{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

agressiv!? {{forumTopicSubject}}

Hjælp mig med nogle gode forslag til hvordan jeg arbejder med dette.!?
Min hund på ca 8 måneder er begyndt at snappe efter fremmede som kommer ind i vores hjem, hvis de prøver at hilse på dem, han knorre først af dem. Men efter de er kommet ind i huset, er han glad for dem, og gæsterne kan klæde for ham...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  agressiv!?
  • #1   27. dec 2008 Prøv at sige til gæsterne at de skal vende hunden ryggen - ignorere den fuldstændig, og lade hunden komme til gæsterne stille og roligt ...

• #2   27. dec 2008 et gæt fra min side er usikkerhed... han er jo blevet kønsmoden og nogle hunde bliver meget forvirret over den slags...

prøv evt at møde dine gæster udenfor og hav ham med i snor.. få dem til at gi ham noget lækkert så snart i kommer ind som han kan hygge sig med.. dette kan skabe lidt tillid til andre mennesker..
    virker dette ikke, kan det vær han ska ha "time-out" når han gør det , ved at smide ham ind i et andet rum nogle minutter og så lukke ham ud igen

• #3   27. dec 2008 Ja det var også min ide. Ja men det er sjovt, fordi det er kun nogle gæster det sker ved, andre er han glade for at se..

• #4   27. dec 2008 men det er vigtigt gæsterne ikk siger hej til ham før i kommer ind og han er faldet til ro og ska ha sit ´guf

• #6   27. dec 2008 Jegvil i første omgang prøve med at ignorere ham..
    Tak for de gode råd.. smiley

• #7   27. dec 2008 Hvordan foregår det helt præcist når du får gæster? Jeg vil også sige, at det er usikkerhed forbundet med at han er ved at blive kønsmoden og voksen med alt hvad det indebærer.

Nu har jeg en race, der er meget vogtende og for både min første hund og Lia nu, har jeg bevidst lært dem, at det er mig, der har ansvaret når der kommer gæster eller fremmede. Dette gør som regel hunden meget mere afslappet omkring gæster, netop fordi den ikke skal vurdere om gæsten er en trussel eller ej og ikke står "alene" om at skulle beskytte flokken og territoriet.

Uden at have set situationen, så lyder til det til at dit problem måske ligger deri. Det vil også forklare hvorfor han slapper af når først gæsterne er inde i huset, for der har du jo tydeligvis accepteret dem nok til at lukke dem ind og dermed er de ikke længere en trussel. Så hvis du ikke gør det allerede, så vil jeg sige det er med at være hurtig, sådan at DU hilser på gæsterne først, DU er venlig overfor dem og viser hunden med dit kropssprog, at du har kontrol over situationen og at gæsterne er velkomne.

Kommentér på:
agressiv!?

Annonce