Agressiv..... {{forumTopicSubject}}
Vi er desværre stødt ind i et KÆMPE problem.....
Vi overtog for en måneds tid siden Nanoq. Alt gik de første 14 dage rigtig godt. Eddie og han var bedste venner, men nu har er det hele vendt 180 grader. Nanoq er begyndt at blive agressiv..... Han knurre af Eddie, uden grund. Og flere gange har han bidt ud efter Dorhe. Problemet er nu blevet så stort at Dorthe ikke længere "tør" have ham hjemme mere så jeg har den sidste uge haft Nanoq med på arbejde, for overfor mig er der ingen problemer. Men det er jo heller ikke løsningen.... Jeg har 2 drenge på 5 og 7 og er ikke sikker på at jeg ør have dem omkring Nanoq, for hvornår er det dem han bider ud efter? Og er de lige så hurtige til at flytte sig, som en voksen måske er?? Ikke nok med at han er blevet agressiv, så splitter han også huset ad, når de er alene hjemme.....
Vi har nu taget den tunge beslutning af skille os af med ham, da vi ikke tør have ham hjemme og Dorthe ikke længere stoler på ham. Mange herinde vil sikker være uenige i vores beslutning, men vi ser ikke anden udvej Og det er med blødende hjerte at jeg skriver det her.
Jannick
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.468
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
jeg håber at i finder frem til en god løsning, og jeg kan godt følge jer i den beslutning i har taget
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 53 Svar: 169
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Held og Lykke...
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
www.etologi.dk/GratisRaadgivningBody.htm
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
prøv evt. her:
(link fjernet)
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 186
Vil også lige sige at Det her hjemme er Dorthe der bruger mest tid sammen med Nanoq og Eddie. Hende der fodre, går ture osv. Syns vi har prøvet alt, men lige lidt hjælper det. Og Dorthe er ikke tjent med at have en hund der er agressiv overfor hende og bider ud efter hende!
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 301
Grunden til at han rasere huset er at han er utryg. Hunde er flokdyr og vil aldrig bryde sig om at blive "forladt" af flokken, men de kan lære at leve med det.
Har i trænet alene hjemme med ham?
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
dec 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 1.366
Nogle hunde kan godt fungere i dagligdagen selv om de er døve. Jeg synes I skal kigge på denne amerikanske hjemmeside:
www.deafdogs.org/
Den har vist beskrevet mange af de spørgsmål man måske har når man står med en døv hund. Siden beskriver også hvordan man lære sin hund / og sig selv tegnsprog, der er fortalt omkring vibrerende halsbånd, lys som virker især godt om natten, forstærkning med godbidder – når man nu ikke kan rose og mange andre gode råd. – kig og se om der ikke er noget I kan bruge, så I og nanoq forstår hinandes sprog bedre…
Er hunden helt døv, eller har den nedsat hørelse ? og hvorfor valgte I at tage en døv hund til jer?
Her er et ekstra link – hvor man kan tilføje sin døve hund, og være med til at give gode råd til andre, eller selv spørge om det man er i tvivl om : www.deafdogsatlas.com/
Her er også et godt link – som kort fortæller om de problemer man kan få med en døv hund. www.clickandtreat.com/dfogb5.htm
, man skal selvfølgelig være klar over hvilken udfordring man står over for og være parat til at kæmpe for sin hund.
Og til sidst den danske dyrlægeside – som ridser problemer op som agrresitivitet og utryghed: www.netdyredoktor.dk/sw5834.asp
og som Candie har skrevet længere oppe på siden- så tag kontant til etologisk institut, og hør hvad de vil anbefale jer i en sådan situation. og for hans skyld, hør hvad der evt. er brug for de nye ejere skal gøre, med en hund som ham. sådan at han evt. kan finde et godt blivende hjem ( det er gratis at ringe)
Knuz Marlene & Samson.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.979
Men jeg vil bare lige fortælle, at jeg fuldt ud forstår den situation I står i. Jeg havde samme problem med Baloo, faktisk fra han var otte uger og så frem til for et halvt års tid siden. Han sprang faktisk indimellem på mig - det lyder voldsomt og det var det måske også, men eftersom jeg er lidt stædig nægtede jeg at overgive magten til ham - han skulle ikke have lov til at placere sig i hierakiet mellem peter og jeg selv. Det skal siges at han aldrig decideret bed mig, men bid-markerede... Og det var KUN mig han gjorde det overfor.. Ikke børn eller gæster... KUN mig...
Til sidst blev det mig for meget, og jeg besluttede at det kunne jeg ikke leve med i længden - men måden jeg sagde slut på var ved at begynde på flere små ting. Jeg gik ind og arbejdede med lederskabet overfor ham, samt samarbejdet med ham... Ligeledes fik vi ham kastereret...
Og den dag idag??? Hold fast hvor er jeg glad for at jeg ikke gav op.... Vi har den bedste og mest medgørlige hund nu... I hvert fald i forhold til hvad vi nogensinde har haft med ham før...
Ved godt det måske ikke er relevant for jer - og forstår udemærket jeres beslutning... Men vil bare lige give mit besyv med... Og sige at jeg nok havde valgt en anden løsning..
Held og lykke med ham...
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 186
Det skal lige siges at når han rasere huset er det ikke fordi han er alene, han er sammen med hans bror eddie. Og en anden ting, er at det sker når man er ude med skraldet, eller på toilettet... Så det er ikke nødvendigvis fordi han er alene hjemme!!!!!!! Og angående diverse hjemmesider, deafdogs m. fl. dem har vi læst grundigt da vi overtog ham for en månede siden. Og intet hjeælper os. Det har intet at gøre med at vi bare videre giver ham, vi havde det skidt med da han skulle aflives og besluttede at give ham en chance til, men vi må desværre erkende at vi ikke kan gøre mere for ham end vi allerede har gjort...
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 301
Agressiv.....