{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Fordomme - Også mod små hunde {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg, at jeg kaster mig direkte ind i en nedslagtning. Men det er noget jeg har tænkt på et stykke tid, og nu vil jeg dele det med jer.

Nu har vi hørt så meget om fordomme mod muskelhunde eller kamphunde... Vi må jo snart ikke kalde dem noget mere, uden at vi bliver dømt for at have fordomme mod disse racer.

Så er det jo, at jeg kommer til at tænke på, OS med små racer... især os unge med små racer, bliver også mødt af fordomme. Fx Paris hilton syndromet... Ja jeg ved godt, at der findes dem der kun har en hund som accesories, men vi er skam mange der har dem af nøjagtig samme grunde som hundeejere med store hunde.

Vores små pus kaldt alt fra små rotter til hidsige gulvklude. Men I ser ingen der poster en masse tråde, om hvor unfair det er. Det her er den første :oP

Da mange af de små racer, har stor trang til at gø, blir de straks stemplet som hidsige. Bella er langt fra en hidsigprop. Men hun har en stor trang til at advarer mig, når der er nogen. Når der fx kommer en anden hund. Så sent som igår, gik vi forbi et par med en amstaff blandning. Bella var i snor, og gøede lidt da de gik imod os. Vi gik forbi, og hun stoppede med at gø. Så hørte jeg damen opfordrer til hendes hund, at den da bare skulle svare igen mod sådan en lille hidsig skid af en hund.

Vil til sidst slutte af med, at for mig er en hund en hund... hvad enten det er en muskelhund eller en bette ski på 3 kilo. Jeg har ingen fordomme mod nogen racer overhovdet. Det er ejerne jeg har fordomme mod. MEN jeg går aldrig den anden vej, eller siger nej til at hundene må lege, fordi det er en bestemt race.

Denne tråd er ikke ment som en provokation mod nogen, så hold det på et pænt plan. (Utroligt at man skal påpege det! Det brude være selvsagt) *suk*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordomme - Også mod små hunde
  • #2   26. jun 2006 Mon ikke det er fordi man sjældent ser en overskirft i EB som lyder
    *arrig tæppetisser gør af gammel dame*
    .. eller sådan noget?


  • #3   26. jun 2006 He he....se lige denne tråd......min nabos hund er ikke specielt hysterisk!
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=39057


  • #4   26. jun 2006 hei må nok sige at det er nogen små hunde jeg undgår pag. ejeren går med de løse og så løber de og angriber phoco. phoco gør ikke noget forsvar ennu. men jeg er bange for at de hunde "ødelegger" min phocos dejlige lalleglade temperamang. og mange har sagt til de ejere at de skal have hunden i snor når det er også andre hunde den angriber .men de siger jo at den er så lille og gør ingen ting...

  • #5   26. jun 2006 hi hi, herligt indlæg...

    Jeg har masser af fordomme, men kan lide de fleste hunde. Små hunde er for mig også tæppetissere, selvom jeg er vokset på med Chihuahua.... :o)

    Jeg kalder små hunde tæppetissere og muskelhunde kamp hunde... men derfor kan jeg godt lide dem alligevel :o)


  • #6   26. jun 2006 Har nu set en eller to før denne - skal lige se om jeg kan finde dem.
    Men det er rigtigt de er ikke så hyppige som dem om muskelhunde :o)


  • #7   26. jun 2006 Abe-Mor>> Den har jeg flere gange nævnt, når en BIIIIIIB-hundeejer, klager sin nød over alle de fordomme de mødes med. Har man en lille hund ved man at der er fordomme, det er en tæppetisser (selvom den er renlig og kun tisser udenfor), den er hidsig og det er ikke en rigtig hund. Men det er som om det ikke rigtig trænger igennem. Sådan er det bare, hvorimod det er dybt uretfærdig at dem der har købt en amstaff pludselig føler folk kigger efter dem på gaden og kommentere deres hund. Det er noget vi andre har måtte finde os i altid.

    Det er en del af at have valgt den hund man har.


  • #9   26. jun 2006 Jeg synes det er <b>svært<b> dejligt at opleve at alle hunde er "lige" i hundenes sind.......

  • #10   26. jun 2006 Øhhhhh.....hvordan får man den fede skrift til at stoppe?

  • #12   26. jun 2006 Annemie--->
    *LOOOOOL* Men hvis damen døde af hjertestop måske ;o)

    Lise Ø--->
    Sådan! Sådan er mine tøser også... når jeg siger mine mener jeg også vores familie hund. De har heller ingen problemmer med at sætte sig i respekt. ;o)

    Marianne R---->
    Jamen det er fint at have fordomme mod ejerne. Det er jo tit deres skyld.

    Jeanel---->
    Lige præcis... der er da ytringsfrihed her i landet ;o)

    Jeniki--->
    *LOOOOOL* Altid på pletten

    Stella---->
    Lige præcis!


  • #13   26. jun 2006 Rikke---->
    Ja ikk? Vi skal da også have lov at pive lidt ;o)


  • #14   26. jun 2006 På pletten var jeg ikke - for jeg kan sguette finde dem :o)

  • #15   26. jun 2006 for mig er en hund en hund uanset race, størrelse osv.

  • #16   26. jun 2006 Naja>> Mange ejere af små hunde tager dem op, fordi de ikke stoler på den hund de møder. Selvom den selv har ben smiley

    At de små er hidsige er ikke fordi de ikke bliver konfronteret med diverse situationer, det er fordi der er deres bedste "våben" Hør jeg er farlig, bliv væk.


  • #17   26. jun 2006 Naja--->
    Jeg giver dig evigt ret... Min mors hund er ikke helt vildt god til andre hunde. Netop fordi hun blev taget op, da hun var lille og til hundetræning. Når der var "frikvarter" lå hun jo nederst i bunken, så min mor tog hende op. Hun ved udemærket godt idag, at de var en fejl. Men det er også over 10 år siden.
    Jeg forstår heller ikke at hundene blir taget op? Jeg har aldrig taget bella op, heller ikke da hun blev overfaldet. Jeg forholdt mig så roligt som muligt, for ikke at skræmme hende.

    Jo måske har ejeren været ude for en grim oplevelse, og er bange. Men er begge hunde i snor, skulle man jo mene, at situationen er under kontrol.


  • #19   26. jun 2006 nu er det heller ikke nemt at være spærret inde i en lille krop når man måske føler sig meget stor indeni, mine små er da klart mere vågne end de store som hviler mere i sig selv, liegh er nu sin størrelse og styrke bevidst så hun kan bare ikke lade være med at drille de små, og har fundet ud af at hun da bare kan ligge sig oven på en lille, så kan den ikke noget, hun pacificerer den lille meget ældre hund, kan faktisk lidt samligne lieghs metoder med cesar milans metoder.

  • #20   26. jun 2006 En lille hund, som Bella, er da også en muskelhund, ellers kunne den jo ikke gå :o)
    Jeg er ligeglad med hvad folk kalder Nala, nogle har sågar kaldt hende en dræber hund, og jeg kunne kun grine af det. Det eneste Nala dræber er vores fluer hjemme.
    En tæppe tisser, tisser jo heller ikke på tæppet.


  • #21   26. jun 2006 jeg kan rigtig godt lide din sammenligning med cesar milan ---- Liegh

    Man kan når man har flere hunde sammen nemlig godt forstå hans filosofi, og måden han træner sine hunde på ,bare ved at studere sin hundeflok der hjemme ,det er ikke altid at hundene opdrager deres små hvalpe efter pedagog metode eller , henanden for den sags skyld .og jeg ved du vil give mig ret nogle gange kan det godt se og lyde ret volsomt ,men vi har nu aldrig haft så meget som an hudafskrabning ,og flokken fungere fortrinneligt med henanden med mig som hård og konsekvent men også retferdig og kærlig leder .


  • #22   26. jun 2006 Naja>> Nej, jeg tager ikke tøserne på armen, og det har jeg vist heller aldrig sagt at jeg gjorde.

    Men det er jo heller ikke alle med små hunde der gør det. Prøvede såmænd bare at komme med en forklaring på at det til tider er tilfældet at en hundeejer tager sin hund på armen når de møder andre hunde.


  • #23   26. jun 2006 gitte takker.
    ja har ikke bestilt andet de sidste 3 år end at studere og leve med min flok. så tror nogle gange selv jeg er mere hund end menneske, men helt ærligt så foretrækker jeg også mine hundes selskab.


  • #24   27. aug 2006 Dykkerhunden. Jeg gir dig helt ret. Nogle ejere af de helt små hunde er simpelthen bare pylrede.
    Jeg har selv været en af dem:-)
    Det resulterede i at min stakkels hund så alle andre hunde som en trussel.
    Så man får bestemt ik noget ud af at løfte hunden op. Ja da ik andet at den ik ved hvordan den skal omgås andre hunde.

    Hunden kan også sagtens klare sig selv via kropssprog, og jeg tror ik der er den store chance for at en labrador ser en chihuahua som en trussel, eller at den skal markere sig ved at bide eller gø.
    Og hvis den gør går jeg ud fra at ejeren holder den i kort snor.


Kommentér på:
Fordomme - Også mod små hunde

Annonce