Er lidt i vildrede {{forumTopicSubject}}
Jeg har for en lille måned siden købt dejlige Sheba, som er en BorderCollie fra maj 2010.
Købte hunden som sund oog rask, uden fejl og mangler(ifølge DKK kontrakt).
Jeg har så dog bemærket hun til tider trak lidt på bagbenene og valgte selvfølgelig at få det tjekket da hun gerne skulle bllive min kommende agilitystjerne.. Er så lige kommet hjem fra dyrlægen med et resultat der hed en B og en C hofte
Dyrlægen sagde jeg godt ville kunne løbe agility med hende, men at der jo selvfølgelig skulle tages lidt hensyn indtil alle musklerne er opbygget, der udover ville hun anbefale massage og at svømme med hende.
Nu står jeg så lidt med en hmm smag i munden, jeg har købt en hund til at dyrke agility med, som ifølge kontrakt er sund og rask uden fejl og mangler,, og har så fået et par ikke så heldige hofter.
Hvorn står jeg stillet, er der noget at hente fra sælger?
Jeg ringer til DKK's jurist her kl. 15 når de åbner og håber at kunne komme igennem til hende.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
Dvs. at de billeder der blev taget, skal sendes til DKK?
Hun skal ikke bruges til avl, kun agility og familiehund.
Julie P:
Jeg har købt den hos en DKK opdrætter der har købt hende andet sted.
jan 2009
Okay... må lige prøve at høre ad hvordan og hvorledes.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
jan 2009
Jeg vil da håbe at min dyrlæge har kompetence til det når det er hende der behandler det og er helt 100 på at hun ikke ville udtale sig om det, hvis ikke hun vidste det.
Så selv billederne og kunne sagtens se forskellen på de to hofter.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Jeg kan dog ikke forstå hvordan man kan sælge en voksen hund som garanteret sund og rask uden fejl og mangler hvis den ikke er blevet testet for diverse først?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jan 2009
Jeg har også haft min undræn over en del ting ved denne handel ved nærmere eftertanke.
Hunden er super sød, men er bange for alt nyt, kravler langs panelerne når der bliver talt en smule højt, hun kryber også sammen, hvis vi ryster vasketøj, sengetøj o.lign.
Er lidt i vildrede