi har lagt mærke til at begge hans bagben ikke bøjer særlig meget når han går.. som om de er stive.. men jeg kan godt bøje dem for ham uden at han siger noget til det.. kan der være noget galt når han er så ung?
er der andre der har erfaring med det..?
håber ikk der er noget galt med min basse
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det kunne være meget relevant at få hunden undersøgt for det, hvis den ikke har fri bevægelighed i bagparten.
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 9
kan det ikk være noget andet end HD?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det kan sikkert være andet - men om det er bedre, det ved jeg ikke. Ihvertfald tror jeg det er en god ide at få ham tjekket, så der kan blive sat ind overfor problemet.
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
Min berner senne hanhund kan også gå lidt underligt på hans bagben engang imellem. Det kan faktisk skifte under en gåtur. Han blev HD og AA fotograferet da han var ca. 14 måneder og det så fint ud og DKK sagde B og 0, så det var jo fint.
Jeg ville få ham fotograferet for at tjekke om der er noget galt. For hvis der er, så skal I jo lære hvordan I tager hensyn til det.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
jul 2010
Jamen hvad er det så der er galt med jeres? Er det bare noget han gør engang imellem? siden prøverne ikke viste noget?
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
Det er lige vigtigt at pointere, at han ville have været fotograferet under alle omstændigheder, da det er en kæmpe hjælp for opdrætter i det videre arbejde.
Jeg tror bare at sådan går han bare. Jeg tænker overhovedet ikke over det mere når vi går tur, men jeg er glad for jeg fik ham tjekket...just in case der var noget. Havde der nu været noget, så var der nok visse former for træning jeg ikke ville lave så meget af. Jeg ville måske også tilsætte noget godt til leddene i foderet.
Altså tage mine forholdsregler for at beholde ham længst muligt
jul 2010
- men jeg får det tjekket alligevel !
Tusind tak for alle de hurtige og gode svar!
mvh Louise & Walter
Min hund er stivbenet??? hjææælp..