{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Fordomme {{forumTopicSubject}}

Nogen gange på vores faste gåtur-rute ved Ringsted Å møder vi en mand med en Schæfer som ikke vil gå pænt. Manden går og hiver i den når vi går fordi. Den har så kort snor at han næsten holder i kæden på den...
Jeg har så gået og tænkt at manden fandme er en idiot og at hunden bare har et super dårligt liv, kun i kort snor altid....
Men så her i sidste uge da vi endnu en gang var gået forbi manden med hunden kunne jeg se længere nede at han slap den løs...
Fik en lidt dårlig smag i munden over at jeg bare havde tænkt sådan om ham. Bare baseret på de få sekunder jeg ser ham og hunden når vi har passeret dem.....

En anden gang på Roskilde festival så vi en fuldstændigt LANGT UDE pige med den sygeste Goth-påklædning jeg nogensinde har set. Man er vant til at folk ser underlige ud på Roskilde, men det var helt vildt.... Min veninde og jeg gik og snakkede om hvor latterligt det var og hvor dum hun så ud...
Senere samme aften kom vi til at sidde på en bænk hvor pigen og hendes kæreste også sad. Og vi kom i snak med dem...
Det endte ud med at pigen bare var SÅ sød og vi havde det super sjovt resten af aftenen med dem......

Kender i det. At man bare antager nogle ting, som bliver gjort totalt til skamme bagefter ?!
Jeg hader selv at blive sat i en kasse som værende et eller andet, men kan godt være hurtig til at gøre det med andre folk......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordomme
  • #2   14. sep 2007 >>Direkte eksempel på karmaloven i evangelierne:

    Om at dømme andre
    Døm ikke, så skal I ikke selv dømmes; fordøm ikke, så skal I ikke fordømmes. Tilgiv, så skal I få tilgivelse. Giv, så skal der gives jer. Et godt, presset, rystet, topfyldt mål skal man give jer i favnen. For det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med." Luk. 6,37-38 <<
    (sakset fra (link fjernet)

    Kunne ikk' lade være ; )


  • #3   14. sep 2007 Ja kender det aaalt for godt...:o))
    Og synes også at man møder det meget på nettet...bl.a. herinde...*SS*


  • #4   14. sep 2007 det er til sjældentheder jeg har fordomme, men man kan godt have en mening uden den er fordomme, jeg er bare træt af at have en mening , for det er ikke altid at min mening passer andre, så bliver man enten mobbet eller lukket ude og det er specielt svært når man er alene - jeg har meninger ,men jeg gider ikke så meget at kommenterer det mere da det bare for forkert udslag og folk rotter sig sammen, så jeg har til vane bedre med at holde min mund

  • #5   14. sep 2007 kender det oz godt... og sådan er man da oz selv engang imellem.... nu har vi jo en af de her farlige kamphunde og uhaa hvorfor har du sådan en hund den er da farlig osv osv. ARGH kan gå amok.... piben får oz en anden lyd når folk har snakket med hende..

  • #6   14. sep 2007 Daisie - Milde himmel, det er da også noget af en beskyldning at få smiley ......
    Men tror nu at alle kan være stramtandede når det slår dem smiley

    Ninna-Oline & Michael *
    Hehe... Den passede egentlig meget godt herind smiley

    Lise Juul - Uha, Nej vi skal slet ikke snakke om herinde *G*.... Der går det meget hurtigere med fordomme end i hverdagen smiley


  • #8   14. sep 2007 ; )

  • #9   14. sep 2007 Stine P :
    *GGG*
    Du har nok ret, lad os holde os
    laaangt væk fra fordommene herinde!!

    Malene S: Fordommene mod kamphunde, møder jeg meget sjældent....heldigvis! Tror også det har noget med andre ting at gøre, som hvor du bor, hvordan du er klædt eller hvad halsbånd hunden har på og så videre... eller er det bare en fordom JEG har?

    Vil da gerne indrømme at jeg har MANGE fordomme selv, men er klar over det og prøver at give folk en chance og møde dem "open minded".


  • #10   14. sep 2007 Tror faktisk at det er meget almindelig, at man har tendens til at dømme folk på forhånd.

    Normalt hvis folk siger, at den og den person skal man passe på med, for de dolker folk i ryggen, så lader jeg tvivlen komme personen til gode, og vil opleve det selv først.
    Men omvendt har jeg også været ude for, at møde en, man synes er mindre pæn, og så kan jeg automatisk ikke lide personen. Og ender man så i snak med dem alligevel, så er de som regel ret flinke alligevel:-)

    Så man har det med at dømme folk på forhånd, og det er jo ikke fair.


Kommentér på:
Fordomme

Annonce