{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Vil ikke gå tur med snor på? {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge hundemennesker smiley

Jeg har købt mig en chihuahua, som nu er 11 uger gammel - jeg har et problem, som jeg selv anser for stort. Han vil ikke gå tur, hvis han løber frit løber han pænt med ud af indkørslen og løber pænt med når vi går på græs lidt fra huset. Problemet er at når han har snor på vil han ikke gå? I morges prøvede jeg bare at slippe linen og gå væk fra ham, så fulgte han pænt med, men så snart jeg tog fat i snoren igen gik han helt i stå? Han sætter sig ganske enkelt bar ned og piber og trækker hjem mod.
Jeg synes det er frustrende da jeg gerne vil gå tur med ham og også vil have han synes det er sjovt.
Det eneste der kan få ham til at få mens han har snor på er hvis jeg sætter mig og kalder på ham og har meget tålmodighed, så kommer han - de fleste gange. har prøvet med de bedste godbidder, men det virker ikke :s

Problemet er jeg ikke kan lade ham gå frit, da han stadig ikke har lært at lystre når jeg kalder, og derfor løber ind i naboens have :S

Håber på hjælp til at få min hund til at gå tur med mig!

/Maja & chihuahua'en Nemo

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke gå tur med snor på?
  • #2   5. nov 2011 Det gjorde vores hvalp også.... Tålmodighed og lokke ham med gode ting evt godter... Du skal ikke give op for så blive ham bare ved at gøre det... Start med små ture, og tag hen til sjove steder...:-)

• #3   5. nov 2011 Det er ganske normalt for en hvalp på 11 uger.
    Den skal jo lære at gå tur i snor og at "den store ukendte verden" er et ok sted.
    Tag den i snor og lok den med ved brug af lys stemme og ros... Brug evt. lidt godbidder til at lokke med. Husk atbgive hvalpen tid til at kigge på tingene i møder.
    Husk også at en hvalp ikke må gå ret langt :o)

• #4   5. nov 2011 Nu er det også min første hvalp, så det meget godt at få afvide hvordan man skal gøre smiley

han går pænt med hvis vi er nye steder henne, men det er vel ogs en form for "jeg vil ikke blive væk"?

• #5   5. nov 2011 Du er hans faste holdepunkt så ja.... han vil ikke blive væk fra dig et fremmed sted :o)
    Men pas på... pludselig bliver han modig og begynder at gå på opdagelse..*G*

• #6   5. nov 2011 Ja det er tålmodigheden og tid smiley
    Prøv at give den snor på indendørs, lad den gå lidt rundt med snor på, godbid i hånden tag snoren giv godbid, og gå fra rum til rum mens du holder i snoren og vovsen får godbid, når den har vænnet sig til det indendøres prøv ud i haven og så videre på ture smiley

• #7   5. nov 2011 Har selv haft et lignende problem med min lille Emma.

Prøv at have godbidder med på gåturen. Hver gang han går i stå, så kald ham til dig og giv godbid når han kommer.

Det tog ca. 1 uges tid for mig- men det hjalp smiley

• #8   5. nov 2011 Træn din hund med en let, lang line, så du kan gå fra hvalpen, når den sætter sig.

• #9   6. nov 2011 Mange tak for jeres råd alle sammen smiley

• #10   6. nov 2011 Velbekommen du er velkommen til at skrive smiley

• #11   6. nov 2011 Lad nu være at lade hunden vinde, når den opdager du ikke giver dig så begynder den at følge med.

Jeg ved ikke hvor nænsom man skal være med en chi, men jeg plejer at korrigere med at ryk i snoren og jeg giver ikke op før den går pænt.

Kald på den og gør dit bedste for at få den til at følge med men en dominant hund vil som regl prøve at bestemme og sætte sig eller trække.

Jeg arbejder ud fra princippet af jeg går med hunden og ikke omvendt.

• #12   6. nov 2011 I dag prøvede jeg at tage snoren af, og så have kylling, min klikker og min træningstaske med, så gik jeg lidt væk og så kaldte jeg, og han fik et klik og kom efter sin godbid. Pludselig fulgte han pænt med smiley Da vi nærmede os et punkt hvor han ved vi er på vej hjem (han løber hjem med halen høj og er glad) så fik han snor på - så jeg prøver lidt at fordele det gode og knap så gode på ud og hjem turen smiley Så gik han også pænt i snoren. For mig at se var det godt

Kommentér på:
Vil ikke gå tur med snor på?

Annonce