{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Puha... når man selv bliver forskrækket... {{forumTopicSubject}}

Min hund blev bange i går... Rigtig, rigtig bange og i laanng tid... Desværre... Ej, det var frygteligt og føltes som en evighed, før han kom ud af det :-((

Historien er som følger:

Min dreng skulle have nye vinterstøvler og vi kørte i Paw sko og købte nogle Trigger. Børnene fik så nogle balloner med hjem. Da vi kommer hjem, begynder børnene at lege med ballonerne, mens jeg pakker ud og lægger ting på plads. Min dreng får så smadret sin ballon lige bag mig og ja jeg letter...

Buddy bliver vildt bange. Han ryster/sitrer, tungen hænger ud af munden, han sidder nærmest fast med velcro til mit venstre lår, kropsholdningen er lidt lav, halen en smule mellem benene... og sådan er han de næste 1,5-2 timer troda forsøg på at få ham ud af den sindstilstand :-((

Jeg har talt glad til ham (plejer at have en effekt), prøvet at få ham til at spise ved at kaste yndlingsgodbidderne ud på gulvet (plejer også at virke). Men intet andet end tid...

Til sidst hjalp det, men han reagerede stadigvæk på lyde fra børnene (de sad på gulvet og legede med duploklodser) og sådan gik det resten af aftenen. Og selv i dag virker han lidt mere lydfølsom - skraldemændene har været her - den var han ikke så vild med og normalt kan det altså rage ham...

Det mærkelige er, at han ikke var bange for fyrværkeri sidste år eller bumbum eller kabang generelt. Der er også smadret balloner før, mens vi har haft ham og der har han været ligeglad lige efter. Lige kommet og kigget for at se, hvad der lavede den lyd, men ellers ingen reaktion.

Håber sandelig ikke at jeg har fået indkodet i ham, at det her er farligt... håber han snart er helt normal igen ellers får han et helvede til nytår og det er heller ikke godt, hvis han bliver frygtsom overfor lyde fra byen eller børnene...

Det gik ellers lige fremad med nogle ting.. Han er begyndt at kunne hilse forsigtigt på naboerne... Det har ellers taget over 1 år...

Øv og hvor er jeg ærgerlig over at jeg blev forskrækket... Det er det eneste, som jeg kan se, har ændret sig ved denne situation i forhold til andre lignende situationer, som han ikke har reageret sådan på...

Det er bare så synd for ham...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha... når man selv bliver forskrækket...
  • #1   28. okt 2011 øv hvor surt smiley
    Hvordan reagerer han på børnene hvis de ikke støjer? er han bange for dem? eller er det "kun" lyde?

• #2   28. okt 2011 Louise

Det er kun lyde...

Men han har ikke gjort det før i går.

• #3   28. okt 2011 Det er desværre sådan at hundene kan reagere på at vi reagerer. Min første tæve var også kold overfor fyrværkeri, torden, skud osv. Lige indtil vi blev "mejet ned" af en vildt skrigende hjemmeværnsmand på gåturen, som sprang ud fra bag et træ ved fortovskanten, hunden ville flyve på ham, men jeg blev simpelthen så bange (vidste ikke der var øvelse lige udenfor min hoveddør), at jeg løb hjem og låste døren, og det var først der jeg fandt ud af at jeg ikke var blevet rigtig skudt.

Siden den dag...skudræd. Vi trænede og trænede, men hun blev aldrig helt god igen mht. høje lyde.

Jeg vil foreslå noget desensitiveringstræning, gerne med balloner, når han er faldet helt til ro igen.

• #4   28. okt 2011 M. I

Tak for rådet smiley

Det må jeg prøve om nogle dage.

• #5   28. okt 2011 Åhh ja, jeg har slået mig selv i hovedet med en avis så mange gange at jeg ikke kan tælle længere. Og gruer for når fyrværkeri afskydningen for alvor starter igen.

I vores tilfælde kom chokket sidste nytår. Alt gik fint. Vi var til en lille kom sammen. 4 par og to hunde. Hundene løb sågar i haven ved ti tiden og legede uden at ænse raketterne i det fjerne. Da kl blev tolv ville en del af selskabet ud og se fyrværkeri. En af deltagerne åbner døren på vid gab, jeg står i stuen og ser til stor overraskelse min lille vaps hoppe glad efter dem der skal ud at se fyrværkeri uden snor. Jeg får et chok og råber nej for at få ham til at blive inde, muligvis med lidt frygt i stemmen. Uheldigvis springer en stor raket på himlen meget tæt på huset i samme sekund. Resultat: vuffi bliver selvfølgelig chokeret, hopper ind og har siden der været bange for fyrværkeri.
    Åhh. Hvor har/er jeg sur på mig selv!! Skulle selvfølgelig bare have kaldt ham ind stille og roligt. Men jeg fik et chok over han sådan hoppede ud. Normallt venter han altid på at få lov før han går ud, men det var åbenbart så spændende lige at se hvad alle skulle ud for. Det hele skete meget hurtigt.

Hele januar måtte vi stå op kl tre om natten og gå med ham, når vi var sikre på der ikke blev fyret af. Vi har prøvet med lyd cd'er men han kan sagtens høre forskel på det og den virkelige vare. Han reagere ikke på andre høje lyde, kun dem der lyder som fyrværkeri.
    Vi er nået til at han kan klare et par enkelte raketter uden at panikke og bare vil ind og gemme sig. Men tre eller flere i træk gør ham rigtig bange. Vi skal have noget beroligende til december-januar.

Jeg håber han på et tidspunkt lære ikke at være bange. Og held og lykke med træningen!

• #6   28. okt 2011 Jeg sidder og tænker om det var så kraftigt at det gjorde ondt i hans øre ?

• #7   28. okt 2011 Nu som medløber

Ved det ikke...

Han var ikke lige i nærheden, da det skete. Han stod på den anden side af spisebordet, så en 4-5 m væk vel.

Jeg blev mest forskrækket, fordi jeg ikke lige havde ventet sådan en lyd bag mig lige der. Vi var lige kommet indenfor.

• #8   28. okt 2011 Suzy og Plette

Vi har en pose balloner liggende og så har jeg en cd med heavy metal af Mikkels, hvor der er torden og brag i. Så der er nok ikke andet at gøre end lige tage det med ro nu her og så prøve det af.

Hvis det er meget slemt med brag, må han få beroligende medicin i december.

• #9   28. okt 2011 Nej jeg ved heller ikke. Tænker bare det kan jo have gjort ondt i hans ører

• #10   28. okt 2011 Stine S

Ja, man er så ærgerlig over ikke at få håndteret det anderledes i situationen smiley

Og jo tak - og i lige måde smiley

• #11   28. okt 2011 Uh, ikke godt...

Børnene er kommet hjem... Buddy har valgt ikke at være i nærheden... Han har lagt sig ned i kælderen og har ligget der en halv time nu smiley Det ligner ham virkelig SLET ikke. Han plejer at ville være med i alt og står faktisk altid i vejen af iver for at komme til at se og være med...

Hm, har pacificeret bimserne foran tv'et med Aristocats og håber at han så kommer op af sig selv for at kigge, nu hvor der er meget roligt.

• #12   28. okt 2011 Nå, nu er han endelig kommet ind efter at have stået ved døren og vimset rundt.

Men han virker ikke rolig på samme måde, som han plejer. Han er ikke faldet til ro. Han står op og er meget opmærksom hele tiden. Halen hænger lige ned. Han virker sådan lidt off i forhold til normal.

Jeg logger af nu, skal have lavet noget mad. Håber han snart begynder at opføre sig mere, som den hund jeg kender.

• #13   28. okt 2011 Åhr, det er godt nok ærgeligt smiley

Men collier er også lidt mere lydfølsomme end mange andre hunde. Altså det gælder faktisk de fleste hyrdehunde; border collie, australsk cattledog og ja, altså også collier.
    Jeg ville bare lige skrive det, for vi har haft collier i vores familie, og de har også været enormt lydfølsomme.Så det er "normalt" for denne katergori at de reagere sådan..
    Der er selvfølgelig undtagelser, men det er skrevet i et par hundebøger også..

Jeg håber, han får det bedre.

• #14   30. okt 2011 Hvor er det bare en træls situation at stå i. Jeg ville prøve at puste en masse balloner op, og sætte mig ned ved dem sammen med børnene, også lokke hen med noget ekstra lækkert. smiley

• #15   31. okt 2011 Christina

Han har nu ikke virket specielt lydfølsom ellers, men det er måske noget, der tager til med alderen?

Mette

Det er vi i gang med, men han går væk, så snart han kan fornemme balloner i nærheden smiley

Men ellers er han da begyndt at opføre sig mere normalt igen... Så krydser fingre smiley

Kommentér på:
Puha... når man selv bliver forskrækket...

Annonce