870 visninger
|
Oprettet:
Hundeudstilling {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen ..
Jeg skal her d. 26 november til udstilling for første gang med min 6 måneder gamle mops chitto Han har stamtavle i DHL.
Derfor tænkte jeg om der er nogle af jer der har nogle gode råd til træning osv som jeg kan bruge, da dette jo er første gang vi skal til udstilling, både for ham og for mig.
På forhånd tak
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
Men det med tænderne er han knap så glad for, men vi øver på det!
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.188
jun 2011
Må man bruge godbidder i ringen ?
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Ja du må gerne bruge godbidder i ringen.
Dog vil jeg helt klart anbefale at lære ham at stå, vi har i dag haft personlig træner ude til Balou, da han også skal til sin første officielle udstilling om ikke så længe. Det er altså mere arbejde end man liiiige tror!
jun 2011
ja det kan godt være ret svært at få dem til at stå pænt. Det kan være du har nogle gode tips til det så ?
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
jun 2011
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 708
§ 5.
En hund må ikke udstilles under et andet navn, end det i stambogen anførte.
Personer der er udelukket fra DHL, kan ikke fremføre hunde i dommerringen eller ved anden konkurrence på udstillinger/skuer.
I dommerringen er det ikke tilladt at give hunden godbidder eller benytte pibedyr til motivation af hunden.
Overtrædelse kan medføre bortvisning af udstiller og hund.
Det med tandvisning skal du træne stille og roligt med masse af gode godbidder,
nu ved jeg ikke hvad du bruger af godbidder, men her i huset bruger vi ikke tørre godbidder når vi skal træne,
men frikadeller, hamburgerryg, pølser eller hvad vi nu har af rester fra aftensmaden.
når det begynder at gå bedre så prøver du at lade en anden gøre det,
men kun at røre ved hovede til at begynde med.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Så er det kun på DHL udstillinger, for du må godt på DKK...
Overhovedet, vi valgte selvfølgelig at lære Balou at sitte først, så det gør han konsekvent nu!
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
Lær ham at stå, gå pænt og vise tænder og så iøvrigt tag det afslappet, det er første gang og går noget i kludder, ja så ved du hvad der skal trænes.
Rigtig god fornøjelse:o)
Hundeudstilling