{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Foder Dogue de Bordeaux (Gigant race foder) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min kæreste og jeg sad og læste om foder til Gigant racer. Vi læste flere steder, at et for højt protein indhold i gigant foder ikke er godt for hundens helbred. Vi bruger i øjeblikket RC giant foder, men vil gerne vide, om der er noget foder der ville være bedre?
Og om man skal være varsom med protein indholdet?

Bodil er 4 en halv måned nu (Dogue de Bordeaux

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder Dogue de Bordeaux (Gigant race foder)
  • #1   29. okt 2011 Vi har en Broholmer på 3½ måned - vi bruger også RC Giant Breed Puppy.

Det er hvad vi fik anbefalet af opdrætter, som har opdrættet sunde broholmere i mange år.

• #2   29. okt 2011 Min DDB voksede meget skævt på RC Giant puppy...

til gigant racer er det anbefalelses værdigt at finde et foder med en prodein % på omkring 25....
    og skifte dem hurtigt over på voksen foder...

• #3   29. okt 2011 Jeg købte Royal Canin gigant til Odin, da jeg fik ham (han var 2½ år), men der er for meget fedt i, så han tog 10 kg. på i løbet af kort tid. Nu får han i stedet Royal Canin Adult Maxi, og det passer perfekt til ham smiley

• #4   29. okt 2011 Vi bruger også Royal canin giant til vores hvalpe (opdræt). Det har vi gode erfaringer med. De kommer først på voksenfoder når de er 1 år. De hunde vi selv har incl. hvalpe får råt kød i stedet. Det vokser de meget harmonisk på.

• #5   29. okt 2011 Vi bruger RC maxi adult til vores GD. Han er præcis 16 uger imorgen. Det var anbefalingen fra opdrætter, da hun havde god erfaring med dette foder. Han vokser præcis 2 cm om ugen og har ingen vokseværk, men ser ud til at blive smuk og harmonisk. Vi giver desuden lakseolie i maden 1 gang om dagen.

Hvalpefoder er der et ret højt proteinindhold i, hvilket gør, at de kan vokse for hurtigt og uregelmæssigt....og ja, uhensigtsmæssigt.

• #6   30. okt 2011 Hej allesammen.

Tusind tak for jeres svar! smiley

Vi har snakket lidt om jeres svar, og er for at være ærlige stadig lidt i tvivl.

Vores største frygt er, at hun ikke vokser ordentligt, eller bliver for tyk.

Til Nobel: Så det er ligemeget hvilken hvalpefoder, bare protein indholdet er på 25%?

Og mht RC Gigant foder, er vi stadig i tvivl, når vi kan høre der både er gode og dårlige erfaringer.

Kommentér på:
Foder Dogue de Bordeaux (Gigant race foder)

Annonce