Vil ikke gå tur med snor på? {{forumTopicSubject}}
Hej alle kloge hundemennesker
Jeg har købt mig en chihuahua, som nu er 11 uger gammel - jeg har et problem, som jeg selv anser for stort. Han vil ikke gå tur, hvis han løber frit løber han pænt med ud af indkørslen og løber pænt med når vi går på græs lidt fra huset. Problemet er at når han har snor på vil han ikke gå? I morges prøvede jeg bare at slippe linen og gå væk fra ham, så fulgte han pænt med, men så snart jeg tog fat i snoren igen gik han helt i stå? Han sætter sig ganske enkelt bar ned og piber og trækker hjem mod.
Jeg synes det er frustrende da jeg gerne vil gå tur med ham og også vil have han synes det er sjovt.
Det eneste der kan få ham til at få mens han har snor på er hvis jeg sætter mig og kalder på ham og har meget tålmodighed, så kommer han - de fleste gange. har prøvet med de bedste godbidder, men det virker ikke :s
Problemet er jeg ikke kan lade ham gå frit, da han stadig ikke har lært at lystre når jeg kalder, og derfor løber ind i naboens have :S
Håber på hjælp til at få min hund til at gå tur med mig!
/Maja & chihuahua'en Nemo
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 577
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Den skal jo lære at gå tur i snor og at "den store ukendte verden" er et ok sted.
Tag den i snor og lok den med ved brug af lys stemme og ros... Brug evt. lidt godbidder til at lokke med. Husk atbgive hvalpen tid til at kigge på tingene i møder.
Husk også at en hvalp ikke må gå ret langt :o)
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
han går pænt med hvis vi er nye steder henne, men det er vel ogs en form for "jeg vil ikke blive væk"?
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Men pas på... pludselig bliver han modig og begynder at gå på opdagelse..*G*
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 14
Prøv at give den snor på indendørs, lad den gå lidt rundt med snor på, godbid i hånden tag snoren giv godbid, og gå fra rum til rum mens du holder i snoren og vovsen får godbid, når den har vænnet sig til det indendøres prøv ud i haven og så videre på ture
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 17
Prøv at have godbidder med på gåturen. Hver gang han går i stå, så kald ham til dig og giv godbid når han kommer.
Det tog ca. 1 uges tid for mig- men det hjalp
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
sep 2011
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 14
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 54
Jeg ved ikke hvor nænsom man skal være med en chi, men jeg plejer at korrigere med at ryk i snoren og jeg giver ikke op før den går pænt.
Kald på den og gør dit bedste for at få den til at følge med men en dominant hund vil som regl prøve at bestemme og sætte sig eller trække.
Jeg arbejder ud fra princippet af jeg går med hunden og ikke omvendt.
sep 2011
Vil ikke gå tur med snor på?