{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

HJÆLP ! Hvad gør jeg i denne situation !? :S {{forumTopicSubject}}

Heej alle ! Jeg har i denne weekend været hjemme og passe hus og hund for min far .. Han har et nedlagt landbrug , med marker hele vejen rundt ..

Nå , men sagen er så den at , min egen hund Nala , og min fars hund Sika , rendte rundt ude i haven , og pludselig kan jeg ikke finde dem , jeg vidste at Sika er i løbetid , men Nala er ikke ..

Så jeg begyndte at lede , og kalde , og pludselig kommer Sika rendende .. Så jeg tænker at jeg prøver at gå den vej hvor hun kom fra ¨, for at finde Nala .. Jeg lukkede først Sika ind i huset , og begyndte så at gå ..

Pludselig kommer Nala FARENDE lige imod mig , med halen mellem benene , og da hun så kommer hen til mig , "kryber" hun langs jorden , og vil slet ikke kigge på mig eller have jeg rører hende , ! Jeg sætter mig ned og nusser hende og roser hende , for at hun er kommet .. Og lige efter begynder Nala at løbe så hurtigt hun kan , og virkelig skræmt over mod hoveddøren ind til min fars hund , og smider sig igen ned på jorden ..

Jeg begynder så at gå over imod døren for at vi kan komme ind , og jeg kan "trøste" hende lidt .. Men så er det jeg hører en bag mig som virkelig RÅBER af mig , og sviner mig til , jeg vender mig om og ser en mand , komme halvt løbende imod mig , med sit jagtgevær på armen , (løbet var dog "knækket" så jeg følte mig ikke sådan rigtigt truet.)

Han kommer så hen til mig , og sviner mig til på det groveste , og jeg kan slet ikke forstå hvad jeg har gjort , og det ender så med at han vender sig om og går igen , mens han siger , "Hvis jeg nogensinde ser den hund igen , skyder jeg hovedet af den!!"

Det gjorde mig virkelig ked af det , og da begyndte jeg at blive lidt nervøs , og turde jo ikke rigtigt at lukke hundene ud igen , jeg ringer da til min far , men hans tlf. var slukket , da han var i tyskland ..

Så jeg beslutter mig for at ringe til politiet for at høre hvad fanden jeg skal gøre , og får at vide at , "Så længe han ikke har skudt efter min hund , eller på anden måde mishandlet hende , så er der ikke noget at gøre ."

Så er det jeg tænker , kan det være rigtigt !? Skal politiet virkelig ikke gøre noget ved den slags situation ? Kan det være rigtigt min hund skal skydes før de gider gøre noget ? Jeg ville da om ikke andet mene , at det burde være nok at han kommer løbende på "min" (min fars) grund , med et gevær , og truer mig og min hund .. Men sådan er det åbenbart ikke eller hvad ?

Ydermere , havde jeg senere samme dag , givet begge hundene snor på , og gik en tur med dem rundt om min fars grund , (Han har cirka 7-8 tønder land) Så der er nok plads jo .. Og så ser jeg manden igen , gå rundt ude på sin egen mark .. Hvor han igen råber til mig , at jeg ved hvad der sker , hvis han ser hundene rende løs igen ! :S

Havde bare brug for at komme ud med det , ringede ikke til politiet anden gang , da jeg jo havde fået at vide første gang at de ikke ville gøre noget ved det !

Snakkede så med min far om det i dag da han kom hjem fra tyskland , og han siger at han bare har det hele i munden , og har truet min far med det mange gange , og at der ikke sker noget ..

Men hvad nu hvis det en dag sker ? :S

Ja , undskyld mig , men lige i øjeblikket havde jeg mest af alt lyst til at give manden igen , og fortælle ham at han lige kunne prøve , fordi jeg altså også har et gevær , og at jeg så ville komme efter ham .. !

Men synes bare heller ikke det er den rigtige måde at gøre det på . :S

Er virkelig forvirret / bekymret / nervøs? .. Både for næste gang jeg skal hjem og besøge min far med min hund , men også bare for hans hund , den render jo ude hver dag .. :S

Ville blive totalt knust hvis jeg fik at vide Sika eller Nala var blevet skudt , på det grundlag ... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP ! Hvad gør jeg i denne situation !? :S
  • #1   6. nov 2011 Og undskyld den lange tråd , havde bare virkelig behov for at komme ud med det smiley

• #2   6. nov 2011 led nabo!!

• #4   6. nov 2011 han er i sin fulde ret til at skyde hundene på sin jord, når han har advaret om det,, så jeg ville nok få banket et højt hegn op i haven, hvis jeg var din far.. Men ubehagelig oplevelse.

• #5   6. nov 2011 Kan godt forstå du er røstet, for han kunne jo sige det på en pæn måde. Men når det så er sagt så har han i sin fulde ret til at skyde hundene hvis ejer er advaret og de kommer ind på hans grund. (Altså så længe han har jagttegn).

Jeg ville fremover være i haven sammen med hundene, holde dem i snor eller hegne et stykke af grunden inde som de så kan gå frit på.

At svare igen når manden er i det sind hjælper intet og gør det nok værre, for du ved trols alt ikke om hundene har forsøgt at spise hans høns eller andre dyr som han eks. kunne være i besindelse af.

• #6   6. nov 2011 Hold da op...

Et ønske kunne være - for hundens skyld - at I sørgede for, at den ikke kunne stikke af, så den ville få den slags forfærdelige oplevelser.

Det er jo i bund og grund din far, der har ansvaret for at det er sket. Og når naboen nu har advaret, så er han i sin fulde ret til at skyde hunden i det sekund, den træder ind på hans grund.

Så det ville jeg ikke tage så let på, som din far gør. Handler dybest set respektløst både overfor hund og nabo.

• #8   6. nov 2011 Jamen det er jo ikke naboen :S Det er en mand der er ansat af naboen , som bor til leje hos min fars nabo , og min fars nabo har intet imod at hundene render på hans grund , med mindre det er når han er på jagt .. Manden der kom , har hverken jagttegn , eller våbentilladelse , og geværet han kom med er min fars nabos ..

Så det er der problemet ligger ..

Og naboen vil / kan ikke fyre manden , fordi de har skrevet kontrakt eller noget i den stil , og i sådanne situationer er det åbenbart min / min fars påstand mod mandens påstand , da min fars nabo aldrig har set ham gøre det ... smiley

• #10   6. nov 2011 I må bare sørge for at holde hundene på egen grund. Det kan godt være naboen ikke har noget imod det, men jeg ville holde mine hunde langt væk derfra.

• #12   6. nov 2011 Altså hvis manden har et gevær og ikke tillades til dette kan i jo melde ham til politiet for det, men jeg ville alligevel holde hundene på din fars grund, jeg ville personligt aldrig udsætte min hund for en potienlt fare at han en dag gøre alvor af hans ord.

• #13   6. nov 2011 Nej , gjorde jeg ikke , men forstår det bare ikke .. Min far og hans nabo har en klar aftale , og er gode venner , så forstår ikke at det kan være rigtigt en ANSAT , kan have lov til at gøre den slags ..

Kunne da aldrig få mig selv til at skyde en anden hund , med mindre den virkelig var aggressiv , og gik til angreb ..

Men kan godt være det bare er mig der er forkert på den .. Synes bare det var forfærdeligt at få at vide , at han ville skyde min hund ... Og hvis det er mit ansvar/min skyld hvis det skete , ville jeg aldrig kunne se mig selv i øjnene igen hvis jeg havde været skyld i min hund blev skudt på den måde ..

Men som sagt , havde også bare lige brug for at komme ud med det ..

• #15   6. nov 2011 Politiet kan ikke gøre noget ved geværet , da det er min fars nabo , og han har både jagttegn og tilladelse til at have og bruge de geværer han har .. At hans ansatte , så har taget geværet og brugt det i den sammenhæng , er bare påstand mod påstand ..

Men det må bare blive til ture med snor på fremover derhjemme .. Det er mere eller mindre "umuligt" at sætte hegn eller lignende optimalt op på min fars grund ..

• #17   6. nov 2011 lige min tanke Maj-britt. jamen så burde politiet jo hente manden og din far kontakte naboen.. men igen, hundene hører til på egen grund og ik uden opsyn i det fri.

• #18   6. nov 2011 Min fars hund , har aldrig i de 6 år han har haft hende , været stukket af .. Og selv når ingen af dem er i løbetid , render min fars hund stadig op til naboen en gang imellem , for at få en godbid eller lignende , og det har gået fint indtil i går ..

• #19   6. nov 2011 Christian & Nala - Tror jeg ikke nogen kunne, men hvis du er så bekrymret over at han gør alvor af sagen så indhegn et stykke grund hvor de 2 vapser kan løbe rundt frit unden at komme over til naboen. Ellers må din far gå til naboen og spørge om han ikke kan tage en snak med den ansatte. Men syntes i bund og grund at i skal holde hundene på jeres egen grund. Min hund har jo heller ikke noget at gøre inde ved min nabo og jeg vil da kunne forstå hvis de ikke ønsker besøg af Malou. Så hegn er et must.

• #20   6. nov 2011 Det lyder til det er helt og holdent min egen skyld det hele så .. Blev bare virkelig røstet over den oplevelse , og havde brug for at fortælle om det ..

Det der nok gør mest "ondt" er at min hund , Nala , stadig ikke er faldet helt ned , eller hvad man skal sige , fx. hvis jeg rejser mig lidt hurtigt fra sofaen , eller hvis jeg går hen imod hende stille og roligt for at kæle hende lidt , så ryger ørene helt tilbage og hun "kryber" langs gulvet , og virker nærmest som om hun er bange for mig ..

Men vi må lige tage nogle stille og rolige dage herhjemme .. Synes bare det var en grim oplevelse ..

Men tak til alle for jeres svar , nu ved jeg da ihvertfald hvor jeg står henne i situationen ..

• #21   6. nov 2011 Sanne & sportsvognhunden: Ja , det må jeg snakke med min far om , kan jo ikke bestemme hvad han skal gøre , i og med jeg ikke bor der , men kan jo foreslå det , og fortælle ham hvordan jeg føler , angående det hele .. Men indtil der er gjort noget , i form af en indhegning eller noget , så bliver min Nala ihvertfald ikke luftet derhjemme uden snor ..

Den risiko tør jeg ikke løbe , jeg er bare lykkelig over jeg stadig har Nala , og i mere eller mindre i god behold ..

• #22   6. nov 2011 Jeg synes nu ikke det er din skyld smiley men når nu din nabo har sådan en tosse boede ville jeg bare ikke turde løbe risikoen selvom din far og naboen har en aftale. Stakkels Nala håber snart hun er sit normale jeg igen!

• #23   6. nov 2011 Nu er der jo ingen der snakker om at hundene var inde på naboens grund! Og under alle omstændigheder, så er det enormt forkert af ham med den truende adfærd! Det er i mine øjne en uacceptabel måde at håndtere situationen på, og synes du gjorde ret i ikke at konfrontere ham!
    Jeg ved at det på landet er unormalt at hegne sin matrikel ind, men for hundenes skyld ville jeg gøre det! -så har i også retten på jeres side, hvis i (forhåbeligt ikke) en dag finder en af hundene skudt!
    Øv hvor er det træls med sådanne naboer! Kan man ikke kontakte det der nabo-halløj der hjælper naboer der ikke kan finde løsninger på hvordan man opfører sig? ... Eller tage en snak med ham der bor der og ikke ham der truede, og fortæl at det gjorde dig ret bange og nervøs, men at det selvfølgelig ikke er okay hvis hundene befærdigedes på hans matrikel???

• #24   6. nov 2011 Hov sorry, missede lige det indlæg med at den rigtige nabo er ok med hundene...
    Hmmm.... Ville stadig overveje hegnet...

• #25   6. nov 2011 Christina smiley Pina's moar smiley : Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal føle , i starten var jeg så røstet at jeg dårligt turde foretage mig noget som helst .. Og efter de kommentarer der er skrevet herinde , så føler jeg det er min skyld .. Og det kan da også godt være det er min skyld , måske jeg ikke lige har holdt nok øje med dem :S Ved det virkelig ikke , men jeg tør ikke løbe den risiko igen .. Ville jeg ikke kunne byde Nala .. :S

Ja , håber virkelig også snart Nala bliver sig selv igen .. Hun har været ude og lege lidt med min nabo's hund , og hun var virkelig tilbageholdende i starten , lå bare bag mig , og knurrede når min nabo han kom for tæt på .. Men til sidst løsnede hun dog lidt op og legede en smule , og meget , meget roligt med min nabos hund .. Men min nabo måtte stadig ikke nærme sig hverken Nala eller mig ..

Så håber ikke hun er blevet totalt skræmt for altid .. Hun har nemlig altid været god til at tage imod fremmede eller i det hele taget andre mennesker / hunde .. Og hun kender udmærket min nabo , men i dag måtte han ikke komme for tæt ..

Så måske hun lige har brug for bare at være sig "selv" et par dage , så jeg må nok nøjes med at lufte hende alene , det næste stykke tid ..

Bare frygteligt , har aldrig set hende så bange før .. Hverken når der er jagt , og bliver skudt , eller når der bliver skudt fyrværkeri af .. ALDRIG , men nu , "opfører" hun sig som om hun er blevet tævet hele livet .. Som sagt bliver hun meget nervøs selv når jeg nærmer mig hende .. Men ikke når min kæreste går hen til hende .. Måske hun forbinder mig med den slemme mand ? :S

Selv når Nala og jeg , er alene hjemme , og hun ligger i sin kurv og jeg sidder ved computeren , hvis jeg tænder en smøg , eller tager en tår af mit glas , kan jeg se at hun skælver / ryster , indtil jeg sidder stille igen .. smiley
    Det er virkelig sørgeligt at se hende sådan , håber det bliver bedre , snart .. Går hele tiden og er ked af det indeni , på hendes vegne .. smiley

• #26   6. nov 2011 De andre har ret med at de skal holdes på egen grund. Men kan godt forstå du er rystet er måske ikke nødvendigt at råbe og true på den måde. Især fordi du jo ikke engang har forstået, hvad han hidser sig op over.
    Er helt urimeligt med sådan et temprament, når man går med et gevær. Din nabo skal holde våbenet forsvarligt låst inde, hvis manden ikke har våben eller jagttegn kan din fars nabo mistet sit, hvis han ikke opbevare våbene forsvarligt.
    Kan godt forstå du og din hund er rystet.

• #27   6. nov 2011 Jeg kan sagtens forstå at du er chokeret
    Men det er dit ansvar at holde hunden på egen grund
    Og så lader man aldrig en løbsk tæve rende rundt alene

• #28   6. nov 2011 Anne-Kathrine K: Præcis .. Kunne jo hverken finde hovede eller hale i hvad han egentligt var sur over , det eneste jeg fik ordentligt fat i , var det han sagde , da han vendte sig om og gik igen .. Og da vidste jeg hverken om jeg skulle grine eller græde :S skyndte mig bare ind i huset med Nala , så vi var i "sikkerhed" eller hvad man nu skal sige .. :S

• #29   6. nov 2011 Self har ham der truede handlet forkert. Meget forkert. Og det er da også forståeligt at du har fået et shock.
    Men det er dit ansvar at sørge for at hundene bliver på jeres grund. Var min grund plaget af løse hunde var jeg også blevet gal. Jeg ville godt nok ikke skyde nogen eller true! Men jeg ville blive godt sur.
    Synes det er noget underligt noget at have en løbsk tæve rendende løs?

Kommentér på:
HJÆLP ! Hvad gør jeg i denne situation !? :S

Annonce