{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til dogue de bordeaux
  • #1   21. dec 2010 Hvilket foder får den nu?

• #2   21. dec 2010 det burde din oprætter gerne have rådgivet dig om - hvilket foder har den fået hos odrætteren??

Personligt har jeg haft rigtig god erfaring med at give dem Royal canin Gigant - men det aller vigtigste er IKKE at overfodre, som mange desværre har tendens til at gøre. Da det er en race der skal være stor, så er der mange der ikke kan vente på en naturlig tilvægst og lader hvalpen spise alt for meget og dermed risikere man sundhedsproblemer, som kan være fatale for hunden. Så huske heller for tynd end for tyk - du skal nemt kunne mærke dens ribben når du lader en fald hånde køre hen af dens side og kigge du ned på den, set oppe fra, så skal den have timeglas-facon

• #3   21. dec 2010 Hun får RC Gigant hos opdrætter nu, jeg har bare hørt mange delte meninger om dette foder ?
    Fodrer med Barf til mine andre hunde, men er blevet rådgivet til at vente med at fodre hende med det til hun er ca. 1 år, pga. deres vækst.

Ville bare høre om i havde nogle gode råd, ellers fortsætter vi da også helt klart med RC, når vi får hende hjem smiley

• #4   21. dec 2010 jeg ville bestemt vente med BARF til hun er 1½ år og HD og AD billederne er taget. Der er helt sikkert mennesker der kan give BARF så hunden få det den skal bruge under opvækst, men det er en jungel og noget af et sats med så udsat en race - en DdB har jo store sundhedsmæssige problemer. Er hun med tavle ?

• #5   21. dec 2010 Ja, hun er med tavle og forældrene er tjekket for HD, AA og SAS, så det skulle være på plads smiley

Vi har ikke fået hende hjem endnu, så det var mere for at få lidt gode råd, så vi er fuldt rustet smiley

• #6   21. dec 2010 Det er super... rigtig dejlgt for dig, så skal du endelig sørge for at værne godt om det du har fået med i "pakken" så endelig hold hunden slank... og hold øje med hvor hurtig hunden vokser... ikke alle hvalpe bliver tykke af at få for meget foder, men de vokser for for hurtigt, med problemer til følge.

Hvilken status har forældrene ?? lidt nysgerrig er man jo smiley

• #7   21. dec 2010 Mor:
    HD: A
    AA: 1
    SAS: 2,4 m/s

far:
    HD: B
    AA: 0
    SAS: 2,3 m/s

Så fandt jeg det smiley
    Kan jeg godt forstå, det er også SÅ lækker en race, vi glæder os som små børn herhjemme til at få hende hjem smiley
    Tak for de gode råd.

• #8   21. dec 2010 det ser jo ganske fornuftigt ud - bliver hvalpene hjertescannet inden de rejser fra moderen?? det er der en del opdrætter der efterhånden gør og nu tænker jeg også på at man i dette tilfælde har valgt at parre to hjerte 2 hunde med hinanden?

ved mit første DdB kuld var jeg meget i tvivl om jeg skulle gøre det og de beskeder jeg fik der hvor jeg spurgte fik jeg forskellige svar på om det kunne betale sig. Så jeg valgte egentlig at det ville jeg ikke - MEN til 8 ugersundersøgelsen opdagede min dyrlæge at den var heeeelt galt med den ene hvalp - der var kun 2 hvalpe i kuldet. Så jeg fik straks en tid dagen efter, ved en dyrlæge der kunne scanne hvalpene. Den var helt galt og hvalpen blev aflivet med det samme. Jeg havde enda brugt to forældre der have hjerte 0.
    så ved kuld nr 2 var der 8 hvalpe og også her havde jeg bruge forældre med hjerte 0 - men nu turd jeg ikke gøre andet en at booke en scanning da de var 7 uger og pyyy-haa, så var alle sunde og raske... de 7 havde på det tidspunkt hjerte 0 og kom lige op på et hjerte 1.

Men det jeg vil frem til er at det ikke er let med den sundhed, men heldigvis flere og flere opdrætter også ser sig god for , når de vælger avlsdyr og tester....

• #9   21. dec 2010 Nej, det gør de godt nok ikke, men det vil jeg da helt klart få gjort når jeg får hende hjem, tak smiley
    Det lyder ikke godt med det første kuld, men dejligt at høre at nr. 2 gik så godt smiley
    Mht. det med foder, hvilket skema har du så brugt? Synes nemlig at det er sjældent at det der står på posen passer smiley Må også lige få spurgt min opdrætter snarest..

• #10   21. dec 2010 Du har ret i at det med skemaet sjældent passer ... hunde er jo forskellige, så jeg bruger af samme grund heller ikke noget skema - jeg kigger på hunden og tilpasser dens fodermængde efter det jeg ser.
    Så når du henter hvalpen, så fortælle opdrætteren dig hvor meget hvalpen er vant til at få - den mængde forsætter du så med og så holder du øje med om det stadig stemmer overens med hvor meget den nu har brug for, nu den ikke længere skal bruge energi på at lege med sine søskende.
    Som hvalpen så vokser så øger du stille og roligt foderet når du ser at den bliver lidt for tynd. Bliver den lidt for tyk, så behold den på sammen mængde foder, til den har vokset sig større og dermed egentlig skulle have brugt ekstra foder, men nu bruger af sit fedtdepot. Hvalpe er ikke gode til at man sætter dem ned i mængde af foder, så derfor gør vi det på denne måde.

Glæder mig til at se billeder af den lille røde smiley elsker denne race, men har den desværre ikke mere....

• #11   21. dec 2010 Jeg ville barfe hvis det var min hvalp.
    Men jeg ville tilgengæld også få lagt en foderplan hos min dyrlæge så jeg var sikker på at den fik hvad den skulle..

• #12   21. dec 2010 Platugler, Mange tak for hjælpen, det var virkelig dejligt smiley
    - Der kommer billeder ligeså snart vi får hende hjem smiley

• #13   21. dec 2010 Nobel bullies .
    Tak for dit input, men når både opdrætter og flere andre taler imod, tør jeg ikke begive mig ud i det.
    - Når jeg bliver på RC, er jeg jo også sikker på at have opdrætter at læne mig op ad smiley

• #14   21. dec 2010 Min DDB var også på RC da jeg fik hende, en hun fik allergi af det..
    Hun kom på råt da hun var ca 7½ måned..

alle mine kommende hunde, uanset race kommer til at få råt fra de kommer ind i mit hjem..

• #15   21. dec 2010 Hm, okay..
    Det håber jeg ikke sker for os, men ellers vil jeg da helt klart overveje at gå over på barf med hende..

• #16   21. dec 2010 Men held og lykke med den rødbrune bamse du får hjem.....

• #17   21. dec 2010 Mange tak smiley

• #18   21. dec 2010 Nobel: fordi din fik allergi, så kan du jo ikke skære alle hunde over en kam ... der er bestemt også hunde der ikke trives på BARF

• #19   21. dec 2010 Mange tak smiley

• #20   21. dec 2010 Gitte B
    - En rigtig dejlig dame du har dig smiley

• #21   21. dec 2010 Gitte: hvor er det skønt at høre om en DdB i den alder .... stort tillykke med hende smiley

Kommentér på:
Foder til dogue de bordeaux

Annonce